وزیر اقتصاد اعلام کرد؛

مشوق‌های ویژه برای تاجران ایرانی در بازار عراق

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۰۷:۳۷:۳۶
کد خبر: ۸۳۰۷۶۸
مشوق‌های ویژه برای تاجران ایرانی در بازار عراق
وزیر اقتصاد گفت: شرایط تجاری - اقتصادی ایران با عراق ویژه و مشوق‌های زیادی برای تاجران ایرانی در بازار عراق در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «فرهاد دژپسند»، وزیر اقتصاد، پس از جلسه مشترک با وزرای برنامه ریزی و دارایی عراق افزود​: هم اکنون حجم مبادلات تجاری دو کشور ۸ میلیارد یورو است و با برنامه ریزی های صورت گرفته امیدواریم هرچه سریعتر شاهد افزایش این حجم باشیم.

وی گفت: در دیدار با دو وزیر عراقی درباره فعالیت های گمرکی، تسهیل فعالیت های تجاری، لزوم فعالیت های بیمه ای و سرمایه گذاری های مشترک میان دو کشور بحث و تبادل نظر کردیم.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: عراق دومین شریک تجاری ایران است، اما حجم مبادلات تجاری - اقتصادی میان دو کشور با توجه به سابقه، تاریخ و فرهنگ مشترک در این سطح مناسب نیست و باید افزایش یابد.

وزیر برنامه ریزی عراق هم در این دیدار گفت: حضور ۹ وزیر و تعداد زیادی از تجار عراقی به همراه نخست وزیر عراق در سفر به تهران نشان دهنده علاقه بغداد به افزایش سطح مبادلات تجاری و اقتصادی است. وزیر دارایی عراق هم گفت: با مسئولان ایرانی موانع و مشکلات موجود برای گسترش مبادلات تجاری را مورد بحث و بررسی قرار می دهیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز