سخنگوی نیروهای مسلح یمن؛

یمن: متجاوزان در ۴۸ ساعت ۲۳۱ بار آتش بس را نقض کردند

۱۳۹۷/۱۱/۳۰ - ۰۹:۰۸:۲۴
کد خبر: ۸۱۴۳۸۴
یمن: متجاوزان در ۴۸ ساعت ۲۳۱ بار آتش بس را نقض کردند
سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ادامه نقض توافق صلح سوئد خبر داد و اعلام کرد که ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان و مزدورانش در 48 ساعت گذشته، 231 بار آتش بس الحدیده را نقض کرده اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از شبکه خبری المسیره، «سرتیپ یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن از ادامه نقض توافق صلح سوئد خبر داد و اعلام کرد که ائتلاف متجاوزان به سرکردگی عربستان و مزدورانش در 48 ساعت گذشته، 231 بار آتش بس الحدیده را نقض کرده اند. گفت: گزارش های اطلاعاتی همچنین بیانگر تقویت گسترده نیروها و استحکامات دشمن در منطقه است و این امر نشان می دهد که آنها قصد تشدید حملات خود به الحدیده را دارند. 

وی به متجاوزان و مزدوران سعودی نسبت به ادامه نقض آتش بس و پیامدهای آن هشدار داد و آنها را مسئول هرگونه شکست توافقنامه سوئد دانست. 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن در عین حال بر پایبندی ارتش و کمیته های مردمی به این توافقنامه تاکید کرد و از فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن و رئیس گروه ناظر بر آتش بس خواست مسئولیت خود را در قبال اجرا و جلوگیری از نقض این توافقنامه از سوی متجاوزان و مزدوران آنها انجام دهند. 

نظامی یمنی گفت که نیروهای متجاوز و مزدوران آنها در 48 ساعت گذشته 231 بار آتش بس در الحدیده را از جمله با شلیک 125 گلوله توپ و خمپاره، 66 مورد تیراندازی با سلاح های میان برد و سبک به سوی مزارع، خانه ها و مناطق مسکونی و مواضع ارتش و نیز 27 مورد ایجاد استحکامات و 12 مورد پرواز هواپیماهای جنگی و شناسایی بر فراز شهر الحدیده و شماری از شهرستان ها، نقض کردند. 

طرف های یمنی اخیرا در مذاکرات صلح که با نظارت سازمان ملل در پایتخت سوئد برگزار شد، درباره آتش بس در الحدیده واقع در غرب یمن به توافق رسیدند. آتش بس از بامداد سه شنبه (27 آذر) آغاز شد. اما با این حال مقام های یمنی تاکنون از نقض مکرر آتش بس از سوی نیروهای متجاوز و مزدوران سعودی خبر داده اند. 

عربستان و امارات از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین کشور عربی آغاز کردند تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشانند. 

جنگ تاکنون بیش از 16 هزار کشته بر جای گذاشته و میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو کرده است، به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، قحطی در این کشور را 'بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی' نامید. 

شمار زیادی از این کشته ها را زنان و کودکان تشکیل می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز