معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد؛

اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان

۱۳۹۷/۱۲/۱۲ - ۱۰:۴۵:۴۰
کد خبر: ۸۱۹۴۴۰
اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، اختصاص یک و نیم میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستاییان را از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، "محمد امید"، معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری، روز شنبه در همایش ملی نقش اقامتگاه های بوم گردی در توسعه پایدار روستایی و عشایری با تاکید براینکه تاکنون ۶ هزار میلیارد تومان در روستاها هزینه شده است، گفت: این مهم که از جمله اقدامات ارزشمند دولت تدبیر و امید در راستای اشتغالزایی روستاییان است، می تواند توسعه متوازن را رقم بزند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با تاکید براینکه بوم گردی و گردشگری در اشتغالزایی روستاییان نقش مهم و اساسی دارد، به اشتغال سالانه یک میلیارد و سیصد میلیون نفر در بخش گردشگری در سطح دنیا اشاره و خاطرنشان کرد: مهمترین حلقه پازل توسعه روستایی، بوم گردی است که نقش کلیدی و حساس در توسعه روستاها دارد و با تامین منابع و تسهیلات مالی بانکی تاکنون ۶ هزار و ششصد نفر از روستاییان مشغول به کار شده اند و یک هزار و پانصد واحد بوم گردی ایجاد شده و یا در حال ساخت است.

وی با اشاره به نقش بوم گردی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها و همچنین افزایش مهاجرت معکوس به روستاها، ادامه داد: قبل از آغاز فعالیت های بوم گردی، برخی روستاها متروکه شده بودند اما الان این روستاها فعال و به روز هستند و همچنین برخی روستاها قبل از فعالیت بوم گردی تنها به ۱۰خانوار می رسیدند اما با ایجاد بوم گردی ها به بیش از ۵۰ خانوار افزایش یافت که نقش مهمی در مهاجرت معکوس داشته است.

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم ریاست جمهوری در ابتدای سخنان خود با بیان اینکه طبق آمارها جمهوری اسلامی ایران خدمات بسیار خوب و ارزنده ای در اقصی نقاط کشور بویژه در روستاها داشته است، برخورداری ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از خدمات برق، آب و راه، گازرسانی به ۸۶ درصد روستاهای کشور و آمار ۹۰ درصدی راهسازی روستایی را از جمله اقدامات بزرگ نظام جمهوری اسلامی ایران در بخش توسعه زیربنایی و زیرساخت های روستای دانست.

وی ادامه داد: مراکز آمار جهانی اذعان کرده اند که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران در عرصه روستاها کارهای شگرف و بزرگ انجام شده است که البته در حلقه توسعه متوازن، به اشتغالزایی روستاییان به اندازه بخش زیربنایی و زیرساختی توجه نشده است و به همین دلیل جمعیت روستاها از ۵۰ درصد به ۲۶درصد کاهش یافته است.

معاون توسعه روستایی ومناطق محروم ریاست جمهوری بیان کرد: طبق آمارها ۲۲ میلیون جمعیت روستایی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی همچنان حفظ شده است که این به معنای آن است که ظرفیت سازی در روستاها برای اشتغالزایی کمتر شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز