با دستور رییس‌ جمهور و با حضور وزیر ارتباطات انجام شد؛

اتصال ۷۴۴ روستا به پهن باند شبکه ملی اطلاعات

۱۳۹۸/۰۲/۳۱ - ۲۱:۱۹:۴۲
کد خبر: ۸۴۹۱۲۵
اتصال ۷۴۴ روستا به پهن باند شبکه ملی اطلاعات
پروژه‌های ارتباطی استان آذربایجان غربی با سرمایه ای بالغ بر 184 میلیارد تومان با دستور حسن روحانی رئیس‌ جمهوری افتتاح شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عصر امروز در ارتباط زنده تصویری از مرکز مخابرات شهرستان 'شوط' و به دستور حسن روحانی رییس‌ جمهوری طرح‌های ارتباطی با سرمایه‌گذاری بیش از 180 میلیارد تومان افتتاح شد.

'محمدجواد آذری جهرمی' وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات که به استان آذربایجان غربی و شهرستان 'شوط' سفر کرده بود، در آیین افتتاح پروژه‌های ارتباطی استان در گزارشی گفت: در شهریورماه سال 97 سفری به استان آذربایجان غربی داشتیم، آن زمان این استان دارای قدیمی ترین سیستم‌های ارتباطی بود.

وزیر جوان دولت تدبیر و امید تصریح کرد: حدود 200 کیلومتر از جاده‌های استان، فاقد پوشش‌های ارتباطی بودند که این مسئله امدادرسانی به مسافران در جاده‌ها را با مشکل مواجه می کرد.

آذری جهرمی با بیان اینکه درخواست دیگر مردم و مسئولین استان اتصال به شبکه ملی اطلاعات و دسترسی به اینترنت در مناطق روستایی بود، گفت: این درخواست به جا و به حقی بود چرا که این استان پیش از این به لحاظ شاخص های فناوری اطلاعات در رتبه 29 قرار داشت.

وی افزود: با برنامه ریزی فشرده پروژه‌هایی طراحی‌ شد که دستاوردهای خوبی به دنبال داشت. در همین رابطه تکنولوژی 1200 دکل مخابراتی استان ارتقا پیدا کرد. 200 دکل به نسل 3و 4 اینترنت همراه و 1000 دکل به نسل 2 تجهیز و به روزرسانی شدند.

وزیر ارتباطات ادامه داد: همچنین از 200 کیلومتر جاده‌های فاقد پوشش ارتباطی، 140 کیلومتر یعنی 70 درصد تحت پوشش ارتباطی قرار گرفتند.

آذری جهرمی تصریح کرد: از سوی دیگر 744 روستا به پهن باند شبکه ملی اطلاعات متصل شدند. در همین رابطه در روز 27 اردیبهشت، که روز ملی ارتباطات بود ما اتصال 7200 روستا به شبکه ملی اطلاعات را جشن گرفتیم که مفهومش این است، در هر روز 20 روستا به پهن باند متصل شده‌اند و این حاصل تلاش ‌جوانان و خانواده فناوری اطلاعات در دولت تدبیر و امید است‌.

وزیر ارتباطات در خاتمه گفت: امروز هم تقاضا داریم دستور افتتاح 4 پروژه با اعتبار بالغ بر 184 میلیارد تومان برای تامین رضایت مردم در حوزه ارتباطات را صادر فرمایید.

حسن روحانی رییس‌ جمهوری در این ارتباط زنده از فرودگاه ماکو و پیش از دستور افتتاح پروژه‌های مخابراتی استان با بیان اینکه تلاش‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در توسعه ارتباطات جای تقدیر و تشکر دارد و گفت: کشور هم از لحاظ ارتباطی، هم از لحاظ توسعه اشتغال و هم از لحاظ معرفی مناطق گردشگری و صنایع دستی نیازمند ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

وی افزود: اینکه براساس آمارهای اعلام شده در دو سال گذشته در هر روز 20 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند و یا 1200 دکل به روزرسانی شده اند بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

نظر شما
پرونده ویژه