فیلم و عکس جدید از قاتلان خاشقجی/ ببینید

۱۳۹۷/۰۹/۲۹ - ۱۳:۱۴:۲۹
کد خبر: ۷۹۰۱۳۵
خبرگزاری آناتولی تصویر جدیدی از تیم سعودی قاتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی را در حین ورود به استانبول و ساختمان کنسولگری عربستان و محل اقامت سرکنسول سعودی و خروج از آن منتشر کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از العالم، تیم ویژه سازمان اطلاعات ترکیه و اداره تجسس و مبارزه با تروریسم ترکیه در استانبول فیلم 147 دوربین نظارتی در 80 نقطه استانبول از جمله فرودگاه بین المللی آتاتورک و دو منطقه لافنت و سلطان احمد را بررسی کرده اند.

این فیلم ها که جمعا 3500 ساعت هستند، لحظه به لحظه حرکت تیم 15 نفره سعودی را از لحظه ورود به کشور تا خروج از آن را ضبط کرده اند.

انتشار تصاویر جدیدی از تیم ترور خاشقچی در استانبول

منابع امنیتی به خبرگزاری آناتولی گفتند مأمور جاسوسی عربستان به نام محمد سعد حسین الزهرانی (30 ساله) و سرهنگ منصور عثمان محمد ابو حسین (46 ساله) و یک افسر به نام نایف حسن سعید العریفی (32 ساله) اول اکتبر گذشته در ساعت 16 و 30 دقیقه به وقت ترکیه با یک فروند هواپیمای سعودی وارد خاک ترکیه شده و به هتل رفتند.

عبد الزیز الهوساوی (31 ساله)، خالد عایض الطیبی (30 ساله) و یک افسر نیروی هوایی به نام مشعل سعد البستانی (31 ساله) هم یک روز بعد در 2 اکتبر ساعت 01 و 30 دقیقه با یک فروند خطوط هوایی ترکیه به زمین نشسته و مستقیم به هتل رفتند.

همان روز ساعت 03 و 30 دقیقه، 9 نفر دیگر از جمله یک سرهنگ سازمان اطلاعات و رئیس شورای علمی پزشکی قانونی عربستان با یک هواپیمای خصوصی وارد فرودگاه آتاتورک شدند و مستقیم به هتل رفتند.

از ساعت 9 و 50 دقیقه تا 10 و 57 دقیقه صبح همه متهمین یکی یکی و به ترتیب وارد کنسولگری شدند. آنها از ساعت 11 تا 12 و 30 دقیقه وارد محل اقامت سرکنسول شدند.

ساعت 14 و 53 دقیقه یکی از متهمان به نام مصطفی محمد محمد المدنی در حالی که لباس خاشقچی را پوشیده بود با ریش و سبیل مصنوعی و با یک کیسه مشکی در دست، همراه با سیف سعید القحطانی از در پشتی کنسول گری خارج شد و پس از کمی پیاده روی با یک تاکسی به منطقه سلطان احمد رفتند.

در ساعت 16 و 13 دقیقه "المدنی" وارد سرویس بهداشتی یک مسجد شد و در ساعت 16 و 29 دقیقه با لباس دیگری از محل خارج شد.

انتشار تصاویر جدیدی از تیم ترور خاشقچی در استانبول

انتقال جنازه

سر ساعت 15 یک مینی بوس که در پارک کنسول گری پارک شده بود، با تعدادی چمدان و کیسه های بسیار از محل خارج شده و به محل اقامت سرکنسول رفت.

اعضای این تیم پس از ارتکاب جنایت از پیش برنامه ریزی شده خود به هتل برگشته و تعدادی از آنها در فاصله های زمانی مشخص هتل را به مقصد فرودگاه ترک کرده و در ساعت 18 و 30 دقیقه با یک هواپیمای خصوصی فرودگاه را به مقصد عربستان ترک کردند.

گروه بعدی ساعت 22 و 50 دقیقه با هواپیمای خصوصی دیگری خاک ترکیه را به مقصد عربستان ترک کردند.

و بالاخره در نهایت مصطفی المدنی و سیف القحطانی در ساعت 1 و 30 دقیقه بامداد 3 اکتبر با یک فروند هواپیمای خطوط هوایی ترکیه عازم عربستان شدند. این هواپیما در مصر هم توقف داشت.

نابود کردن مدارک

گفتنی است مقامات سعودی تلاش زیادی کردند تا مانع تحقیقات ترکیه برای کشف و شناسایی ابهامات این جنایت و به دست آوردن زمان بیشتر شوند. آنها با درخواست ترکیه برای انجام تحقیقات در داخل ساختمان کنسولگری و محل اقامت سرکنسول مخالفت کردند. آنها این وقت کشی را تا زمان ورود دو کارشناس شیمیایی سعودی برای محو آثار و مدارک این جنایت ادامه دادند و پس از آن به تیم اطلاعاتی و امنیتی ترکیه اجازه ورود دادند.

همچنین درخواست ترکیه برای انجام تحقیقات در باغ محل اقامت سرکنسول و چاه موجود در آن را به بهانه اینکه جزو مناطق مجاز برای تحقیقات نیست رد کردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز