رییس فراکسیون امید:

انقلابی‌گری به معنای شعار دادن و در خلوت به گونه‌ای دیگر عمل کردن نیست/ بسیاری از چهره‌های برجسته بخاطر بداخلاقی حاکم بر کشور از پذیرش مسئولیت سرباز می‌زنند

۱۳۹۷/۱۰/۲۵ - ۰۸:۲۳:۰۰
کد خبر: ۸۰۰۲۳۵
انقلابی‌گری به معنای شعار دادن و در خلوت به گونه‌ای دیگر عمل کردن نیست/ بسیاری از چهره‌های برجسته بخاطر بداخلاقی حاکم بر کشور از پذیرش مسئولیت سرباز می‌زنند
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت: انقلابی گری به معنای شعار دادن و در خلوت به گونه ای دیگر عمل کردن نیست؛ به مدیر باید جسارت داد نه آنکه با برچسب زدن به او تضعیفش کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از امیدنامه، «محمدرضا عارف»، رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی، در مراسم همایش مدیریت جهادی گفت: خیلی خوشحالم که در این جمع ارزشمند از بخش‌های مختلف حضور دارم. لازم می‌دانم تشکری داشته باشم از عزیزانی که برای این همایش زحمت کشیدند. امیدوارم این همایش‌ها چراغ راه مسیر ما باشد.

وی ضمن تسلیت به مناسبت سانحه سقوط هواپیما گفت: یکی از کارهایی که این همایش باید انجام دهد، مدیریت زمان است. نکاتی علمی تهیه کردم که این را به همایش می‌دهم تا اگر خواستند در مجله چاپ کنند.

نماینده تهران تاکید کرد: در سال‌های پیش با آقای رفیق دوست به هند رفتیم آنجا یک کتاب درباره رادار را دیدم و متوجه شدم ما همه مسائل آن کتاب را در ایران می‌دانیم و آن را با خود آوردم و در تهران با اساتید جوان مطرح کردیم، ما تصمیم گرفتیم درباره رادار بیشتر کار کنیم. درنتیجه در دانشگاه صنعتی شریف درسش ارائه شد علاوه بر آن در دانشگاه صنعتی اصفهان هم ارائه شد، در این میان با موانع زیادی برخورد می‌کردیم و برای بازدیدها مجبور بودیم به فرمانده نیروی هوایی و وزیر دفاع زنگ بزنیم. امروز افتخار می‌کنیم که وضعیت ما را در زمینه رادار به اینجا رساندند.

وی یادآور شد: در تابستان ۶۴ بود که دانشجویان به جنگ می‌رفتند چند نشست داشتیم و به این نتیجه رسیدیم در زمینه رمز باید همزمان با توسعه صنعتی کارهایی را شروع کنیم. شهریور ۶۴ ما دوره‌ای را برای جهاد دانشگاهی گذاشتیم و جلو می‌رفتیم.در دفتر وزیر وقت علوم یعنی آقای گلپایگانی ، آقای فلاحیان که وزیر اطلاعات بود با حالت تمسخر گفت:« شنیدم در رمز کار می‌کنید.» هفته قبلش وزارت اطلاعات دستگاهی خریده بود و من گفتم این دستگاه را به ما دهید تا دانشجویان رمز آن را بشکنند اگر توانستیم ۵ میلیون به ما بدهید اما ایشان آن دستگاه را به ما نداد.

عارف عنوان کرد: ما در وزارت علوم حرفمان این بود که باید با شتاب بیشتری جلو رویم و یک دفتر فناوری در نهاد ریاست جمهوری وجود داشت، چند گزارش درمورد ضرورت پرداختن به نانو ارائه دادند. من هم جلسه‌ای گذاشتم و در آن جلسه مطرح شد که می توان هدف را با همکاری کشورهای دیگر دنبال کرد من گفتم شما اگر طی ده سال عضو پانزده کشور برتر باشید ستادی را برای پرداختن به این موضوع تشکیل خواهیم داد که امروز رتبه ما تک رقمی است. این‌ها را ما با نگاه مادی نمی‌توانیم محقق کنیم بلکه آنچه می‌تواند این کار را کند و در انقلاب هم  از آن استفاده کردیم،  ارزش‌ها است. وقتی برنامه اول توسعه را می‌نوشتیم بحث جدی که مطرح کردیم این بود که نمی‌توانیم با الگوبرداری از برنامه‌های غرب آن را بنویسیم. بسیاری از جوانان دوره انقلاب شاید روزانه تا هجده ساعت کار می‌کردند.

وی گفت: می‌خواستم از جریان‌های سیاسی کشور گله کنم که به خاطر مسائل فرعی مسائل اصلی را فراموش نکنیم و به منافع گروهی و شخصی بپردازیم. کشور ما امروز با چالش‌های جدی مواجه است. انقلاب ما انقلاب فرهنگی بوده و اگر به جوان‌ها نرسیم از انقلاب و فرهنگ فاصله می‌گیرند. در دهه پنجم انقلاب هستیم و هنوز بسیاری از مردم در تامین مایحتاج خود مانده‌اند. علیرغم آن نگاهی که امام با آن انقلاب را هدایت کرد و در جنگ جنگیدیم، نتوانستیم به حداقل‌هایی که فکر می‌کردیم زودتر باید به آن دست یابیم، برسیم.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات کشور گفت: متأسفانه در افزایش نرخ بهره‌وری هیچ دستاوردی نداشتیم و همچنین در حوزه علوم دانش‌بنیان موفقیت‌هایی نداشتیم.

عارف تاکید کرد: به عنوان کسی که در این چهار دهه در دانشگاه  با جوانان در ارتباط بودم و عمدتا در این دوره ها مسئولیت اجرایی داشتم معتقدم راه رشد و پیشرفت کشور و پاسخ به مطالبات به حق مردم بازگشت و وفاداری به آرمان های والای انقلاب اسلامی و تلاش جهادی جهت تحقق آنهاست.

وی تصریح کرد:ما نه باید با خوش بینی و مماشات غیر ضروری،حل بحران ها را به تعویق بیاندازیم و نه امید خودمان و نه امید جامعه را به یاس تبدیل کنیم.امروز درگیر بحران ها و مشکلات بزرگ هستیم که زندگی مردم را سخت کرده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد:روحیه جهادی و اجرایی شدن سیاست های کلی در همه بخش ها خصوصا اقتصاد مقاومتی ایجاب می کند که برای احیا و ارتقا اقتصاد ملی و برای باز آفرینی سازمان ها و بنگاه های اقتصادی ،نیازمند تعامل و گفت وگو و مدارا هستیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نیازمند بازگشت به اصولی هستیم که رقبای سیاسی کشور را بر روی منافع و مصالح ملی در کنار هم و دوشادوش هم قرار دهد،گفت:نیازمند توافق و وفاق ملی بر سر راهکار های کلان کشور هستیم که بعضا آثار و نتایج آنها در کوتاه مدت نمایان نمی شود.

عارف با اشاره به فضای بی اخلاقی در جامعه و تضعیف مدیران شایسته،تصریح کرد:به مدیر باید جسارت داد نه آنکه با برچسب زدن به او تضعیفش کنیم.امروزه متاسفانه بسیاری از مدیران دلسوز و کارآمد به دلیل همین فضای غیر اخلاقی و تخریب از پذیرش مسئولیت سرباز می زنند و از طرف دیگر،برخی از طریق روشهای مختلف در صدد کسب قدرت و فرصت طلبی هستند.

توصیه عارف به بسیجیان

وی با توصیه به بسیجیان و جادگران و اعضای انجمن مدیران جهادی جهت حفاظت و مراقبت از مدیران متعهد و پاکدست،تاکید کرد: باید با خدا عهد ببندید که در دام سیاست های بازی نیفتید و از کسانی که برای نظام و این کشور خدمت می کنند در هر لباس و در هر حزبی حمایت و مراقبت کنید و بر اساس تحلیل های درست و نه صرفا فضاسازی رسانه ای و جوسازی های سیاسی ،عملکرد مدیران کشور را تحلیل کنید.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با انتقاد از تخریب افراد بر اساس اطلاعات مغرضانه ،گفت:امروزه حق الناس و حرمت انسان ها یک مساله بسیار کلیدی است.بدون شناخت درست و بر اساس اطلاعات مغرضانه ،فردی یا سازمانی را تخریب می کنند و بعضا با کمال معذرت ما هم در نشر این اکاذیب مشارکت می کنیم.

وی در همین زمینه ادامه داد:معتقدم روحیه انقلابی و جهادی در این است که حتی برای ارسال یک خبر برای یک دوست هم بدون مطالعه و بدون اطمینان از صحت آن و بر اساس تمایلات حزبی و سیاسی و شخصی  عمل نکنیم.

عارف بر ضرورت حفظ و مراقبت از بیت المال و نقد مدیران ناکارآمد تاکید کرد و گفت:باید با مدیران فاسد و بر اساس ضوابط و مقررات برخورد کنیم حتی اگر با آنها قرابت سیاسی یا دوستی و فامیلی داشته باشیم.

رئیس فراکسیون امید با اشاره به اینکه ما آرمان‌هایی داریم که برای آن انقلاب کردیم، گفت: تجربه روحیه جهادی را در دهه اول انقلاب شاهد بودیم. نمی‌گوییم تحریم‌ها اثری نداشته اما این‌ها چالش‌ها را بیشتر می‌کند می‌توان با باوری که باید یک کارگزار نظام داشته باشد، این‌ها را بی‌اثر کنیم اگر ما مصمم باشیم تحریم‌ها اثری نخواهد داشت.

وی یادآور شد: ما باید به آرمان‌ها و ارزش‌های خود افتخار کنیم. برای اینکه این مهم عملی شود، باید وفاق ملی داشته باشیم. اختلاف‌نظر می‌تواند باعث حرکت شود ولی در این شرایط باید هدف امنیت ملی باشد. 

رئیس فراکسیون امید تاکید کرد: برای گذر از شرایط حساس کشور و برای حاکمیت مدیریت جهادی و پاسخگویی و پیشرفت ،همه دلسوزان کشور با هر نگاهی و هر تعلق جناحی،نیازمند گفت وگو و توافق بر روی راه حل های چالش های اصلی کشور هستیم.هیچ راهی جز وفاق ملی برای حل چالش های سخت اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی نداریم.

وی  در ادامه با بیان اینکه در این شرایط معیشت مردم باید دغدغه اصلی مسئولان باشد، افزود: نباید مدام شعار ساده‌زیستی داد و در عمل آن را اجرا نکرد بلکه مدیران باید به آرمان‌های انقلاب بازگردند.

عارف با تاکید بر اینکه ما باید پاسخگوی مردم باشیم، خاطرنشان کرد: وظیفه ماست که دغدغه معیشت مردم را داشته باشیم. ما باید آن انگیزه و فضایی که باعث پیروزی انقلابمان شد را حفظ کنیم. باید به آرمان‌های انقلاب برگردیم و آن را مبنای حرکت قرار دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز