محمد رضا عارف در دانشگاه خوارزمی:

دانشگاه ها باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرند/ مهم ترین چالش ما تربیت معلم باانگیزه است/ تحریم های ظالمانه اقتدار ملی را هدف گذاری کرده است

۱۳۹۸/۰۲/۱۷ - ۲۳:۴۳:۵۹
کد خبر: ۸۴۳۴۰۵
دانشگاه ها باید در جایگاه واقعی خود قرار گیرند/ مهم ترین چالش ما تربیت معلم باانگیزه است/ تحریم های ظالمانه اقتدار ملی را هدف گذاری کرده است
رئیس فراکسیون امید در جمع اساتید دانشگاه خوارزمی به مناسبت هفته معلم ضمن تاکید بر قرار گرفتن این دانشگاه در جایگاه واقعی خود، بر مسئولیت این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه یکصدساله در تربیت معلمان با انگیزه تاکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، «محمدرضا عارف» رئیس فراکسیون امید و رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات در مراسم روز معلم و تقدیر از استادان نمونه دانشگاه خوارزمی در روز سه شنبه (17اردیبهشت) در جمع اساتید و دانشجویان این دانشگاه ضمن تبریک به مناسبت ماه مبارک رمضان و همچنین هفته معلم  گفت: یکصدمین فعالیت آموزشی، پژوهشی و تربیتی دانشگاه خوارزمی را تبریک می گویم. دانشگاهی که نقش کلیدی و اساسی در تربیت نوجوانان و جوانان  این کشور داشت. دانشگاهی که افتخارش داشتن برجسته ترین اساتید کشور است همچنین افتخار می کنیم که بسیاری از معلمین برجسته و تاثیرگذار و شاخص کشور، دانشجویان این دانشگاه بودند. اگرچه امروز مسئولیت مستقیم تربیت معلم برعهده این دانشگاه قدیمی و ارزشمند کشورمان نیست یقینا اندوخته یک قرن باید جایگاه معنوی خود را در تربیت معلم در کشور حفظ کند.

دکتر عارف افزود: بنابراین انتظار این است که با دانشگاه هایی که مسئولیت تربیت معلم را دارند به ویژه دانشگاه فرهنگیان ودانشگاه شهید رجایی و دانشگاه های تربیت معلم این رابطه معنوی و تنگاتنگ را داشته باشند که با انتقال این تجربه موفق این دانشگاه، دانشگاههای دیگر هم بتوانند در این مسیر گام بردارند.  دانشگاه خوارزمی یکی ازدانشگاه های پیشکسوت در زمینه های گوناگون است امروز مسئولیت اداره دو پردیس یکی در استان البرز که توسعه آموزش عالی یکی از اولویت های آن است و یکی دیگر در تهران است. به هر حال راهبرد ما این است که توسعه این دانشگاه به ویژه توسعه کیفی آن در جایگاه واقعی خود قرار گیرد. بنده این باور را دارم. نگاه ما نمایندگان تهران به دانشگاه خوارزمی این است که نسبت به مشکلات و مسائل این دانشگاه توجه  لازم را داشته باشیم و جلساتی را مجموعه نمایندگان تهران  با مدیریت این دانشگاه در این باره داشتند. تلاش بر این است که به مشکلات و مسائل دانشگاه کمک کرده تا مسیر درست و صحیح خود را با شتاب بیشتری طی کند.

عارف ادامه داد: باعنایتی که مجموعه نمایندگان تهران و جناب آقای موسوی یکی از استادان پیگیر این دانشگاه دارد توانستیم در زمینه بودجه گامهای ناچیزی برداریم. این نگاه را داشتیم و داریم و انتظار این است در کنار توسعه بخش های مختلف به ویژه علمی ،مسئله تربیت نیز فراموش نشود. به هرحال این بحث که این دانشگاه مسئولیت تربیت معلم را برعهده گیرد یا یک دانشگاه جامع شود بحث دو دهه گذشته  بوده که در حال حاضر جا ندارد در اینجا به آن بپردازم. آنچه که برای بنده به ویژه در وزارت علوم مطرح بود این موضوع بود که ما تجربه چند دهه و یا یک قرن را نمی توانیم فراموش کنیم. از وضعیت تعلیم و تربیت در دانشگاه آگاه هستیم. مهمترین چالش تربیت معلم یا تعلیم و تربیت  ما، تربیت معلم با انگیزه است تا  بتواند شغل مهم معلمی را انجام دهد و امیدواریم که دانشگاه در این مسیر بتواند گام بردارد.

عارف ضمن اشاره به وضعیت فعلی کشور بیان داشت: تحریم های ظالمانه، یکسویه در عین  هوشمندی که اقتدار ملی را هدف گذاری کرده است را همگان می دانند.  بحث هایی مثل بحث های هسته ای و حقوق بشر  و سایر بحث ها که مطرح می شود را خود غربی ها می دانند که در همه امور، وضعیت ایران بدتر از آنها نیست. در ارتباط با مسئله هسته ای فتوای معظم رهبری را داریم.

وی در پایان به ارائه راه حل ها و راهکارهایی پرداخت  و تاکید کرد: مدیران و دولت باید از نظرات دانشگاهیان استفاده کرده و به آنها گوش داده و عمل کنند بنابراین تعامل دانشگاه و دولت بسیار مهم است. دانشگاه های بسیاری داریم که در رده های داخلی و جهانی بسیار موفق بوده اند اما  باید این موفقیت در عمل هم نمود پیدا کند و بر حوزه اجرایی ، سیاست ها و برنامه های اجرایی کشور نیز تاثیر بگذارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز