در تماس تلفنی با استاندار؛

معاون اول رئیس جمهوری در جریان سیلاب چهارمحال وبختیاری قرار گرفت

۱۳۹۸/۰۱/۰۶ - ۱۰:۳۱:۲۲
کد خبر: ۸۲۷۳۶۹
معاون اول رئیس جمهوری در جریان سیلاب چهارمحال وبختیاری قرار گرفت
استاندار چهارمحال و بختیاری در تماس تلفنی معاون اول رئیس جمهوری گزارش کاملی از نحوه امدادرسانی و مدیریت بحران استان در سیلاب اخیر را ارائه کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در تماس اسحاق جهانگیری معاول اول رئیس جمهوری با ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری مستقر در کوهرنگ اعلام کرد: میزان بارش ها در این شهرستان به بیش از 250 میلیمتر رسیده است. 
وی یادآور شد: 30 روستای استان در این سیلاب از سکنه خالی شده و مردم به مناطق امن هدایت شده اند. 
عباسی اعلام کرد: در پی بارش ها یک روستا دچار رانش زمین شد که اهالی بلافاصله به مرکز شهرستان کوهرنگ منتقل و در یک مکان امن اسکان داده شدند. 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شدت بارش ها در شهرستان های این استان، شرایط رودخانه های کارون و زاینده رود را طغیانی و سیلابی توصیف کرد. 
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش های روز دوشنبه در این استان میزان خروجی آب رودخانه های سرچشمه کارون به سمت خوزستان را 4 هزار مترمکعب و میزان ورودی آب به رودخانه زاینده رود را 250 مترمکعب در ثانیه عنوان کرد. 
وی گفت: در پی این بارش ها تاکنون 7 پل از جاده های اصلی این استان به زیر آب رفته و نزدیک به ده ها پل در جاده های روستایی و فرعی استان نیز به زیر آب رفته است. 
عباسی ادامه داد: سیلاب در این استان تاکنون خسارت جانی نداشته و تمام تلاش ستاد مدیریت بحران حفظ جان مردم است. 
بدنبال هشدارهای سازمان هواشناسی مبنی بر بارش شدید باران، ذوب برف ها و سقوط بهمن طی 2 روز آینده و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلاب، شورای هماهنگی مدیریت بحران با دستور استاندار چهارمحال و بختیاری به حالت آماده باش کامل درآمد. 
براساس پیش بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری هوای استان از روز دوشنبه در دامنه فعالیت یک سامانه پربارش قرار گرفت و انتظار می رود بارش های سیل آسا به صورت برف و باران به همراه وزش باد به نسبت شدید و رعد و برق در سطح سطح استان رخ دهد. 
شدت بارش ها در نواحی غربی و جنوب مانند شهرستان های کوهرنگ، کیار، اردل و لردگان در روزهای دوشنبه و سه شنبه پیش بینی می شود. 
با توجه به بارش برف در مناطق کوهستانی چهارمحال و بختیاری و لغزندگی های ناشی از آن و با توجه به افزایش دما و ذوب برف، احتمال طغیان رودخانه ها و جاری شدن سیل در استان پیش بینی می شود. 
شهرستان کوهرنگ در 90 کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد. 
چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده رود، کارون و بخشی از دز است. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز