انتقاد کوبا از آمریکا؛

هدف کاخ سفید دزدیدن منابع ونزوئلا است

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۰:۳۰:۱۲
کد خبر: ۸۳۰۸۹۸
هدف کاخ سفید دزدیدن منابع ونزوئلا است
وزیر امور خارجه کوبا ضمن انتقاد از تحریم های نفتی آمریکا علیه ونزوئلا گفت: تحریم های نفتی بخشی از هدف کاخ سفید برای دزدیدن منابع ونزوئلا بوده اما در نهایت شکست خواهد خورد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا،  به نقل از خبرگزاری پرنسالاتینا «برونو رودریگز» وزیر امور خارجه کوبا این تحریم ها را «دزدی اقتصادی» از سوی واشنگتن توصیف و تاکید کرد که کاخ سفید در این راستا به هدفش نخواهد رسید. وی در صفحه توئیترش در پاسخ به تحریم های نفتی اعلام شده از سوی مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا علیه کاراکاس نوشت: من تداوم تجاوزات واشنگتن علیه ' آمریکای ما' و استفاده از دروغ های رسواکننده علیه کوبا را محکوم می کنم.

آمریکا روز جمعه تحریم های نفتی جدیدی را علیه ونزوئلا اعمال کرد که در بخشی از آن دو شرکتی که نفت ونزوئلا را به کوبا منتقل می کردند، نیز تحریم شدند.  وزیر خارجه کوبا تاکید کرد: 60 سال تجاوز امپریالیستی باعث نشد که عزم و اراده مردم کوبا شکسته شود. تحریم های جدید علیه ونزوئلا که کوبا را نیز هدف قرار داده و موجب شادی مقامات ارشد آمریکا و سیاستمداران ضد هاوانا شده، به اهدافش نخواهد رسید.

پیش از این «میگل دیاز کانل» رئیس جمهوری کوبا نیز تحریم های جدید نفتی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرده بود. وی در صفحه توئیترش نوشت: آمریکا تحریم هایی را علیه یک فرآیند قانونی تحت قراردادهای تجاری عادی در جهان( انتقال نفت ونزوئلا به کوبا) اعمال کرده است. این گونه تحریم ها مداخله و اقدامی امپریالیستی علیه هاوانا و کاراکاس محسوب می شود.

واشنگتن روز جمعه تحریم هایی را علیه کشتی های شرکت دولتی نفتی ونزوئلا و همچنین امور مربوط به انتقال نفت ونزوئلا به کوبا اعمال کرد. دولت آمریکا اعلام کرد که امیدوار است با هدف قرار دادن صنعت نفت ونزوئلا ضربه چشمگیری به دولت مادورو وارد کند.

مایک پنس معاون رئیس جمهوری آمریکا در این رابطه اعلام کرد: نفت ونزوئلا متعلق به مردم این کشور است. دولت واشنگتن همچنان به اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی با هدف یک انتقال مسالمت آمیز قدرت به دمکراسی در ونزوئلا ادامه خواهد داد.

وزارت خزانه داری آمریکا نیز اعلام کرد که این وزارتخانه 34 کشتی شرکت دولتی نفتی ونزوئلا را در راستای تحریم های جدید هدف قرار داده است.

ونزوئلا از روز 28 ژانویه (8 بهمن ماه) که خوان گوایدو رئیس مجلس ملی این کشور در خیابان های کاراکاس خود را رئیس جمهور قانونی خواند، دچار بحران داخلی و بین المللی شده است.

آمریکا بلافاصله گوایدو را به عنوان رئیس دولت موقت در این کشور به رسمیت شناخت و خواستار کناره گیری مادورو از قدرت و برگزاری انتخابات زودهنگام شد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز