رئیس سازمان برنامه و بودجه:

گزارش اصلاح ساختار بودجه یکشنبه ارائه خواهد شد/ یارانه اسفند زودتر از موعد پرداخت خواهد شد

۱۳۹۷/۱۱/۲۴ - ۱۱:۳۵:۴۵
کد خبر: ۸۱۱۹۲۵
گزارش اصلاح ساختار بودجه یکشنبه ارائه خواهد شد/ یارانه اسفند زودتر از موعد پرداخت خواهد شد
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: من با اطمینان می گویم همه پرداخت ها برای حقوق و مزایای همکاران تامین شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدباقر نوبخت»، رئیس سازمان برنامه و بودجه، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره پرداخت عیدی بازنشستگان کشوری گفت: همه افرادی که مشمول دریافت عیدی می شدند، مبلغ آن همان تاریخ به خزانه واریز شد و خزانه هم مبالغ را آماده کرد. صندوق های بازنشستگی بلافاصله پول خود را گرفتند استان ها هم همینطور. من شخصا به یکی از وزارتخانه های بزرگ درخواست کردم که پول آنها آماده است اما چون گفتند لیست آماده نیست این پول را نگرفتند.

وی افزود: پول از همان روز در خزانه است. هر دستگاهی که لیست آماده داشت پول خود را دریافت کرد. برای دریافت عیدی عذر هیچ دستگاهی موجه نیست که نتوانستد لیست به خزانه بدهند تا پول را دریافت کنند. پرداخت دیگری هم داریم که 26 این ماه یارانه پرداخت خواهد شد. با هماهنگی خزانه نیمه دم اسفند حقوق عزیزان هم پرداخت خواهد شد و یارانه دیگر را هم تلاش می کنیم زودتر از موعد 26 اسفندماه پرداخت کنیم. من با اطمینان می گویم همه پرداخت ها برای حقوق و مزایای همکاران تامین شده است. در هفته پیش رو 5 هزار میلیارد برای طرح های عمرانی تخصیص مضاعف می دهیم.

نوبخت درباره اصلاح ساختار بودجه اظهار کرد: در بودجه سال آتی که به مجلس تقدیم شد 2 هفته ای فاصله افتاد و بعد ویرایش دوم براساس تاکیدات مقام معظم رهبری درباره کاهش هزینه ها صورت گرفت. مبلغ کل بودجه 437 هزار میلیارد بود که آن را به 407 هزار میلیارد تقیلیل دادیم و بعد مجلس محترم آن را افزایش داد. اصلاح در ساختار منابع و مصارف هم باید صورت گیرد. برای اصلاح ساختار آماده هستیم و امروز یک اطلاع رسانی به هیات وزیران داشتم تا یکشنبه سازمان برنامه بودجه اصلاح ساختار را بیاورد. گفتن اصلاح ساختار آسان است اما در عمل سخت است. در تبصره ۲۱ لایحه بودجه این اصلاح را با هماهنگی شورای عالی هماهنگی اقتصادی پیش بینی کردیم که فعلاً کمیسیون تلفیق تشخیص داده است که آن را حذف کند. به هر حال ما برای اصلاح ساختار بودجه آمادگی داریم و برنامه ریزی هم کرده‌ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز