عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مذاکره مستقیمی با جیش العدل صورت نگرفته است/ ارتباطات امنیتی بین ایران و پاکستان برای آزادسازی گروگان‌ها وجود دارد

۱۳۹۷/۱۲/۲۷ - ۰۵:۱۷:۳۰
کد خبر: ۸۲۵۱۶۱
مذاکره مستقیمی با جیش العدل صورت نگرفته است/ ارتباطات امنیتی بین ایران و پاکستان برای آزادسازی گروگان‌ها وجود دارد
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کشورهای اروپایی در قبال اقدامات تروریستی به صورت تبعیض آمیز و دوگانه رفتار می‌کنند در حالی که صلح و امنیت بین‌المللی و امنیت شهروندان تبعیض بردار نیست.

«علیرضا رحیمی»، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، در گفتگو با خبرگزاری برنا درباره حادثه تروریستی رخ داده در نیوزیلند گفت: حادثه تروریستی نیوزیلند هشداری بود به کشورهایی که از تروریست حمایت کردند و در واقع نسبت به اقدامات تروریستی در کشورهای مختلف جهان سکوت کرده و به صورت تبعیض آمیز رفتار کردند. کشورهای اروپایی در حالی اقدامات تروریستی نسبت به مسلمانان را مورد چشم‌پوشی قرار دادند که در مورد برخی اقدامات تروریستی در اروپا به بزرگنمایی پرداختند و نسبت به آن واکنش‌های شدید نشان دادند.

او افزود: بنابراین صلح  و امنیت بین‌المللی و همچنین امنیت شهروندان نیز تبعیض‌بردار نیست. لذا قاعدتا به همان نسبت که شهروند اروپایی از امنیت برخوردار است شهروند مسلمان در هر کجای جهان باید از امنیت لازم برخوردار باشد. بنابراین موضعی که دولت و وزارت امور خارجه ایران در قبال این حادثه تروریستی اتخاذ کرد، موضع قابل قبولی بود. گرچه لازم است که تحقیقات کاملی نسبت به این حادثه، دست اندرکاران و جنایتکاران آن صورت گیرد.

او ادامه داد: کشورهای اسلامی باید نسبت به امنیت مساجد و امنیت مسلمانان همفکری و هم اندیشی داشته باشند تا با کشورهای مختلف، نسبت به امنیت و سلامت شهروندان مسلمان و همچنین برگزاری مراسم اسلامی آرامش خاطر داشته باشند.

او در مورد نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی که دکتر ظریف، وزیر امور خارجه، پیشنهاد داد نیز اشاره کرد: به هر حال برگزاری چنین نشستی جزو وظایف سازمان کنفرانس اسلامی است. بنابراین با توجه به اهمیت موضوع و احتمال تکرار این حادثه در کشورهای دیگر ضروری است که کشورهای اسلامی واکنش مثبت و موثری نسبت به پیشنهاد دکتر ظریف نشان دهند. این واکنش باید از واکنش کلامی و اظهارنظر فراتر برود و به یک هم اندیشی در قالب برگزاری نشست منجر شود. پیشنهاد آقای دکتر ظریف در این راستا به عنوان یک پیشگام می‌تواند مورد اقبال جهان اسلام قرار گیرد. سازمان کنفرانس اسلامی نیز باید طرحی را برای امنیت و تامین آرامش مسلمانان و برگزاری مراسم اسلامی مدون کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره اقدامات صورت گرفته از سوی ایران در قبال گروهک تروریستی جیش العدل نیز تصریح کرد: تعاملات و ارتباطات امنیتی مابین ایران و پاکستان در جهت آزادسازی گروگان‌های هنگ مرزی میرجاوه همچنان در جریان است. قاعدتا ایران از دولت پاکستان انتظار دارد که تلاش بیشتری برای آزادسازی نهایی گروگان‌های ایرانی انجام دهند. به هر حال گروه‌های تروریستی تا زمانی که فضا را برای خود قابل مانور و آزاد نبینند، نمی‌توانند تحرکاتی داشته باشند. لذا در تامین فضا هم از دولت پاکستان انتظار می‌رود که با شدت بیشتری با گروه‌های تروریستی به ویژه در مناطق مرزی برخورد شود که از این اتفاقات جنایت بار پیشگیری شود.

او در مورد ادعای گروهک تروریستی جیش‌العدل مبنی بر اینکه از بعد از آزادی ۵ تن از مرزبانان ربوده شده تاکنون هیچ اقدامی از سوی مقامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه مذاکره با آنها انجام نشده است نیز گفت: این گروه با ایران مذاکره‌ای نداشته است. مذاکراتی که ایران تاکنون داشته با دولت پاکستان و مقامات امنیتی پاکستان بوده است بنابراین مذاکره مستقیمی با این گروه صورت نگرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز