رییس کمیسیون اقتصادی مجلس:

کارگروه مشترک مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه تشکیل شد

۱۳۹۸/۰۳/۰۷ - ۱۰:۲۵:۱۷
کد خبر: ۸۵۱۴۴۱
کارگروه مشترک مجلس و دولت برای اصلاح ساختار بودجه تشکیل شد
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: کارگروهی متشکل از نمایندگان مجلس و دولت با محوریت سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح ساختار بودجه تشکیل خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدرضا پورابرهیمی» رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در خصوص اصلاح ساختار بودجه افزود: بحث اصلاح ساختار بودجه براساس دستور رهبر معظم انقلاب در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۹۸ در دستور کار قرار گرفت و دولت براساس این دستور فرصت چهارماهه ای را از مجلس درخواست کرد که بتواند براساس قانون اصلاحات مورد تایید مجلس را عملیاتی کند.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: رییس جمهور در یکی از جلسات شورای عالی هم این موضوع را مطرح کردند و قرار شد با هماهنگی مجلس و نمایندگان دستگاه قضایی که در جلسه شورای عالی هماهنگی حضور دارند، این کار عملیاتی شود.

وی اضافه کرد: چند جلسه هم در خصوص این موضوع تشکیل شده است که در آن مباحث بودجه ای سال جاری در آن بحث شده و هم فارغ از بودجه سال جاری به مفهوم عام آن یعنی این که ما در سال های آینده این ساختار بودجه را داشته باشیم که امیدواریم هرچه زودتر در این جلسات به جمع بندی برسد.

پورابراهیمی گفت: البته دولت باید نظر نهایی خود را بعد از مشورت با مجلس و دستگاه قضایی به صورت رسمی به مجلس شورای اسلامی ارایه کند چرا که این جلسات، جلسات مشورتی است که در قالب شورای عالی انجام می شود.

وی افزود: نظر نهایی مجلس از طریق مکانیزم که در چارچوب اصلاح لایحه دولت به مجلس می فرستد و طبیعتا از مسیر آیین نامه و ضوابط کمیسیون ها می رود بعد از تصویب نهایی می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز