سفیر سابق ایران در انگلستان:

شرایط انگلیس بسیار خطرناک است/ احتمالا ترزامی مجبور به کناره‌گیری می‌شود

۱۳۹۷/۱۲/۲۶ - ۰۵:۴۵:۰۹
کد خبر: ۸۲۴۷۵۰
شرایط انگلیس بسیار خطرناک است/ احتمالا ترزامی مجبور به کناره‌گیری می‌شود
سفیر سابق ایران در انگلستان گفت: در داخل کشور انگلستان کسانی که رای به برگزیت دادند تقریبا همان روزهای اول خیلی از انها پشیمان شدند و الان غیر از جبهه ناسیونالسیت ها و ملی گرایی های افراطی تقریبا بقیه پشیمان از رای هایی که دادند، هستند.

«جلال ساداتیان»، سفیر سابق  ایران در انگلستان، در خصوص "آخرین تحولات در انگلستان و برگزیت" گفت: شرایط انگلیس، بسیار سخت است.  خانم ترزامی با اتحادیه اروپا توافق کرده و مجلس عوام انگلیس توافقات را تایید نکرده است. ترزامی مجبور به مذاکره مجدد با اتحادیه اروپا شد تا بلکه آنها شرایط را تعدیل کنند. البته که پیشاپیش آقای جرمی کوبین مطرح کرده است که این شرایط تعدیل شده، برای ما قابل قبول نیست.

او ادامه داد: در پشت پرده این مطلب باید رقابت احزاب را هم به حساب آورد ضمن اینکه هر گرایش و جریانی آنچه که به عنوان منافع ملی خودشان است را مطرح می کنند و بیشتر بدنبال این هستند که بن بستی بوجود آوردند تا رای گیری و همه پرسی اتفاق بیافتد. زیرا در این صورت مردم دیگر به برگزیت رای نمی دهند، بلکه به ماندن در اتحادیه اروپایی رای خواهند داد.

ساداتیان گفت: دو بخش اسکاتلند و ایرلند موافق این هستند که در اتحادیه اروپا بمانند. در داخل کشور هم کسانی که رای به برگزیت دادند تقریبا همان روزهای اول خیلی از انها پشیمان شدند و الان غیر از جبهه ناسیونالسیت ها و ملی گرایی های افراطی تقریبا بقیه پشیمان از رای هایی که دادند، هستند. تعداد زیادی از حزب محافظه کار که ترازامی آنها را نمایندگی می کند، نسبت به خروج از اتحادیه اروپا پشیمان هستند و این وضعیت را می دانند که اگر به آرای عمومی رجوع شود حتما رای خواهد آورد اما باید مراحل قانونی طی شود.

او در توضیح مراحل قانونی آن بیان کرد: بخشی از آن توافق با اتحادیه اروپایی هاست تا مسئله خروج اتفاق افتد، البته این روند مدتهاست به خاطر نیروهای کار و مشارکت در شرکت های مختلف پیش نرفته است. بریتانیا در همه ابعاد به اتحادیه اورپایی نپیوست، از جهت مالی و پولی "پوند" خود را حفظ کرد و "یورو" را به جریان ننداخت و از طرف "ویزا" هم به "شینگن" نپیوست  و ویزای خاص خودش را داشت. اما در سایر موارد مانند شورا و پارلمان اروپا، مراودات اقتصادی، فنی و تبادل نیروهای کار با اتحادیه اروپا همراه و در همه آنها سهیم بوده است. حال که می خواهد بیرون بیاید، می‌گویند باید خسارت دهد و عددهای درشت به عنوان خسارت تعیین کرده اند. احزاب هم مخالف خود را با خروج بیان کردند ولی ترزمی تلاش کرد اما رضایت مجموعه را نتوانست جلب کند. در هر صورت مراحل قانونی باید طی شود که برسند به این روند که آیا می توانند به ارای عمومی مراجعه کنند یا خیر؟

او در خصوص کناره گیری ترزامی مطرح کرد: ترازمی تا الان مقاومت کرده است و خیلی محکم ایستاده تا خودش این ماجرا را حل و فصل کند ولی بعید هم نیست که مجبور به استعفا شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز