نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر:

۶۰۰ هزار نفر درگیر سیل در کشور شدند

۱۳۹۸/۰۲/۲۰ - ۱۳:۴۰:۵۹
کد خبر: ۸۴۴۲۶۹
۶۰۰ هزار نفر درگیر سیل در کشور شدند
نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر گفت: در حادثه سیل گذشته نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر به طور تقریبی در کشور دچار آسیب شدند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها در مناطق آسیب دیده‌ای همچون؛ لرستان، خوزستان، گلستان و دیگر بودند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام عبدالحسین معزی، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر، پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران که امروز جمعه در دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: هلال احمر یک موسسه، جمعیت و سازمانی است که همواره در خدمت مردم و از خود مردم است و دستی است تا کمکی برای مردم آسیب دیده باشد و از درد و رنج آنان کاهش دهد، در عین اینکه کرامت و عزت انسان‌های آسیب دیده را نیز حفظ می‌کند.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر نزدیک به ۹۷ سال در خدمت مردم است، ادامه داد: جمعیت هلال احمر سعی می‌کند اسباب درد و رنج مردم را بکاهد و تسکین دهد و همچنین جمعیت هلال احمر در جامعه صلح، صفا و اخویت را پایدار می‌سازد.

حجت‌الاسلام معزی با بیان اینکه بر اساس آموزه‌های دین اسلام، دینی اجتماعی است، خاطرنشان کرد: مومنان باید در اندیشه کمک کردن به همنوعان خود باشند و این فرهنگ کمک رسانی باید گسترش پیدا کند چراکه این مسئله در بیانات پیامبر اسلام و ائمه بزرگوار هم آمده است.

نماینده، ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه کشور ایران جز کشورهای حادثه خیز است، اظهار کرد: در این کشور حوادث متعدد است؛ امسال سیل مهیب و سال گذشته زلزله کرمانشاه را شاهد بودیم و هلال احمر به خوبی در میدان دیده شد. هلال احمر همواره آماده است که بتواند خدمات مردم را دریافت کند و به مردم نیازمند برساند.

وی با بیان اینکه بیش از ۱۵۰ میلیارد از طریق هلال احمر به سیل زدگان کمک شده است، بیان کرد: بر اساس آیین اسلام، دین ما اجتماعی و خدمتگزاری به مردم است، اعضای جمعیت هلال احمر، کارمند نیستند؛ بلکه همان طور که از عنوانش معلوم است، خودشان در صحنه حاضر هستند.

حجت الاسلام معزی خاطر نشان کرد: در حادثه سیل گذشته نزدیک به ۶۰۰ هزار نفر به طور تقریبی در کشور دچار آسیب شدند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر از آن‌ها در مناطق آسیب دیده‌ای همچون؛ لرستان، خوزستان، گلستان و دیگر بودند.

نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر با اشاره به حدیثی از امام صادق «ع» درباره اهمیت فرهنگ احسان در جامعه افزود: مومنان خدمتگزاران یکدیگر هستند؛ اینکه فعالیت کردن و خدمتگزاری به دیگران فقط در مسلمانان دیده می‌شود.

وی در پایان اظهاراتش همچنین بر تداوم کمک‌های مردمی به مردم استان‌های سیل زده از سوی مردم تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز