علی مطهری:

کمک های مردمی و تلاش دولت و نیروهای مسلح قابل قبول بود/نمایندگان بخشی از حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند/مجلس در آینده با وزرا جلسه ای خواهد داشت

۱۳۹۸/۰۱/۱۸ - ۱۳:۳۴:۵۵
کد خبر: ۸۳۱۰۲۷
کمک های مردمی  و تلاش دولت و نیروهای مسلح قابل قبول بود/نمایندگان بخشی از حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند/مجلس در آینده با وزرا جلسه ای خواهد داشت
اغلب نمایندگان مجلس شورای اسلامی چند روز از حقوق خود را برای کمک به سیل زدگان اختصاص دادند. کمک‌های مردمی و تلاش دولت و نیروهای مسلح قابل قبولی بوده است و در لایروبی رودخانه ها کوتاهی شده است

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری برنا ، «علی مطهری» نایب رئیس مجلس در پایان جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس با اعلام این خبر گفت: کمک‌های مردمی و تلاش دولت و نیروهای مسلح در سطح خوب و قابل قبولی بوده است، اگرچه ممانعت از انتقال کمک‌های صلیب سرخ به هلال احمر توسط آمریکا اقدام نابخردانه ای بود که آن هم پاسخ خود را دریافت می‌کند.

وی با بیان اینکه در زمینه لایروبی رودخانه ها کوتاهی شد،افزود: سیل شیراز بر اثر جاده سازی در مسیر رودخانه در دهه 80 اتفاق افتاد و تلفاتی به جای گذاشت. قطعا باید پیمانکار ناظر و مسئول طرح مواخذه شوند تا در طرح‌های جاری و آینده این اتفاق نیفتد.

نایب رییس مجلس همچنین بر ضرورت تنظیم خروجی سدها برای کم شدن خسارت سیل تاکید کرد و گفت: این موضوع نیازمند پیش بینی سازمان هواشناسی است،این سازمان اعلام کرده به تجهیزات بهتر و به روزتری نیاز دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:برای مقابله با بحران سیل طرح دو فوریتی از سوی نمایندگان تقدیم مجلس شده اما شورای نگهبان می‌گوید اصلاح بودجه باید به صورت لایحه باشد.

مطهری با اشاره به این که در بسیار از مناطق مانند سلماس خسارت سیل به خوبی مدیریت شد، اظهارداشت: موضوع مهم دیگر در بحران‌هایی مثل سیل مدیریت واحد است که البته قانون آن وجود دارد ما شورای عالی مدیریت بحران داریم که رئیس آن است و وظایف آن معمولاً به وزیر کشور محول می‌شود.

وی همچنین با اشاره به سخنان نمایندگان مناطقی که دچار سیل شدند،گفت: تقریبا همه دوستان از استان‌هایی که خسارت بیشتری در سیل داشتند صحبت کردند البته استان‌هایی مثل همدان، خراسان شمالی، اصفهان و تهران باقی مانده که فرصت صحبت نشد ما در این خصوص با وزرا هم در آینده جلسه ای خواهیم داشت.

نایب رییس دوم مجلس اظهار داشت: اکثر نمایندگان چند روز حقوق خود را به سیل زدگان اختصاص دادند.

 
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز