دیپلمات بلندپایه آلمانی به تهران سفر می کند

۱۳۹۸/۰۳/۰۲ - ۱۶:۱۳:۳۲
کد خبر: ۸۴۹۸۴۷
دیپلمات بلندپایه آلمانی به تهران سفر می کند
یک روزنامه آلمانی گزارش داد: «ینس پلوتنر» (Jens Plötner) مدیر سیاسی وزارت امور خارجه آلمان امروز پنجشنبه برای مذاکره با مقام های ایرانی به تهران سفر می کند.

به گزارش برنا، تارنمای دویچه وله با استناد بر گزارش روزنامه «زود دویچه زونتاگ» آلمان، نوشت: دولت آلمان دیپلمات ارشد خود را در بحبوحه تنش در روابط آمریکا و ایران به تهران اعزام می کند.

در گزارش دویچه وله تحت عنوان «میانجی گری آلمان در ایران» به نقل از روزنامه مذکور آمده است: این دیپلمات آلمانی قرار است با «سیدعباس عراقچی» معاون وزیر امور خارجه ایران و یکی از مذاکره کنندگان توافق هسته ای سال 2015 بین ایران، آمریکا، بریتانیا، آلمان، فرانسه، چین و روسیه دیدار کند.

روزنامه آلمانی به نقل از مقامات وزارت امور خارجه این کشور نوشت: مذاکره سیاسی در اوضاع کنونی «اهمیت فوق العاده ای» دارد.

دویچه وله افزود: با توجه به تنش بین واشنگتن و متحدان عرب آن و تهران از زمان اعلام خروج آمریکا از توافق هسته ای، وزارت امور خارجه آلمان اوضاع سیاسی در منطقه خلیج فارس را « جدی» توصیف کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی ایران اعلام کرد به بخشی از تعهدات داوطلبانه خود به موجب توافق هسته ای سال 2015 پایبند نخواهد بود. برلین علاقه مند به حفظ توافق هسته اس است.

این رسانه انگلیسی زبان نوشت: به دنبال خروج آمریکا از توافق هسته ای سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان سازوکارتجاری موسوم به اینستکس را به منظور تسهیل مراودات تجاری به رغم تحریم های آمریکا ایجاد کردند. تهران تا 7 ژوئیه (16 تیر) به اروپایی فرصت داده تا به تعهداتش در قبال توافق هسته ای عمل کند.ایران تاکنون اعلام کرده تولید اورانیوم غنی شده با درجه غنای پایین را افزایش داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام آلمانی سفر دیپلمات ارشد وزارت امور خارجه آلمان به ایران را تایید کرد.

منبع دیپلماتیک مذکور به رویترز گفت: دیدار مدیر سیاسی وزارت امور خارجه آلمان از ایران با محوریت حفظ توافق هسته ای وین انجام می شود.

وی گفت: وقتی ایران اعلام کرد که دیگر به بخشی از تعهداتش تحت برنامه جامع اقدام مشترک پایبند نیست، فرصتی به وجود آمده تا از دیپلماسی برای قانع کردن تهران به تداوم پاینبدی کامل به این توافق استفاده شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز