رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های جنوب کرمان مصوب شد/ خدمت به مردم مناطق محروم را افتخار می‌دانم

۱۳۹۷/۱۰/۲۹ - ۲۰:۱۶:۰۲
کد خبر: ۸۰۲۰۳۰
۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های جنوب کرمان مصوب شد/ خدمت به مردم مناطق محروم را افتخار می‌دانم
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که به منظور بازدید از زیرساخت های جنوب کرمان و تقویت این زیرساخت ها به این منطقه سفر کرده بود، گفت: ۱۶ پروژه اقتصادی برای جنوب کرمان در نظر گرفتیم که ۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح ها مصوب شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دکترمحمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، در جمع خبرنگاران افزود: سازمان برنامه و بودجه برای توسعه بیش از پیش جنوب کرمان ۱۶ پروژه در نظر گرفته که افزون بر ۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها مصوب شده که همه آنها طی امسال و سال آینده به بهره برداری می‌رسد.
وی عنوان کرد: نخستین هدف از این سفر ابلاغ سلام ریاست جمهوری به مردم جنوب کرمان بوده زیرا این دیار، یکی از مناطق مورد توجه دولت است.
معاون رئیس جمهوری ادامه داد: از مردم شریف و زحمتکش این خطه از کشور و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی که برای اعتلای ایران تلاش می کنند قدردانی می‌کنم.
دکترنوبخت اظهار کرد: نخستین اقدامی که در کشور وعده آن را داده بودیم محقق و در این راستا به تمام افرادی که کارمند دولت، تحت پوشش نهادهای حمایتی و همه افراد بخش غیردولتی از طریق سازمان تامین اجتماعی با دریافتی های زیر سه میلیون تومان نخستین بسته حمایتی بالغ بر چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تقدیم شد.

بازدید از پل «سرجاز» جیرفت 
معاون رئیس جمهوری همچنین در سفر به جنوب کرمان از روند عملیات اجرایی پل ۳۴۸ متری سرجاز جیرفت دیدن کرد.
پل سرجاز جیرفت نقش مهمی در تسهیل عبور و مرور مسیر ترانزیتی جنوب کرمان دارد و برای تکمیل آن به ۱۰ میلیارد تومان دیگر نیاز است.
در سفر به جنوب کرمان از بیمارستان ۱۲۰ تختخوابی و پروژه تکمیل راهسازی و ابنیه محور گمرکان - امجز در شهرستان عنبرآباد، تالاب جازموریان، مجتمع دامداری بزمورسیا، کارخانه شیر لبنیات پاک شهرستان قلع‌ گنج، هتل خشت گلی و قلعه منوجان بازدید و پروژه آبرسانی به قلعه‌گنج افتتاح شد. 

بانک‌ها تسهیلات کشاورزی را تمهیل کنند
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور همچنین در سفر یکروزه خود به جنوب کرمان در جمع کشاورزان گفت: بانک ها نمی‌توانند وام های کشاورزان را استمهال نکنند زیرا این موضوع ، مصوبه دولت بوده و همه باید تمکین کنند.
دکتر نوبخت افزود: طبق مصوبه دولت، بدهی کشاورزان به بانک ها باید تمهیل شود و این بدین معناست که دولت پرداخت تمام مابه التفاوت ۲ سال تمهیل را پذیرفته است.
وی در پاسخ به رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان مبنی بر اینکه ۱۷۰میلیارد تومان اعتبار برای تمهیل، به استان کرمان تخصیص داده شده و از این میزان، ۸۰ میلیارد تومان به جنوب کرمان رسیده است اظهار داشت: اینکه الان در این استان بین ۲ سازمان جهاد کشاورزی، سهمیه بندی می شود را نباید با کشاورزان محاسبه کنند بلکه طرف حساب آنها دولت است. 

بهره‌برداری از طرح آبرسانی به قلعه گنج 
معاون رئیس جمهوری دراین سفراز طرح های اقتصاد مقاومتی قلعه گنج، شهر نمونه اقتصاد مقاومتی بازدید و طرح آبرسانی به این شهر را افتتاح کرد.
این طرح با اعتبار ۳۵۰ میلیارد ریال شامل یک ایستگاه پمپاژ با حفر و تجهیز چهار حلقه چاه با ظرفیت تامین ۱۷۲ لیتر بر ثانیه آبدهی برای چشم انداز ۲۵ ساله برنامه‌ریزی شده است.
دکتر نوبخت در قلعه گنج از هتل کپری این شهرستان، مجموعه دامپروری سه هزار راسی بز مورسیا و کارخانه شیر بازدید کرد.

هر چقدر برای این مردم کار شود، باز هم کم است 
دکتر نوبخت در جمع خبرنگاران گفت: خدمت به مردم مناطق محروم را افتخار می‌دانم و اعتقاد دارم هر چقدر برای این مردم کار شود، باز هم کم است. 
وی بیان کرد: این سفر باعث شد مسائلی را که در برنامه ها ندیده بودیم ببینیم و اکنون از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدیم که مهمترین آنها، طرح پرداخت یارانه در شهرستان رودبار جنوب است. 
معاون رئیس جمهوری گفت: ما شرمنده مردم هستیم و معاون اول رئیس جمهوری نیز خیلی سفارش مردم جنوب استان کرمان را کردند و گفتند با جان و دل، مشکلات این مردم بررسی و مرتفع شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار داشت: مسئولی که در بین مردم نباشد، عذرش خواسته است و البته بیشتر مسئولان کشور، مردمی هستند. 
دکترنوبخت گفت: مردم جنوب کرمان، شایسته هر نوع کمک و حمایتی هستند و حوزه جنوب شرق کشور به توجه بیشتری نیاز دارد چرا که در هیچ جای کشور، چنین مشکلاتی وجود ندارد.
معاون رئیس جمهوری تاکید کرد: تلاش می کنیم در این سفر با اختصاص بودجه ای ویژه، عمده مشکلات مردم جنوب استان کرمان مرتفع شود.
وی عنوان کرد: در این منطقه باید به امور رفاه اجتماعی، همچون افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی بیشتر توجه شود.
دکترنوبخت گفت: تا آخرین لحظه‌ای که در این سمت حضور دارم، لحظه ای در خصوص کمک و حمایت مردم مناطق محروم کوتاهی نمی کنم.

صادرکننده‌ها در کنار دولت باشند
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور طی این سفر در نشست ستاد اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان گفت: در حال حاضر با کمبود یک سری مصارف ضروری مواجه هستیم و در این شرایط انتظار داریم که صادر‌کننده ها در کنار دولت باشند تا اوضاع سخت را پشت سر بگذاریم.
دکتر نوبخت با اشاره به مشکلاتی که به دنبال تحریم‌های جدید ایجاد شده است،‌ تاکید کرد: با همه مشکلات، طی چهل ساله گذشته کشور را مدیریت کردیم و از این گردنه هم با موفقیت عبور خواهیم کرد. 
وی با بیان اینکه طرف مقابل ما آدم نابخردی است اظهار داشت: دنیا اعتراف کرد که ترامپ، دنیا را با مشکل مواجه کرده تا جایی که دولت خود را نیز تعطیل کرده است.
وی افزود: هرگاه با طرفی مذاکره می کنیم می بینیم از سوی آمریکا شبانه با آن تماس گرفته و تهدیدش می کنند از این رو با بسیاری از مشکلات مواجه هستیم. 
دکتر نوبخت به نشست ستاد اقتصاد مقاومتی جنوب کرمان اشاره و تصریح کرد: هدف از برگزاری اینگونه نشست ها این است که مسائل و مشکلات مناطق را مستقیم به مرکز برسانیم و دیدیم که امروز مدیران استان کرمان، به خوبی مشکلات را بازگو کردند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور اضافه کرد: همه مشکلات شهرهای جنوبی کرمان را در قالب ۱۶ طرح، برنامه ریزی و ۶۸۶ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح ها مصوب کردیم.
دکترنوبخت ادامه داد: البته با تخصیص اعتبار به این طرح ها، اگر چه نمی توان بسیاری از مشکلات را برطرف کرد، اما حداقل می توان بخشی از نیازهای استان را تامین کرد.
معاون رئیس جمهوری همچنین به استمهال تسهیلات کشاورزان اشاره و تصریح کرد: استمهالی که برای کشاورزان تصویب می کنیم سبب تعویق سه ساله است که سازمان برنامه و بودجه، جرایم این وام ها را متقبل می شود.
وی گفت: برای نخستین بار از سوی شورای نگهبان برای استمهال، سقفی مشخص شده که بانک مرکزی ۲ هزار میلیارد ریال برنامه ریزی کند، اما این نگرانی کشاورزان برطرف می‌شود. 
دکترنوبخت همچنین عنوان کرد: در زمینه کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز ۳۰ میلیارد تومان اعتبار به عنوان هدیه به خانواده های تحت پوشش کمیته امداد اهدا می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز