عضو کمیسیون امور داخلی کشور و امور شوراها در مجلس:

تلاش برای برگزاری جلسات غیرعلنی درباره گرانی‌ها و ارائه آمارهای معتبر/ ارائه یک جنس در دو سمت خیابان با دو قیمت، ناشی از ضعف مدیریتی است نه تحریم/ انتقال تعدادی از وزارتخانه‌ها به خارج تهران

۱۳۹۸/۰۲/۲۲ - ۰۵:۱۰:۱۹
کد خبر: ۸۴۴۷۲۷
تلاش برای برگزاری جلسات غیرعلنی درباره گرانی‌ها و ارائه آمارهای معتبر/ ارائه یک جنس در دو سمت خیابان با دو قیمت، ناشی از ضعف مدیریتی است نه تحریم/ انتقال تعدادی از وزارتخانه‌ها به خارج تهران
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و امور شوراها در مجلس گفت: فشارهای اقتصادی محصول تحریم‌ها و سوءمدیریت است.

«محمدرضا صباغیان بافقی»، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و امور شوراها، درباره علت تلاش وی برای تشکیل جلسات غیر علنی مجلس در رابطه با گرانی‌های اخیر در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: در رابطه با گرانی‌ها در جلسات علنی مجلس صحبت خاصی نشده است. طرح و لوایحی باید باشد که این موضوعات را مرتفع کند. بسیاری از طرح‌های دوفوریتی و عادی در این زمینه در جریان بوده که نوبت آن هنوز نرسیده است. بحث فشار اقتصادی و نارضایتی‌های مردم موضوع مهمی تلقی می‌شود و نیاز به جلسه غیرعلنی داریم تا مسئولین مربوطه زوایای این طرح را واکاوی کنند.

صباغیان بافقی در رابطه با اهمیت جلسات غیرعلنی مجلس گفت: در آئین‌نامه داخلی مجلس مندرج است که اگر جلسات غیرعلنی تشکیل شود و موضوع مدنظر در جلسه غیرعلنی رای بیاورد، نمایندگان می‌توانند در همان جلسه تصمیم‌گیری کنند و مصوبه داشته باشند.

عضو کمیسیون امور داخلی مجلس در رابطه با تلاش صورت گرفته برای تشکیل جلسه غیر علنی مذکور اظهار کرد: ما در این تقاضا که تا الان به امضا 79 نفر رسیده پیشنهادی ارائه داده‌ایم. اول آن‌که دستگاه‌های مسئول و نظارتی حضور داشته باشند و گزارش بدهند براساس آمار معتبر، چند درصد از گرانی‌ها، تورم و افزایش قیمت‌های افسار گسیخته مربوط به تحریم بوده و چند درصد آن برای ضعف مدیریت و نظارت است. پس از ارائه گزارش مجلس، ضرب الاجل دو یا سه ماهه برای ضعف مدیریتی مشخص خواهد کرد تا پاسخگو باشند در غیر این صورت با آنها برخورد خواهد شد. بخشی از  نابسامانی‌های بازار محصول تحریم‌هاست ولی اینکه مشاهده کنیم یک جنس در دو سمت یک خیابان با دو قیمت ارائه می‌شوند سوءمدیریت نهادهای ما را نشان می‌دهند و ربطی به تحریم ندارد. برای مثال پیاز یا گوجه به ناگهان و یک شبه افزایش دو یا سه برابری پیدا کرد، این موضوع مربوط به تحریم نیست. افرادی که در این زمینه مسئولند باید درصدهای تخلف و تحریم را مشخص کنند.

وی در ادامه اظهار کرد: کالا برگ‌ها و محصولاتی که بناست کوپن به آنها تعلق بگیرد، نیز در این جلسات غیرعلنی بررسی خواهد شد.

صباغیان بافقی در رابطه با طرح انتقال پایتخت که به مجلس ارائه داده شده بود و از سوی او پیگیری می‌شود، گفت: ما یک طرح به مجلس ارائه دادیم تحت عنوان انتقال یک‌سری از وزارتخانه‌ها از تهران به شهرها و استان‌های همجوار. آلودگی هوا، ترافیک، آسیب‌های اجتماعی و مشکلات عدیده زندگی در تهران که با هر تعطیلی انگار مردم از زندان فرار می‌کنند از جمله مشکلات مشهود شهر تهران است. انتقال پایتخت در این شرایط مالی شاید ممکن نباشد ولی تمرکز زدائی از تهران با انتقال برخی وزارتخانه به شهرهای دیگر این معضلات را کمتر می‌کند. این اتفاق و تشکیل مکاتبات الکترونیکی بین نهادها و مردم می‌تواند مشکلات را کمتر کند. این پیشنهادی بود که به مجلس ارائه دادیم و دو فوریت آن رای نیاورد، اما به‌طور عادی در حال پیگیری است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز