وزیر اسبق وزیر پست و تلگراف و تلفن:

همه در عرصه بین‌الملل با ما بازی می‌کنند/ تا زمانی‌که درحوزه داخلی نقص داریم، دشمن نقشه‌های شوم در سر خواهد داشت/ در سیاست منطقه‌ای درست عمل کردیم اما در مدیریت داخلی ضعف داریم

۱۳۹۸/۰۱/۰۸ - ۰۷:۳۶:۴۶
کد خبر: ۸۲۷۷۸۱
همه در عرصه بین‌الملل با ما بازی می‌کنند/ تا زمانی‌که درحوزه داخلی نقص داریم، دشمن نقشه‌های شوم در سر خواهد داشت/ در سیاست منطقه‌ای درست عمل کردیم اما در مدیریت داخلی ضعف داریم
وزیر اسبق وزیر پست و تلگراف و تلفن گفت: همه در عرصه بین الملل با ما بازی می کنند یک روز خریدار نفت هستند یک روز خیر و تا نقص های داخلی کشور پا برجاست، دشمن نقشه های شوم در سر خواهد داشت.

«سیدمحمد غرضی»، وزیر اسبق وزیر پست و تلگراف و تلفن، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص  مهمترین اتفاق سیاسی در سال 97 گفت: تفاوت 22 بهمن سال 97 با سال 57 به این گونه است که مردم در 22 بهمن سال 57، نفی سیاست‌های پهلوی را جشن گرفتند ولی در سال 97 کشور تثبیت انقلاب اسلامی را جشن گرفتند. در 22 بهمن امسال طوری مردم از کشور دفاع کردند که دشمنان داخلی و خارجی همگی بُهت زده شدند. با این همه مکشلاتی که کشور با دشمنان داخلی و خارجی دارد، مردم پای مصالح کشور ایستاندند بنابراین این مهمترین اتفاق سیاسی در سال 97 بود.

غرضی درباره راهکارهای موجود برای  بهبود وضعیت در سال جدید گفت: در صورتی که نمایندگان در دوره بعد بتوانند با قاعده و فرهنگ عمومی همراه شوند، نه با ستادها، کشور از این وضع نجات می یابد. متاسفانه نمایندگان محترم نتیجه دستاوردهای گروه ها و احزاب امتیاز طلب هستند.

او تاکید کرد: تا به حال دولتی نداشته‌ایم که کشور را اداره کند و اینگونه دولت ها فقط هزینه های مردم را بالا برده‌اند.

غرضی با اشاره به عملکرد دولت‌ها در حوزه سیاست‌های خارجی بیان کرد:  در سال 92 زمانی که کاندیدای ریاست جمهوری بودم از من در خصوص سیاست خارجی سوالی پرسیدند و من پاسخ دادم انعکاس استعداد داخلی. اگر کشوری داشته باشیم که اقتصاد، تولید، دانشگاه، ارتش و... همه چیز داشته باشد کشورهای دیگر نمی توانند نقشه های شوم برای از پا درآوردن ما در ذهن خود بپرورانند. ولی وقتی کشور بعضی از این عناصر را ندارد، خارجی ها در پی نقشه های شوم خود از مسیر های پنهانی وارد می شوند.

او ادامه داد: همه در عرصه بین‌الملل با ما بازی می کنند؛ یک روز خریدار نفت هستند یک روز خیر و تا نقص‌های داخلی پا برجاست، دشمن نقشه های شوم در سر خواهد داشت. وقتی بانک ها دچار نقص فنی هستند دشمن به کشور زور می گوید. با سیاست های مردمی و رضایت عامه می توان در مقابل دنیا ایستاد. ایران کشور بسیار پرتوانی است. حداقل در منطقه صاحب قدرت قوی و محکمی هستیم. در سیاست منطقه ای درست عمل کردیم اما در مدیریت داخلی ضعف داریم. چشم اروپاییان به درامد نفتی ایران است؛ حال که درآمد نفتی ما دچار مشکل شده به دنبال حفظ منافع خود هستند. در این 60سال مدیریت، استخوانم شکست تا تولید داخلی را طوری اداره کنم که پایدار باشد.

او در پیام نوروزی خود خطاب به مردم گفت: ما سرباز ملت و انقلاب هستیم.  پیامی که من از ملت می گیرم این است که آنها تا زمانی‌که کشور در دنیا اول شود، پایداری خواهند کرد. ایران از مشروطه تا حال مقاومت کرده است تا به جایگاه اول در منطقه دست یابد. در سال 1320 که کشور توسط متفقین روس ها اشغال شده بود مردم پایداری کردند تا «انقلاب ملی شدن صنعت نفت» ایجاد شد. در کودتا 28 مرداد مردم ایستاندند تا به این کودتا پاسخ داده شد. مردم دارای ایثار هستند و از نوامیس کشور حفاظت می کنند. ملت ایران با انقلاب اسلامی توانست حقوق عمومی خود را حفاظت کند. هرکسی که در کشور می خواهد دلی بدست آورد از حقوق مردم حرف می زند. مردم به ما و مدیریت پیام می دهند که در مقابل امتیاز طلب مقاومت می کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز