پاسخ سخنگوی ستاد بودجه به یک ابهام؛

آیا ۱۰ درصد کارکنان دولت سال آینده اخراج می‌شوند؟

۱۳۹۷/۱۰/۰۸ - ۱۴:۱۴:۵۵
کد خبر: ۷۹۳۵۹۹
آیا ۱۰ درصد کارکنان دولت سال آینده اخراج می‌شوند؟
سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، درباره اخباری مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سال آینده حداکثر ۱۰ درصد نیروهای مازاد خود را با لحاظ اقدام‌هایی مثل فسخ قرارداد، جابه‌جایی و بازخرید انجام دهند، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزراش گروه خبر خبرگزاری برنا، «مژگان خانلو»، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور، درخصوص اخباری مبنی بر اینکه دستگاه‌های اجرایی می‌توانند سال آینده حداکثر ۱۰ درصد نیروهای مازاد خود را با لحاظ اقدام‌هایی مثل فسخ قرارداد، جابه‌جایی و بازخرید انجام دهند، می‌گوید: اجرای جزء (۳) تبصره (۲۰) لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور در راستای افزایش کارایی و اثربخشی نیروی انسانی است که جزء آثار مترتب بر اجرای بودجه‌‌ریزی مبتنی بر عملکرد است. اجرای این بند از رسوب نیروی انسانی مازاد برای انجام فعالیت‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی جلوگیری کرده و با انتقال آنان به دستگاه‌هایی که به تجربه و تخصص آنان نیاز دارند، منجر به افزایش کارایی نیروی انسانی خواهد شد.

دستگاه اجرایی موظف است محل خدمت دیگری برای این افراد مشخص کرده و سپس آنان را انتقال دهد، درصورتی‌که فرد با این جابه‌جایی موافقت نکند، دستگاه اجرایی می‌تواند وفق قوانین و مقررات  و در صورت دارا بودن شرایط وی را بازنشسته یا بازخرید کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز