باز نشر/ نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی:

برخی مسئولان در جبهه اپوزیسیون قرار گرفتن را بهتر می‌پسندند/ از اصلاح اساسی اقتصاد ترس داریم/ مشکلات اقتصادی را با انتشار اوراق قرضه و تزریق یارانه‌های غیرضروری به صورت مقطعی حل می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۱/۱۴ - ۰۵:۱۷:۲۸
کد خبر: ۸۲۹۵۲۷
برخی مسئولان در جبهه اپوزیسیون قرار گرفتن را بهتر می‌پسندند/ از اصلاح اساسی اقتصاد ترس داریم/ مشکلات اقتصادی را با انتشار اوراق قرضه و تزریق یارانه‌های غیرضروری به صورت مقطعی حل می‌کنیم
نماینده مردم شازند در مجلس گفت: متأسفانه یک روندی در کشور جا افتاده و کسانی که تریبون در اختیار می گیرند، فقط سعی می کنند در نقش زبان مردم بیان کننده مشکلات باشند و دربرخی مواقع در جبهه اپوزسیون قرار گرفتن را بهتر می پسندند.

گفتگوی تفصیلی «علی ابراهیمی»، نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی، با خبرگزاری برنا به شرح زیر است:

در شرایط فعلی که کشور با فراز و فرودهای اقتصادی زیادی مواجه است، آیا صرفا مشکلات را بر گردن دولت انداختن کار درستی است؟ نظارت مجلس چگونه بوده است؟

متأسفانه یک روندی در کشور جا افتاده و کسانی کهتریبون در اختیار می گیرند، فقط سعی می کنند درنقش زبان مردم بیان کننده مشکلات باشند و دربرخیمواقع در جبهه اپوزسیون قرار گرفتن را بهتر میپسندند.

قبول داریم کشور از نظر اقتصادی دچار مشکلات جدی بوده و این مشکلات محصول 5-6 سال گذشته نیست. ما تقریبا بیش از دو دهه است که در حوزه اقتصاد سوء مدیریت جدی داریم در صورتی که اسناد بالادستی ما و برنامه‌هایی که داشتیم، تکلیف کرده بودکه به شکلی اتکا خود را به درآمدهای نفتی کمتر کنیم و قیمت ها را به سمت واقعی شدن ببریم. متاسفانه نه مجلس نظارت چندانی روی اجرای این قانون داشت و نقطه اتکای‌مان به درآمد نفت کمتر نشد. دولت‌ها هم پس از روی کار آمدن مقداری که در توان‌شان بود، در جهت تقویت دیدگاه‌های خود تلاش کردند تا اقتصاد کشور را از مشکل برهانند. من فکر می کنم سرنخ همه این مشکلات در مجلس است و خانه ملت به عنوان یک خط دهنده و تعیین تکلیف کننده سیاست های اجرایی کشور، بهتر از این‌ها می‌توانست ایفای نقش کند. اما نمایندگان مجلس خودشان را نماینده مردم می دانند و هر موقعیتی که گیر می‌آورند در نطق‌ها و تذکرات سعی می‌کنند، مشکلات را بیان و از دستگاه‌های اجرایی این قضیه را طلب کنند.  

دولت و قوه مقننه و سایر کسانی که میکروفون دارند باید در رویه خود تجدیدنظر کنند. صرفا گفتن مشکلات مسأله را حل نمی‌کند و شاید به ناامیدی این قضیه بیشتر دامن بزند و سرمایه‌های اعتماد مردم را کاهش دهد. شاید بهتر بود که به یک شکلی مثل سایر نقاط دنیا با واقعیت‌ها، اقتصاد خودمان را تطبیق می‌دادیم و به سمت واقعی شدن قیمت‌ها می‌رفتیم تا نحوه زندگی منطقی‌تر می‌شد. در کشور مشکلات جدی و در کنار آن اسراف داریم. ما از اصلاح اساسی اقتصاد ترس داریم و فکر می‌کنیم که عواقب سختی دارد. سعی می‌کنیم که مشکل را با اقدامات مقطعی پوشش دهیم و این اصلا به نفع کشور نیست. عملا داریم مشکلات اقتصادی کشور را با انتشار اوراق قرضه و با تزریق یارانه‌های غیرضروری در خیلی از جاها به آینده موکول می‌کنیم. با این روش مشکلات اقتصادی روز به روز بزرگتر می‌شود و از دید من حل آن سخت‌تر بوده وغیرقابل تحمل خواهد شد.

مهمترین اتفاقات سال 97 از نظر شما؟

مهمترین اتفاق سیاسی در سال 97 از دید من بدعهدی رئیس جمهور آمریکاست. یک شرایط نسبتا خوبی بعد از برجام پیدا کرده بودیم که این بدعهدی و این خروج، ضربه سیاسی به کشور وارد کرد. داعش به عنوان یک عامل مخرب که هم به آبرو و اعتبار مسلمانان لطمه زده و هم ناامنی به شکلی غیرقابل قبولی در منطقه ایجاد کرده بود که خوشبختانه با همت نیروهای مسلح کشور و سایر تشکیلاتی که در عراق و سوریه بودند، این گروهک تروریستی برچیده شد. برچیده شدن داعش جزو اتفاقات نسبتا خوب سیاسی از دید من است.

مهمترین مصوبات مجلس در سال 97 از نظر شما چه بود؟

در نیمه دوم 40 سالگی نظام جمهوری اسلامی، نگاه‌مان را به نسل جدید جمهوری اسلامی کمتر کرده‌ بودیم و حقله مدیریتی همچنان افراد قبل بودند. خمودگی که در حوزه مدیریت و برنامه‌ریزی شاهد بودیم، نتیجه این قضیه بود. به نظر من، مهمترین مصوبه‌ای را که داشتیم قانون منع به کارگیری بازنشستگان بود زیرا اثرات مدیریتی و تبعات اجتماعی آن را خوب می‌دانستم.

پیام نوروزی

ضمن آرزوی موفقیت و سرافرازی برای مردم و ملت بزرگ ایران، خواهشمندم با توجه به اینکه از نظر اقتصادی احتمالا شرایط سختی را تجربه خواهیم کرد بیشتر واقعیات کشور را درک کنیم. بخش عمده‌ای از حل مشکلات به وظایف کارگزاران و مسئولین نظام بر می‌گردد. ان‌شاءالله با همکاری و همدلی مردم پیروزی با ماست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز