رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور:

نیازمند تشکیل وزارت بازرگانی هستیم/ با یک مصاحبه دید مردم نسبت به آیت الله هاشمی تغییر نخواهد کرد/ برخی درباره نامه وزرا به رهبری برداشت نادرست کردند

۱۳۹۷/۱۱/۰۳ - ۱۱:۰۷:۵۲
کد خبر: ۸۰۳۵۸۰
نیازمند تشکیل وزارت بازرگانی هستیم/ با یک مصاحبه دید مردم نسبت به آیت الله هاشمی تغییر نخواهد کرد/ برخی درباره نامه وزرا به رهبری برداشت نادرست کردند
رئیس‌ دفتر رئیس‌جمهور گفت: رئیس جمهور تاکید دارند که با دو فوریت و سه فوریت، وزارت بازرگانی تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمود واعظی»، رئیس دفتر رئیس جمهور، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: بیش از هر زمان نیازمند این هستیم که نماینده ای برای کنترل کالا و قیمت داشته باشیم؛ در گذشته این کار توسط وزیر بازرگانی انجام می شد. رئیس جمهور تاکید دارند تا با قید دو فوریت و یا سه فوریت، وزارت بازرگانی تشکیل شود. بخشی از وزارت بازرگانی در وزارت صمت و کشاورزی است که هماهنگی های لازم انجام نمی شود. تشکیل وزارت بازرگانی را بیش از هر زمانی ضروری می دانیم. این لایحه در گذشته در دولت تصویب شده بود و همه هم خواستار نظارت و کنترل قیمت ها هستند بنابراین باید این وزارت بازرگانی ایجاد شود.

وی درباره مصاحبه اخیر درباره آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت: خدماتی که آیت الله هاشمی انجام داده غیرقابل انکار است و رویکرد ایشان مشخص است. با یک مصاحبه دید مردم تغییر نخواهد کرد و با این مصاحبه ها چیزی تغییر نمی کند. مردم قدردان مسئولان خود هستند.

واعظی درباره اظهارات اخیر جان بولتون گفت: آقای بولتون چه الان و چه زمانی که سمتی نداشت، دشمنی او با حکومت و ملت ایران علنی بود. الان از هر ابزاری استفاده می کند و نظر او نمی تواند نظر کل دولت آمریکا باشد. آمریکا از برجام خارج شد و دنیا مقابل آنها ایستاد. الان می خواهند با روش های مختلف فضاسازی کنند. ما تحت تاثیر جوسازی ها قرار نمی گیریم و دنبال این هستیم که آگاهانه تصمیم بگیریم. تا زمانی که برجام منافع ما را تامین کند در برجام می مانیم.

واعظی درباره نامه هشت وزیر به مقام معظم رهبری گفت: در دولت های یازدهم و دوازدهم ارتباط وزرا و کابینه با دفتر رهبری خیلی نزدیک است و ما در زمان وزارت ارتباطات، نامه های فراوانی می‌زدیم و رهنمود می‌گرفتیم. در نامه دو هفته اخیر هم یک نامه درباره حضور هشت وزیر در شورای مبارزه با پولشویی بوده است. رهبری پاسخ نامه را هم دادند اما من از خبرسازی‌ها متأسفم که می‌خواهند اختلاف در کابینه و میان دفتر رهبری و دولت را رواج دهند در حالی که به هیچ وجه بحث استعفا مطرح نبوده است. مطلب ایشان هم رهنمودی است که ما از آن استفاده می‌کنیم.

واعظی در پاسخ به پرسشی درباره ایده "بنزین برای 80 میلیون نفر"، گفت: همانطور که اشاره کردید این تنها یک ایده است.

رئیس دفتر رئیس جمهور درباره وضعیت انتخاب دستیار حقوق شهروندی برای رئیس جمهوری نیز اظهار کرد: برای دستیار حقوق شهروندی حتما ان‌شاءالله یک خانم مناسب را انتخاب خواهیم کرد.

 رئیس دفتر رئیس جمهور درباره بازداشت مرضیه هاشمی، خبرنگار شبکه پرس تی وی ایران در آمریکا نیز اظهار کرد: رنگین پوستان در آمریکا همواره با مشکل مواجه بوده اند آنچه درباره خانم مرضیه هاشمی هم مشاهده شد یکی از تبعیض هایی است که رنگین پوستان در آمریکا با آن مواجه هستند.

وی افزود: ایشان دو اتهام دارد اتهام نخست رنگین پوست بودن و اتهام دوم هم مسلمان بودن ایشان است. مسلمان ستیزی در دولت آقای ترامپ بیشتر خود را نشان می دهد و ما موظف به حمایت و بسیج افکار عمومی دنیا برای آزادی وی هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز