هیئت وزیران با پرداخت کمک‌‌های بلاعوض به سیلزدگان موافقت کرد

۱۳۹۸/۰۲/۰۲ - ۱۱:۵۲:۱۰
کد خبر: ۸۳۶۹۴۶
هیئت وزیران با پرداخت کمک‌‌های بلاعوض به سیلزدگان موافقت کرد
هیئت وزیران به منظور جبران خسارت‌های بخش کشاورزی ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری، با پرداخت کمک‌ های بلاعوض و مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت به کلیه استان‌های آسیب دیده از محل منابع مالی اختصاص یافته، موافقت کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، هیئت وزیران در جلسه ۲۸ فروردین ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت کشور و تأیید سازمان برنامه و بودجه کشور و به منظور جبران خسارت‌های بخش کشاورزی ناشی از سیل فروردین ماه سال جاری، با پرداخت کمک های بلاعوض (به شرح جدول پیوست) به کلیه استان‌های آسیب دیده، از محل منابع مالی اختصاص یافته و با لحاظ پوشش بیمه‌ای واحدهای مربوط، توسط استانداری موافقت کرد.

همچنین با تصمیم دولت و به منظور جبران خسارات یادشده، مبلغ ۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی ارزان قیمت (با سود و کارمزد چهاردرصد) با راهبری بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق بانک‌های عامل با معرفی وزارت جهاد کشاورزی و استانداری ذی ربط بین آسیب دیدگان با لحاظ پوشش بیمه‌ای واحدهای خسارت‌دیده و با ضمانت زنجیره‌ای پرداخت می‌شود.

گفتنی است، بدهی و معوقات و چک برگشتی احتمالی خسارت‌دیدگان به بانک‌ها مانع از دریافت این تسهیلات نخواهد بود.

افزون بر این، هیئت دولت، وزارت جهادکشاورزی را موظف کرد ظرف مدت دو هفته از ابلاغ این تصویب‌نامه، نسبت به تدوین دستورالعمل اجرایی نحوه و چگونگی پرداخت کمک بلاعوض و تسهیلات ارزان قیمت با هماهنگی وزارت کشور اقدام نماید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز