فعال سیاسی اصلاح طلب:

رسانه ملی نسبت به دولت موضع‌گیری غیرمنصفانه دارد/ صداوسیما هرچه بکارد همان را درو می‌کند

۱۳۹۷/۱۲/۱۸ - ۰۵:۱۱:۱۹
کد خبر: ۸۲۱۱۴۹
رسانه ملی نسبت به دولت موضع‌گیری غیرمنصفانه دارد/ صداوسیما هرچه بکارد همان را درو می‌کند
فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: رویکرد سیاسی صداوسیما نسبت به همه جریان ها یکسان نیست و در مورد دولت هم که باید نقد مشوقانه کند، غیر منصفانه موضع گیری می کند.

«غلامرضا ظریفیان»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در خصوص "برنامه های رسانه ملی" بیان کرد: نهادهای مدنی و رسانه های عمومی، خصوصا صداوسیما هرچه را که بکارند قطعا همان را در سطح ملی درو می کنند. صداوسیما اگر بی انصافی بکارد قطعا بی انصافی ترویج پیدا می کند. اگر فرهیختگی بکارد بدون شک فرهیختگی ترویج پیدا می کند و اگر مرکزی باشد برای انعکاس سلایق و علایق متفاوت، طبیعتا به همبستگی بیشتر جامعه کمک می کند.

او ادامه داد: باید صداوسیما آنچه را که ارایه می کند، مورد ارزیابی و نقد جامعه قرار می گیرد. صداوسیما می تواند به آرامش جامعه، فرهیختگی و نقد منصفانه جامعه کمک کند و یا عکس آن جامعه را به ناآرامی و بی انصافی تشویق کند. صداوسیما با عملکرد خود نشان می دهد که مردم این رسانه را رسانه ملی یا غیرملی ببینند.

ظریفیان بیان کرد: قطعا نقش صداوسیما در انسجام ملی، تقویت نشاط عمومی، امید به آینده و تقویت فرهنگ و اخلاق عمومی بسیار مهم است. هرچقدر صداوسیما به این امر نزدیک تر شود به شکل ملی، این امر تقویت می شود و هرچقدر هم از آن دور شود، آثارش منفی خواهد بود. متاسفانه در برخی زمینه ها شاهد این هستیم که با شاخص های ملی لازم فاصله دارد.

این فعال سیاسی درباره نقد غیرمنصافه صداوسیما به دولت بیان کرد: صداوسیما در این حال که برنامه های خوبی در عرصه های مختلف دارد ولی رویکرد سیاسی آن نسبت به همه جریان ها یکسان نیست و در مورد دولت هم که باید نقد مشوقانه کند، غیر منصفانه موضع گیری می کند. صدا و سیما اگر بخواهد نگاه ملی داشته باشد خصوصا در بحث فرهنگ و سیاست باید عملکرد خود را ببیند و دچار خودشیفتگی نشود و انجایی را که خوب است، تقویت کند. صداوسیما نوع رویکرد با مردم و سیاست‌های خود را مورد بازبینی قرار داده و فکر نکند آنچه را که انجام می دهد، حق و درست مطلق است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز