یک حقوقدان:

گرانی‌های افسار گسیخته نتیجه خروج آمریکا از برجام است/ شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها سعه صدر داشته باشد

۱۳۹۸/۰۱/۰۷ - ۰۶:۱۸:۱۶
کد خبر: ۸۲۷۴۴۱
گرانی‌های افسار گسیخته نتیجه خروج آمریکا از برجام است/ شورای نگهبان در تایید صلاحیت‌ها سعه صدر داشته باشد
یک حقوقدان گفت: اگر شورای نگهبان سعه صدر در تایید تفکرها داشته باشد، آینده بهتری خواهیم داشت.

«نعمت احمدی»، حقوقدان، در خصوص مهم ترین اتفاق سیاسی سال 97 در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: از نظر من بزرگترین اتفاق خروج آمریکا از برجام بود، این موضوع منجر شد تا وضعیت ایران در حالت ویژه قرار بگیرد. در نهایت تحریم های آمریکا بازگشت و بر روی همه مسائل تاثیر گذاشت.

وی ادامه داد: بعد از مذاکرات سختی که با گروه 1+5 داشتیم، ایران تلاش کرد از نظر مسائل اقتصادی خود را ارتقا دهد. اما پس از روی کار آمدن ترامپ مشخص شد شرایط مناسبی پیش رو نخواهیم داشت. نتیجه خروج آمریکا از برجام هم در عرصه داخلی و هم در عرصه خارجی تاثیر گذاشت و از نظر من، بدترین و مهم ترین اتفاق سیاسی سال 97 بود.

احمدی یادآور شد: آثار تحریم ها که ناشی از خروج آمریکا از برجام بوده، اثرات خود را بر روی بازار گذاشت و نتیجه آن، گرانی های افسار گسیخته است.

این حقوقدان با اشاره به اینکه سال آینده انتخابات مجلس را پیش رو داریم، گفت: انتخابات مجلس دو مرحله‌ای است که یک مرحله آن به شورای نگهبان مربوط می شود. اگر خروجی شورای نگهبان همین افراد باشد که در مجلس هستند، انتخابات خوبی نخواهیم داشت.

وی ادامه داد: در حال حاضر دغدغه مردم، جناح اصلاح طلب و اصولگرا نیست. اگر شورای نگهبان سعه صدر در تایید تفکرها داشته باشد، آینده بهتری خواهیم داشت.

وی در پایان بیان کرد: ما تمدنی چندهزار ساله داریم و به خاطر جغرافیای خاص پل ارتباطی میان شرق و غرب هستیم. در همه ادوار تاریخ مورد هجمه قرار گرفتیم اما امیدمان را هیچگاه از دست ندادیم. با حفظ امید می‌توان همه سختی ها را پشت سر گذاشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز