رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران:

دولت بیمه بیکاری ۲ هزار نفر از پرسنل پلاسکو را پرداخت کرد/ عید فطر سال ۹۹ ساختمان پلاسکو افتتاح می‌شود/ مشکل ۹۵ درصد کسبه پلاسکو در مورد مالیات حل شده است

۱۳۹۷/۱۰/۳۰ - ۰۵:۳۳:۱۰
کد خبر: ۸۰۱۹۴۱
دولت بیمه بیکاری ۲ هزار نفر از پرسنل پلاسکو را پرداخت کرد/ عید فطر سال ۹۹ ساختمان پلاسکو افتتاح می‌شود/ مشکل ۹۵ درصد کسبه پلاسکو در مورد مالیات حل شده است
رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران گفت: از اقدامات دولت برای کسبه پلاسکو در تاریخ 95/11/6 اعطای وام 300 میلیون تومانی، در نظر گرفتن جایگاهی دیگر برای کسبه، پرداخت 4 ماه بیمه بیکاری برای کسبه ساختمان پلاسکو و استمهال 2 ساله وام‌های بانکی بود.

«مجتبی درودیان»، رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: دولت برای کسبه پلاسکو در تاریخ 95/11/6 اعطای وام 300 میلیون تومانی، پرداخت 4 ماه بیمه بیکاری و استمهال 2 ساله وام‌های بانکی در نظر گرفت.

وی افزود: تا به الان بخشی از این کارها به مرور زمان انجام شد و بخشی از آن هم انجام نشده است و کسبه‌ای که در پاساژ نور مستقر نشدند، وام دریافت نکردند.

درودیان ادامه داد: شرط گرفتن وام 300 میلیون تومانی مستقر شدن در پاساژ نور بود که استانداری هم این موضوع را تأیید کرد که از اول این موضوع جزو پیش شرط نبود.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تهران بیان کرد: یک وام 100 میلیون تومانی هم قرار بود از طریق سازمان برنامه و بودجه با بهره 4 درصد داده شود که فقط به کسانی پرداخت شد که در پاساژ نور مستقر بودند و این اتفاق نیفتاد.

وی افزود: بعد از گذشت یک سال، بالاخره بانک‌ها شروع به پرداخت وام‌ها کردند آن هم به نحوی که از کسبه ساختمان پلاسکو سند یا سفته و چک می‌گرفتند. این به خودی خود خیلی زمان برد و این زمان بردن باعث شد، کسبه‌ای که دارای مشکل بودند دیگر نتوانند سرپا شوند و عده‌ای از کسبه پلاسکو، کلا صنعت پوشاک را رها کردند.

درودیان اظهار کرد: تعدادی از کسبه در چند نقطه تهران مستقر هستند و تعدادی دیگر کلا صنعت پوشاک را رها کردند و برخی همچنان کار می‌کنند تا محل پلاسکو ساخته شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر محل پلاسکو در مرحله خاکبرداری است. بعد از گذشت دو سال با مشکلات زیادی که سر راه این کسبه بود هنوز مجوزی بابت ساخت صادر نشده است. فعلا اجازه خاکبرداری داده‌اند ولی هیچ مجوزی از سوی شهرداری صادر نشده است.

درودیان با اشاره به اینکه چند بار از کمیسیون عمران مجلس و شهردار برای بازدید محل پلاسکو آمده‌اند، افزود: دولت بیمه بیکاری 2 هزار نفر را از طریق تأمین اجتماعی پرداخت کرد البته بدون هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه‌ها اما بخشی از کسبه پلاسکو در این مورد جا ماندند.

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان تاکید کرد: مشکل 95 درصد کسبه پلاسکو در مورد مالیات حل شده و فقط درصد اندکی باقی مانده که هنوز مشکل‌شان راجع به بخشودگی مالیات، پابرجاست.

وی افزود: حدود 40درصد از کسبه پلاسکو وام 300 تومانی گرفتند و اغلب این وام‌ها در سال 97، پرداخت شد.

درودیان تصریح کرد: ما امروز می‌توانیم از کشورهایی مثل عراق و سوریه بهره‌برداری درست داشته باشیم. در روزهای اول با  کمیسیون عمران جلسات داشتیم و در حال حاضر کار در استانداری پیش می‌رود. در حال حاضر روند کار ادامه دارد و فعلا مشکلی پیش نیامده و به صورت شفاهی مجوز ساخت را داده‌اند اما اتفاق خاصی به صورت کتبی نیفتاده است.

این مقام مسئول در خصوص نقشه ساختمان پلاسکو گفت: طی جلساتی که با شهرداری و بنیاد مستضعفان داشتیم مصوبه اینگونه بوده که 5 طبقه زیر و 15 طبقه بالا باشد. 5 طبقه زیر برای پارکینگ و ‌تامین هزینه‌ های بنیاد است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مالک ساختمان بنیاد مستضعفان است، اظهار کرد: طبق گفته آقای «محمد سعیدی‌کیا»، رئیس بنیاد مستضعفان، قرار بوده ساختمان 2 ساله ساخته شود و عید فطر 97 قول دو ساله را دادند. پس با این حساب یعنی عید فطر سال 99 انتظار می‌‌رود ساختمان آماده شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز