سیدحسن نصرالله:

ایران بسیار قدرتمند تر از آن است که کسی بتواند علیه اش جنگی راه بیاندازد/داعش را محور مقاومت نابود کرد نه ترامپ منافق

۱۳۹۷/۱۱/۲۷ - ۲۱:۳۷:۲۰
کد خبر: ۸۱۳۳۷۴
ایران بسیار قدرتمند تر از آن است که کسی بتواند علیه اش جنگی راه بیاندازد/داعش را محور مقاومت نابود کرد نه ترامپ منافق
دبیرکل حزب‌الله اعلام کرد: امروز منافق بزرگ «ترامپ» نابودی داعش را اعلام می‌کند. آن که منطقه را آزاد و خطر داعش را رفع کرد، محور مقاومت بود نه آمریکای منافق.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از العالم، «سیدحسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله امروز (شنبه) در مراسم یابودی که حزب‌الله در گرامیداشت فرماندهان شهید با عنوان «هداة الدرب» (هادیان راه) برگزار کرد (از طریق ویدئو کنفرانس) به سخنرانی پرداخت.

وی در ابتدای سخنرانی خود به فرماندهان شهید و خانواده‌های آنها درود فرستاد و افزود، رژیم صهیونیستی ادعا دارد از مجهزترین ارتش‌هاست اما فرماندهان شهید با دست خالی، این ارتش را به سخره گرفتند و علیرغم شرایط سخت آن زمان در مقابل دشمن ایستادند.

نصرالله گفت: آنچه امروز مقاومت از آن برخوردار است میراث فرماندهان شهید و رمز قدرت ماست، قدرت مقاومت سال به سال در حال افزایش است و این مسیر ادامه پیدا خواهد کرد. قدرت مقاومت علیرغم تمام تحریم‌ها، محاصره، ترورها،‌کشتار و جنگ روانی و امثال آن بیشتر و بیشتر می‌شود.

دبیرکل حزب الله‌ تأکید کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی چندین دهه است برای نابودی مقاومت تلاش می‌کند اما به جایی نرسیده‌اند و نخواهند رسید.

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در مراسم سالروز شهدای فرماندهان مقاومت گفت: کسانی که در نشست ورشو در کنار نتانیاهو نشستند در واقع علیه مقاومت توطئه چینی می کنند.

وی در ادامه به روند عادی‌سازی روابط برخی کشورهای خلیج فارس با رژیم صهیونیستی و دیدار مقامات آنها با مقامات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و ائتلاف سعودی و اماراتی و تکفیری‌ها را ابزارهای پروژه آمریکا در منطقه هستند.

نصرالله تأکید کرد: محورهای کنونی ما، امکانات بسیاری بیشتر از آنچه مقاومت در سال 2000 در اختیار داشت، در اختیار داریم ؛ رمز قدرت ما در سلاح نیست بلکه در عقیده است؛ تا زمانی که این عقیده باشد، دشمن نمی تواند ما را شکست دهد.

دبیرکل حزب الله‌ با بیان اینکه شهروندان و برخی اقلیتهای لبنانی در امریکای لاتین حضور دارند اما هیچ ارتباط سازمانی با آنها نداریم یادآور شد: ما هیچ گروه و یا سازمانی در امریکای لاتین و هیچ گروهی در ونزوئلا نداریم.

نصرالله افزود: ما در مقاومت روز به روز قدرت خود را برای مقابله با اسرائیل افزایش می‌دهیم و دشمن این را می‌داند. امروز در اسرائیل، بحث و جدل‌های گسترده‌ای درباره عدم آمادگی ارتش دشمن برای جنگ وجود دارد . دشمن اطمینان دارد مجاهدان ما قادر به ورود به الجلیل هستند اما آنها در توانایی خود بویژه در زمینه نیروی زمینی برای ورود به خاک ما شک دارند.

وی با بیان اینکه فرماندهان ارشد در ارتش رژیم صهیونیستی به ارتش خود اعتمادی ندارند بیان داشت: فرماندهان ارشد اسراییلی می گویند که برای مقابله و رویارویی آمادگی ندارند زیرا می دانند ما در مقابله با اسراییل قوی هستیم و مطمئن هستند که مقاومت می تواند وارد شهر الجلیل شود در حالی که آنها قادر به ورود به جنوب لبنان نیستند.

نصرالله گفت، نگرانی امروز تل‌آویو، شهرک‌های اسرائیلی است نه جنوب (مرز با غزه). این معامله بازدارنده و بسیار مهم است. در سال 2006 در جنوب لبنان و در سال 2014 در جنگ غزه، نیروی زمینی ارتش اسرائیل شکست سختی خورد.

دبیرکل حزب‌الله در ادامه تصریح کرد، دشمن پس از اینکه در جنگ‌هایش علیه مقاومت شکست خورده، تلاش می‌کند جهان را برای توطئه علیه مقاومت جمع کند. آمریکا در سال 2011، 140 کشور را برای ساقط کردن دولت سوریه جمع کرد اما شکست خورد. همچنین تمام جهان در «شرم الشیخ» علیه مقاومت جمع شدند اما در تحقق اهداف خود شکست خوردند.

وی درباره نشست ورشو گفت: این نشست به خاطر شکست جنگهای سابق علیه مقاومت بویژه در سالهای 2006 و 2014 در لبنان و غزه، برگزار شده است نشست ورشو از لحاظ سطح مشارکت نسبت به نشست ها و کنفرانس های های سابق که علیه مقاومت و ایران برگزار شد، کم اهمیت تر بود زیرا آنچه پیش از آن بوده، به مراتب بزرگتر بوده است.

دبیرکل حزب‌الله ادامه داد: از دیگر اهداف کنفرانس ورشو پرداختن به مسأله فلسطین دانست ، اما درباره آن اصلا صحبت نشد با اینکه اسرائیل رأس تروریسم است. درواقع هدف حقیقی نشست ورشو، عادی سازی روابط عربی با اسرائیل و علنی شدن روابط محرمانه مذکور بود.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ایران بسیار قدرتمند تر از آن است که کسی بتواند علیه اش جنگی راه بیاندازد... امریکا به تحریم ها علیه ایران امید بسته است زیرا به دشواری جنگ با ایران پی برده است.

دبیرکل حزب‌الله به برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن امسال اشاره کرد و گفت جشن هایی که به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، حامل این پیام بود که ایران با قدرت حضور دارد و نظامش قدرتمند است و پیام انقلاب نسل به نسل منتقل می شود.

وی افزود: این راهپیمایی‌ها با وجود تمام تحریم‌ها و توطئه‌ها علیه ایران برگزار شد، اما برخی رسانه‌های حوزه خلیج فارس اصلا این تظاهرات‌ها را پوشش ندادند.

نصرالله در ادامه گفت: ملت‌های عربی باید برای نبرد مقابله با عادی‌سازی روابط آماده شوند. سران کشورهای عربی به خوبی می‌دانند این مسأله مورد قبول ملت‌هایشان نیست.

دبیرکل حزب‌الله درباره جنگ یمن بیان داشت: این جنگ، یک جنگ امریکایی اسراییلی است که عربستان، امارات و مزدوران عبدربه منصور هادی ابزار اجرایی آن هستند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: دولت فعلی در بحرین بخشی از ساختار اسرائیلی و آمریکایی در منطقه هستند.

نصرالله گفت، حضور داعش در سوریه رو به پایان است و پیش از آن حضور این گروهک در عراق تمام شد. حزب‌الله بخشی از نبرد بزرگ برای نابودی داعش بود.

دبیرکل حزب‌الله افزود: آمریکا در مسأله نابودی داعش «دورو و منافق» بوده ؛ این خود آمریکا بود که داعش را در عراق و سوریه به وجود آورد و سران این کشور بارها علنا به این موضوع اعتراف کرده‌‌اند.آمریکایی‌ها، خود عامل تأخیر در نابودی داعش بودند و می‌خواستند این جنگ ادامه پیدا کند تا ثروت‌های عراق را بدزدند اما ارتش عراق و نیروهای مقاومت نبرد علیه داعش را نهایی کردند.

وی تصریح کرد: در سوریه نیز این ارتش سوریه و متحدان روس و ایرانی و مقاومت بودند که داعش را نابود کردند. در سوریه نیز آمریکایی‌ها پس از آزادسازی بوکمال و دیرالزور مانع از نابودی داعش شدند و عمر این گروهک را 15 ماه بیشتر کردند. اما امروز منافق بزرگ «ترامپ» نابودی داعش را اعلام می‌کند. آن که منطقه را آزاد و خطر داعش را رفع کرد، محور مقاومت بود نه آمریکای منافق.

گفت‌وگوی داخلی و کمک ایران در حل مسأله برق

وی سپس به لبنان اشاره کرد و اعلام کرد پس از رأی اعتماد به دولت (در بامداد امروز شنبه) باید گفت‌وگوها تقویت شود. حزب‌الله خواستار چیزی نیست و تاکید می کند خرج کردن اموال عمومی خارج از دایره قانون مردود است.

نصرالله اعلام کرد: ایران قادر است در مسأله برق (کمبود برق از مشکلات اساسی در لبنان است)، لبنان را یاری و این مشکل را حل کند.

دبیرکل حزب‌الله گفت: طرحی برای حل مشکل برق به ایران ارائه کردیم و آنها برای کمک اعلام آمادگی کردند اما مسئولان سابق لبنانی این را نپذیرفتند. بُخل سیاسی مسئولان سابق لبنانی باعث شد لبنانی‌ها از سال 2006 تاکنون از برق کافی محروم باشند. این ما هستیم که به ایران نیاز داریم نه ایران به ما؛ مسئولان مذکور به بهانه‌های واهی کمک ایران را رد کردند.

نصرالله گفت: اینکه برخی می‌گویند پیشنهاد ایران برای حل مشکل برق لبنان در راستای افزایش نفوذش در لبنان است، احمقانه است.

دبیرکل حزب‌الله در پایان بار دیگر بر عزم این جنبش برای مقابله فساد اقتصادی و اداری در لبنان تأکید کرد.

 

نظر شما
پرونده ویژه