هشدار جدی سید حسن نصراله به ترامپ در مورد جنگ با ایران

۱۳۹۸/۰۳/۱۱ - ۰۳:۰۵:۲۹
کد خبر: ۸۵۲۹۷۰
هشدار جدی سید حسن نصراله به ترامپ در مورد جنگ با ایران
سید حسن نصر اله به ترامپ هشدار داد که جنگ با ایران در مرزهای این کشور متوقف نخواهد شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، دبیرکل حزب الله گفت: به نفع ترامپ نیست که ایران با کشورهای خلیج فارس آشتی کند، مصلحت او ادامه ترساندن نظامهای حاکم خلیج فارس از ایران است و اولویت او جنگ اقتصادی با ایران و باقی کشورها است.

سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله لبنان در سخنرانی به مناسبت روز جهانی قدس در ضاحیه بیروت و در مراسم "به سمت قدس" افزود: در صورت وقوع جنگ در منطقه قیمت هر بشکه نفت به ۲۰۰ یا ۳۰۰ دلار می‌رسد و در نتیجه ترامپ بازنده انتخابات خواهد بود.

دبیرکل حزب الله در سخنرانی خود با محورتحولات منطقه‌ای و تاکید بر مخالفت با معامله دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر حذف قضیه فلسطین ادامه داد: نشانه دیگر عدم وقوع جنگ برگزاری شتابزده نشست سران و بیانیه‌هایی است که نشان می‌دهد عربستان هیچ راه حلی در برابر موشک‌های یمنی ندارد و این شسکت بزرگی برای عربستان و دستاورد عظیمی برای برادران یمنی است و باید پرسید عربستان که در یمن شکست خورده است آیا می‌تواند به ایران حمله کند؟ عربستان نه در موضع قدرت بلکه در موضع ضعف است.

وی گفت: ترامپ به عربستان اعلام کرد بدون حمایت ما دو هفته دوام نمی‌آورید؛ عربستان برای حفظ بقای خود متکی به غرب، آمریکا و نهادهای اطلاعاتی است.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: مقاومت امروز قوی‌تر از هر زمان دیگری است حال آنکه در مقابل اسرائیل امروز بیش از هر زمان دیگری ضعیف شده و فاقد رهبری است از همین رو نیازمند حمایت مستقیم آمریکا و ناوهای آن در هرجنگی که در آینده روی دهد، است.

وی با طرح این سوال که اسرائیل چه زمانی به این شکل و اینقدر ضعیف بود، تصریح کرد: حتی آمریکا نیز امروز آمریکای ۵۰ یا ۶۰ سال پیش نیست؛ آمریکا بود که ارتش خود را راهی منطقه کرد و با شکست از آن بیرون رفتند.

دبیرکل حزب الله ادامه داد: اوضاع اقتصادی آمریکا توان افزایش قیمت نفت را ندارد حال آنکه اکنوندرسطح جهان رویارویی‌هایی به وجود آورده و مهمترین موضوع در دولت جدید آمریکا آماده شدن برای جنگ‌های جدید است.

نصرالله افزود: بیشتر کشورهای عربی و اسلامی اکنون به اوضاع داخلی مشغول هستند که این نکته‌ای منفی است اما یک جنبه مثبت دارد و آن اینکه اگرآنان مشغول اوضاع داخلی خود نباشند به جای اینکه در کنار فلسطین باشند در کنار اسرائیل قرار می‌گیرند.

دبیر کل حزب الله لبنان یادآور شد: ایران نقطه قدرت محور مقاومت است که از عراق، سوریه ومقاومت در لبنان و فلسطین حمایت کرد و موضع آن قاطعانه و روشن است، از همین رو آنان به دنبال تحریم ایران هستند تا محور مقاومت را هدف قرار دهند و اکنون همه نگاه‌ها متوجه ایران است و باید در نظر داشت که همین نظام‌های عربی بودند که از زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران تا امروز علیه آن توطئه کردند.

وی اظهار داشت: برخی امروز به دنبال ایجاد ترس از جنگ بین آمریکا و ایران هستند و برخی به دنبال جنگ هستند که در رأس آنان جان بولتون دروغگو قرار دارد واز طرف دیگر محمد بن سلمان و برخی عرب‌های خلیج فارس دنبال جنگ با ایران هستند و اگر کسی برخی رسانه‌های منطقه خلیج فارس را ببیند می‌گوید جنگ رخ خواهد داد.

نصرالله تصریح کرد: امام خامنه ای گفت نه جنگ ونه گفت وگو اما به نظر ما نه جنگ زیرا ایران با تکیه بر ملت و نظام و رهبری و نیز مراجع و خاص و عام خود قوی و مقتدر است و پیش از همه به خدا توکل دارد.

**فرستاده آمریکا دست از تهدید بردارد

وی یادآور شد: در آخرین بند بیانیه نشست مکه یک سطر و نیم در مورد فلسطین صحبت شده است حال آنکه این قضیه مرکزی عرب‌ها و مسلمانان است.

وی با قدرانی از موضع شجاعانه و متمایز عراق و رئیس جمهوری این کشور گفت ما موضع هیئت لبنانی حاضر در نشست مکه را همگام با بیانیه وزیران نمی‌دانیم و موضع آن غیر قابل قبول و محکوم است و بیانگر موضع لبنان نیست بلکه حاکی از موضع شرکت کنندگان و احزاب نماینده آنان است.

نصرالله افزود: در خصوص موضوع ترسیم مرزها با دولت لبنان هستیم و به مسئولان لبنانی که برای تحقق حقوق لبنان مذاکره می‌کنند، اطمینان داریم. ما به اندازه کافی موشک‌های دقیق داریم که تمام اهداف مورد نظر در رژیم صهیونیستی را در بر می‌گیرد و می‌تواند شکل منطقه و معادله آن را تغییر دهد. امیدواریم دیوید ساترفیلد فرستاده آمریکا پرونده ترسیم مرزی را ببندد و دست از تهدید بردارد.

وی تاکید کرد این حق ما است که برای دفاع سلاح داشته باشیم و گفت وگو با آمریکایی‌ها در این خصوص غیر قابل قبول است.

دبیر کل حزب الله در بخش دیگری از سخنان خود گفت: هنگامی که فلسطینی‌ها در خصوص مخالفت با معامله قرن به اجماع برسند این طرح قابل اجرا نخواهد بود و هنگامی که سوری‌ها درمورد جولان به اجماع برسند اظهارات ترامپ در مورد جولان بی اثر می‌ماند و اگر ما در صحنه باشیم آینده از آن قدس و فلسطین خواهد بود.

** هر سال شاهد توجه بیشتر و بیشتر به روز قدس هستیم

نصرالله گفت: امروز ۴۰ سال از نامگذاری روز جهانی قدس از سوی امام خمینی (ره) می‌گذرد و در طول این مدت دشمنان قدس امیدوار بودند بزرگداشت این روز ضعیف و یا فراموش شود، اما هر سال شاهد توجه بیشتر و بیشتر به روز قدس هستیم. امروز شاهد بزرگداشت هفته قدس و نه فقط روز قدس هستیم و این مناسبت در حال بزرگ و گسترده‌تر شدن است و در این فاصله با صداقت و اخلاص امام خمینی (ره) و تمام رهروان قدس توانستیم بر تمام تلاش‌ها برای تبدیل این روز به یک روز طایفه‌ای و مذهبی و ایرانی و یا شیعی قلمداد کردن آن فائق آییم.

شاهد تظاهرات گسترده در تعدادی از کشورهای دنیا به مناسبت روز قدس بودیم؛ موضوعی که باید به آن توجه داشت تظاهرات میلیونی در ایران است زیرا این اقدام پیامی به دونالد ترامپ و کسانی است که به خستگی و عقب گرد ملت ایران امید بسته‌اند، ملت ایران برای قدس که قضیه عربی و اسلامی است تظاهرات می‌کنند و تمام مراجع با سن بالا در این مراسم شرکت کردند تا موضع خود را در قبال آمریکا و تمام حکومت‌های منطقه اعلام کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس تمام معیارها وظیفه دینی، اخلاقی، ملی و سیاسی ما رویارویی با معامله قرن بهعنون معامله باطلی است که حقوق و مقدسات را پایمال می‌کند.

سید حسن نصرالله افزود: مسئولیت ما مبنی بر لزوم مقابله با این معامله روشن است و می‌توانیم آن را ناکام گذاشته و تمام واقعیت‌ها مبنی بر این است که ما در این مسیر در حرکت هستیم.

دبیر کل حزب الله سپس با تمجید از موضع ملت یمن در حمایت از قدس و فلسطین گفت این ملت یمن بود که توانست خود را در معادلات منطقه مطرح کند.

وی همچنین از بزرگداشت مراسم روز جهانی قدس در بسیاری از کشورهای منطقه و دنیا قدردانی کرد.

سید حسن نصرالله ادامه داد: ملت بحرین با نپذیرفتن خفت و ذلت نظام حاکم در برابر آمریکا، حرف خود را اعلام کرد.

وی گفت: آمریکا و اسرائیل و برخی نظام‌های منطقه در تلاش برای اجرای معامله قرن هستند در حالی که یک محور مخالف با آن وجود دارد و بین این دو کشمکش به وجود آمده است از همین رو باید کاملاً امیدوار باشیم که می‌توانیم مانع این جنایت تاریخی در سرزمین و منطقه شویم. برخی نظام‌های در تلاش هستند در مقابل حذف قضیه فلسطین و قدس و حقوق ملت فلسطین، اسرائیل به محور منطقه تبدیل شود.

دبیر کل حزب الله تصریح کرد: آنچه در جریان است نشان می‌دهد آنان نه تاریخ می‌دانند و نه اصول وارشملت‌های منطقه را متوجه می‌شوند از همین رو در تشخیص خود به خطا می‌روند. جبهه مقاومت حداقل از سال ۱۹۸۲ تا امروز از هر زمان دیگری قوی‌تر شده است. امروز مقاومت فلسطین، تل آویو و دورتر از آن را هدف قرار می‌دهد و می‌تواند به بسیاری از مستعمره‌های صهیونیستی برسد. چه زمانی مقاومت فلسطین از تمام این توانمندی‌ها که سران مقاومت آن را اعلام می‌کنند، برخوردار بود.

وی سپس با اشاره به تحولات سوریه گفت: سوریه از نقشه‌ای که برایش طراحی شده بود، عبور کرد و همچنان در محور مقاومت قرار دارد و ثبات و امنیت خود را باز یافته است.

نصرالله تاکید کرد: تمام تلاش‌های آمریکا برای تسلط بر عراق از نظر امنیتی و نظامی با شکست روبه رو شد. در یمن نیز چهار سال پس از تجاوز عربستان سعودی با مشارکت کامل آمریکا و انگلیس و کمک جیره خواران، قدرت یمن در حال افزایش است و متجاوزان در به زانو در آوردن ملت آن ناکام ماندند.

وی گفت: پشت پرده دعوت به نشست مکه دعوت عرب‌ها و مسلمانان به کمک به نظام حاکم سعودی در ارتباط با تحولات یمن بود. این نشست‌ها، نشست درخواست کمک عربستان و نشانه ناتوانی آن در برابر ارتش، ملت یمن و نیز کمیته‌های مردمی و انصار الله است که قدرت آنان در حال هرچه بیشتر شدن است.

نصرالله تاکید کرد: هیچیک از این نشست‌ها نخواهد توانست از نظام حاکم سعودی در برابر مردان خدا در یمن محافظت کند زیرا خدا با آنان است و خود اهل ایثار و جانفشانی هستند.

دبیر کل حزب الله لبنان ادامه داد: به تمام کسانی که منکر حمله به خطوط نفت در عربستان شدند می گویمبه صورت خود در آینده نگاه بیندازید و نشانی از سطح انسانیت خود در برابر جنایت‌های نظام آل سعود در یمن روی آن بکشید.

وی تاکید کرد: ایران به عنوان یک قدرت بزرگ منطقه‌ای و واقعی که توان وقدرت آن درونی است، از مهم‌ترین عناصر قدرت در وضعیت کنونی ما است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز