سخنگوی شورای نگهبان به فعالان سیاسی و اجتماعی هم پیشنهاد نظارت بدهد!

۱۳۹۸/۰۳/۱۲ - ۱۴:۰۵:۱۰
کد خبر: ۸۵۳۷۸۲
سخنگوی شورای نگهبان به فعالان سیاسی و اجتماعی هم پیشنهاد نظارت بدهد!
سخنگوی شورای نگهبان با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر خود، از دعوت پگاه آهنگرانی به عنوان ناظر مردمی شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ «عباسعلی کدخدایی»، سخنگوی شورای نگهبان، با انتشار مطلبی در صفحه توئیتر شخصی خود، از دعوت پگاه آهنگرانی به عنوان ناظر مردمی شورای نگهبان در انتخابات مجلس خبر داد.

متن توئیت کدخدایی به شرح زیر است: «خانم آهنگرانی سوالاتی پیرامون انتخابات سال 88 داشتند که تلاش کردم به آنها پاسخ دهم. در پایان از ایشان دعوت کردم به عنوان یکی از ناظران مردمی شورای نگهبان بر فرآیند انتخابات پیش رو (اسفند 98) نظارت کنند تا از نزدیک با نحوه عملکرد ناظران ما آشنا بشوند.»

این دعوت که تاکنون مسبوق به سابقه نبوده‌ و فضای خبری و رسانه‌ای را متوجه خود کرد. پاسخگویی به یک بازیگر و دعوت از او برای نظارت بر نحوه عملکرد مسئولین سیاسی کشور اتفاقی نیست که جامعه با آن مانوس باشد. خط‌کشی‌ها و تعریف حدود غیررسمی خودی و غیرخودی چنان در اذهان عمومی جا افتاده است که شنیدن اخباری از این دست از توقعات جامعه فراتر است. با همه این تفاسیر چنین به نظر می‌رسد که برای از بین رفتن هرگونه شک و شبهه در خصوص اجرای بی کم و کاست روند انتخابات، عزمی در میان مسئولین وجود دارد شاید هم این مهم، منبعث از وجود اراده و خواست جمعی، برای مشارکت در امر نظارت باشد. به گوش رسیدن چنین اخباری در فضای امروز کشور اگرچه غریب بوده اما نشان‌دهنده این است که اقداماتی در جهت ایجاد شفافیت انجام خواهد شد.

البته این شبهه نیز وجود دارد که دعوت از یک سلبریتی به عنوان ناظر مردمی، پیش از آنکه در جهت تحقق اهداف پیش‌ گفته باشد، وجه تبلیغاتی و رسانه‌ای را مدنظر قرار داده‌ و در پی جلب توجه اذهان عمومی است. برای از بین بردن این فرض شاید بهتر باشد که شورای نگهبان با انتشار یک فراخوان از همه نهادهای مردمی و احزاب و افرادی از جناح‌های مختلف همدلانه دعوت کند تا در این امر مهم مشارکت کنند و به عنوان ناظرین عمومی، اجرای بی‌نقص انتخابات را شاهد باشند. راه مصالحه با تکثرگرایی و پذیرش حداکثری افراد و سلایق سیاسی آنها هموارتر خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز