عضو کمیسیون برنامه و بودجه:

لایحه بودجه به دست مجلس نرسیده است/ صحبت‌های صادقی را تکذیب می‌کنم/ روحانی دوم دی به مجلس می‌رود/ بودجه آماده است فقط چند بند به مشورت بیشتر نیاز دارد

۱۳۹۷/۰۹/۲۷ - ۰۶:۰۱:۱۸
کد خبر: ۷۸۹۰۳۹
لایحه بودجه به دست مجلس نرسیده است/ صحبت‌های صادقی را تکذیب می‌کنم/ روحانی دوم دی به مجلس می‌رود/ بودجه آماده است فقط چند بند به مشورت بیشتر نیاز دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: دولت لایحه رابه مجلس نداده است این لایحه به دست مجلس نرسیده اگر به دست مجلس می‌رسید به دست همه نمایندگان از جمله آقای صادقی هم می‌رسید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمود صادقی» نماینده مردم تهران در توییتر خود آورده است؛ دولت لایحه ‎بودجه ۹۸ را در مهلت قانونی یعنی ۱۵ آذر به مجلس تقدیم کرد اما کمیسیون برنامه و بودجه برخلاف آیین نامه به دلایل مبهمی آن را به دولت برگرداند، توضیحات رییس کمیسیون در جلسه امروز مجلس نتوانست ابهامات را بر طرف کند.

در همین خصوص «مهرداد لاهوتی بائوجی» عضو کمیسیون برنامه و بوجه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، گفت: فرمایش ایشان از اینکه گفتند کمیسیون برنامه لایحه بودجه را برگردانده است حرف درستی نیست و تکذیبش می کنیم. لایحه به دست ما در کمیسیون نرسیده است که بخواهیم آن را برگردانیم.

او ادامه داد: روال تقدیم لایحه دولت به گونه است که رییس جمهور  لایحه را به صحن علنی تقدیم می کند و به دست کمیسیون های مختلف می رسد. بنابراین حرف محمود صادقی در خصوص ارایه لایحه به کمیسیون برنامه، درست نیست دولت لایحه را به کمیسیون برنامه ارایه نکرده است. لایحه در صحن ارایه می شود.

لاهوتی در مورد لایحه بیان داشت: دولت لایحه ای را آماده کرده بود تا ارائه کند و در حال حاضر  با توجه به حساسیت هایی که امسال بودجه دارد مشورت‌های بیشتری روی لایحه با سران قوا و مجلس در حال انجام است. این کار دولت پسندیده و درست است تا حداقل در بعضی از مباحث به یک فهم مشترک برسیم مثلا  استفاده از صندوق توسعه ملی یکی از  مباحثی است  که دولت نمی‌خواهد در آخر چانه بزند به نظر من در حال رسیدن به فهم مشترکی در این مورد هستیم.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه افزود: دولت لایحه رابه مجلس نداده، این لایحه به دست مجلس نرسیده اگر به دست مجلس می‌رسید به دست همه نمایندگان از جمله آقای صادقی هم می‌رسید.  در جلسه روز یک شنبه با جناب آقای نوبخت، راجع به جزئیات بودجه بحث کردیم ایشان گفتند دولت  بودجه‌اش آماده است اما تصمیم دارد روی بعضی بندها  مشورتی با دوستان داشته باشد که بتواند به یک  تبادل قطعی‌تر برسد.

او گفت: در جلسه ای که با نوبخت داشتیم وارد مباحث و ایرادات نشدیم اخیرا دولت گزارشی از حساسیت هایی که در تنظیم بودجه سال آینده وجود دارد. به نظر من، یک شنبه اینده رییس جمهور بودجه را به مجلس می آورد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز