خطیب موقت نماز جمعه تهران:

واکنش‌ اروپا نامتعارف بود/ سازمان ملل و جامعه جهانی در معرض امتحان بزرگی است

۱۳۹۸/۰۲/۲۰ - ۱۳:۲۷:۱۵
کد خبر: ۸۴۴۲۶۳
واکنش‌ اروپا نامتعارف بود/ سازمان ملل و جامعه جهانی در معرض امتحان بزرگی است
خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره با حمایت از اقدام اخیر ایران در برابر بدعهدی‌های آمریکا گفت: واکنش‌های اخیر اروپا نسبت به یک اقدام کاملا حقوقی و قانونی که آن هم با تاخیر و حوصله ورزی فراوان صورت گرفت، نامتعارف است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری، خطیب موقت نماز جمعه تهران، با اشاره به آغاز ماه رمضان به فرازهایی از صحیفه سجادیه اشاره کرد و گفت: ماه رمضان با قرآن و دعا شناخته می‌شود و باید خداوند را سپاسگذار باشیم که این ماه را به ما هدیه داد تا بتوانیم راه سعادت را در آن طی کنیم.

وی ادامه داد: پروردگارا امروز که به ما توفیق این مسئله را دادید که ماه رمضان امسال را درک کنیم، عظمت و برکت این ماه را به ما ارزانی کن تا بتوانیم در این ماه روزه‌دار واقعی باشیم و چشم‌، گوش و سایر اعضا و جوارح ما نیز در این ماه مبارک روزه‌دار باشند.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با بیان اینکه امیدواریم خداوند در این ماه به همه ما اخلاص اعطا کند، تصریح کرد: خداوندا به ما کمک کن تا در این ماه همه کارها را برای قرب نیت خودت انجام دهیم و کمکمان کن تا نمازمان با آداب و شرایطی که مورد قبول توست، انجام دهیم.

وی با بیان اینکه باید سطح بندگی ما در این ماه افزایش پیداکند، تصریح کرد: خداوندا به ما کمک کن تا عاشقانه، عارفانه به سمت تو در این ماه بیایم و از این فرصت مناسب برای خروج از هوای نفس بهره ببریم.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه در ماه باید اموال خود را از ناپاکی‌ها باید رها کنیم، تصریح کرد: رفتار ما در این ماه باید با کرامت انسانی همراه شود و در این مسئله باید نسبت به انجام صله رحم و رسیدگی به همسایگان توجه کرد.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری با اشاره آمرزش بندگان از سوی خداوند متعال در ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: ما در این ماه از بندگان محبوب خودت قرار بده به صورتی که وقتی این ماه به اتمام برسد، ما از پاکیزه و مطهر از انواع گناهان شویم و به ما توفیق بده تا هرگز این ماه را با غفلت پشت سر نگذاریم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره با حمایت از اقدام اخیر ایران در برابر بدعهدی‌های آمریکا گفت: مسئله روز کشورمان اقدامی است که شورای عالی امنیت ملی کشور در این برهه گرفت و رئیس‌جمهور نیز به سران کشورهای اروپایی نامه نوشت و اعلام کرد در اقدام متقابل با بدعهدی‌های رژیم جهانخوار  آمریکا و در مقابله با کم کاری و ضعف دولت‌های اروپایی اقدامی حقوقی، قانونی و مبتنی بر توافقنامه برجام طبق بند۲۶ و ۳۶ آن انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: اقدامی که می‌توانست سال گذشته پس از خروج آمریکا از برجام صورت بگیرد، اما با تاخیر و حوصله‌ورزی فراوان صورت گرفت، اگرچه یک اقدام اولیه و حداقلی است اما گامی انقلابی برای تامین منافع ملی کشورمان و تقویت مقاومت ملت عزیز ایران است، انشالله با همین صلابت و با همین ادبیات گام‌های بعدی بدون تاخیر و با زمانبندی برداشته شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: خوشبختانه گام‌های تعریف شده ایران گام‌های دارای زمانبندی مشخص و شیوه اقدام کاملا دقیق است که انشالله با همین ادبیات و صلابیت گام‌های بعدی برداشته شود و ما از این اقدام مناسبت و انقلابی حمایت و تشکر می‌کنیم و یقین داریم که گشایش‌های فراوان و بزرگی را صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سازمان ملل، جامعه جهانی و به ویژه اتحادیه اروپا در معرض امتحان بزرگ هستند، ادامه داد: واکنش‌های اخیر آنان نسبت به یک اقدام کاملا حقوقی و قانونی که آن هم با تاخیر و حوصله ورزی فراوان صورت گرفت، نامتعارف است.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری تصریح کرد: آمریکا که تکلیفش مشخص است و توقعی از این کشور نمی‌رود اما توقع از کشورهای اروپایی این است که تاخیرهای خود را جبران کنند و این عصبانیت‌های و برخوردهای اولیه نشان‌دهنده صحت این اقدام است  که نشان می‌دهد کار درستی انجام شده است و باید این راه به لطف الهی ادامه پیدا کند.

وی ادامه داد: از ایران عزیز یک صدا درباره این اقدام شنیده می‌شود و نمازگزاران  در روز جمعه و در سراسر کشور و پس از نمازجمعه ازاین تصمیم انقلابی شورای عالی امنیت ملی یکپارچه دفاع می‌کنند و علیه دشمنان شعار می‌دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: واقعیت میدان و شرایط عمومی آرایش جنگی دشمن در برابر جمهوری اسلامی ایران است، آرایش جنگی در عرصه اقتصادی، اطلاعاتی، روانی، سیاسی و فرهنگی است که البته این اختصاص به حوزه دفاعی ندارد چراکه آنان عرضه‌ای در این بخش ندارند و البته همانطور که رهبر حکیم و فرزانه هم فرمودند حواس نیروهای مسلح و البته مردم ما هم جمع است اما عمده مسئله یک جنگ روانی شناختی است که با هدف  رخنه در اراده ملی مردم عزیز کشورمان صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: دشمن درصدد است تا القا کند جمهوری اسلامی در شرایط فعلی در محاصره سختی گرفتار شده است و وضعیت مردم را بحرانی نشان دهند و شرایط کشورمان را مشابه وضعیت مسلمانان در زمان شعب ابی الطالب نشان دهد.

خطیب موقت نماز جمعه با بیان اینکه چنین مشابه سازی را  یک مغالطه تاریخی خواند و افزود: اگر بنا بر شبیه سازی باشد ما در شرایط مانند شرایط جنگ احزاب قرار داریم که شرایط دشوار اما امیدبخش است، شرایطی که نشان دهنده آن است که دشمن آخرین نفس‌های دشمنی خود را می‌کشد و آغاز ناامیدی جبهه کفر و استکبار و ظهور فتوحات بزرگ است.

وی ادامه داد: در جریان جنگ احزاب طراحی مشترک مشرکان و یهودیان یک ائتلاف بزرگ سیاسی، اقتصادی، امنیتی و نظامی را تشکیل داد که راهبرد اصلی مشرکان و کفار در جنگ احزاب رجزخوانی، کری خوانی بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز