هشدار شدید پنتاگون به کاخ سفید

۱۳۹۸/۰۳/۱۳ - ۲۳:۴۹:۱۲
کد خبر: ۸۵۴۴۲۱
"هیل" گزارش داد: بدنبال حذف نام "جان مک کین" از رزمناو آمریکایی در جریان سفر "دونالد ترامپ" به ژاپن، وزارت دفاع آمریکا طی مکاتباتی با کاخ سفید اعلام کرده که اجازه نخواهد داد تا امور نظامی مرتبط با ارتش سیاسی شوند.

به گزارش گروه خبر سیاسی خبرگزاری برنا، در گزارش هیل آمده است: سخنگوی پنتاگون در بیانیه‌ای اعلام کرد، "پاتریک شاناهان" سرپرست وزارت دفاع آمریکا، رئیس کارکنان خود را موظف کرد تا با دفتر نظامی کاخ سفید صحبت و تصریح کند وی اجازه نخواهد داد تا امور مرتبط به پنتاگون به موضوعی سیاسی تبدیل شود.

هیل افزود: شاناهان در این باره گفته است هیچ محلی برای سیاسی کاری ارتش وجود ندارد.

نشریه آمریکایی "وال استریت ژورنال" هفته گذشته اعلام کرد که کاخ سفید از نیروی دریایی آمریکا خواسته تا درجریان دیدار ترامپ از ژاپن نام "یو.اس. اس جان مک کین" خارج از دید باشد.

هیل در ادامه این خبر نوشت: وال استریت در این باره اعلام کرد که ایمیلی با این پیام که نیاز است تا "یو. اس. اس جان مک کین خارج از دید باشد" رؤیت کرده که در ادامه خواستار تأیید این درخواست شده است.

در حالی تارنمای خبری هیل از هشدار پنتاگون به کاخ سفید درباره سیاسی کاری امور ارتش بدنبال حذف نام جان مک کین از رزمناو آمریکایی مستقر در ژاپن خبر داد که شبکه خبری سی ان ان ۱۲ خرداد ماه گزارش داد که نیروی دریایی آمریکا این موضوع را تایید کرده است.

به گزارش سی ان ان، نیروی دریایی آمریکا تایید کرده که در آستانه دیدار «دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور از ژاپن درخواستی را از کاخ سفید دریافت داشته تا ناوی را که به نام «جان مک کین» سناتور آمریکایی نامگذاری شده، از انظار دور کند.

این شبکه خبری تلویزیونی افزوده بود: نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تأیید این درخواست افزود، به رغم چنین درخواستی در نهایت از جابجایی این ناو خودداری شده و در موقعیت عادی خود باقی مانده است.

ماجرا از ایمیل‌های رد و بدل شده بین کاخ سفید و مقامات سطح پایین‌تر نیروی دریایی آمریکا آغاز شد که در آن از نیروی دریایی درخواست شده بود ناوی را که به نام پدر و پدر بزرگ سناتور جان مک کین نامگذاری شده را در آستانه سفر رئیس جمهور از انظار عمومی دور کنند یا نام مک کین بر روی پوشانده شود.

«چارلی براون» رئیس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا در بیانیه‌ای تایید کرد که درخواستی را دریافت کرده مبنی بر که ناو مک کین تا حد ممکن است از تیررس دید همگانی دور شود اما همه ناوها در جریان دیدار رئیس جمهور در محل استقرار خود حفظ شده‌اند.

پاتریک شاناهان سرپرست وزارت دفاع آمریکا پیشتر ضمن ابراز بی اطلاعی در این زمینه گفت، او دستور جابجایی این کشتی را نمی‌داد و نیروی نظامی آمریکا خود را به مسائل سیاسی آلوده نمی‌کند.

جان مک کین کهنه سرباز و سناتور جمهوریخواه و با نفوذ آمریکایی سوم شهریور سال گذشته درگذشت.

وی تا قبل از مرگ از منتقدان جدی ترامپ بود و به همین دلیل همیشه سوژه انتقادهای تند و تیز رئیس جمهور آمریکا بود و حتی ترامپ درباره او گفته بود مک کین قهرمان جنگی نیست زیرا در هنگام خدمت در ویتنام اسیر شد.

ترامپ حتی بعد از مرگ مک کین نیز دست از حمله به او برنداشت و چندی پیش در توئیتی نوشت مک کین قبل از مرگش، به منظور تضعیف کاخ سفید با دموکرات‌ها همکاری داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز