در پی درج اظهارات مردم گنبدکاووس در مجلس مطرح شد؛

توضیحات وزارت کشور درباره زندگی مردم سیل‌زده در چادر

۱۳۹۸/۰۳/۱۹ - ۰۹:۱۵:۲۷
کد خبر: ۸۵۵۶۳۳
توضیحات وزارت کشور درباره زندگی مردم سیل‌زده در چادر
معاونت عمران توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور اعلام کرد: با برنامه ریزی قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیلزده و با تعیین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری عملیات احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده از سیل در دستور کار قرار دارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، در پی درج اظهارات قرچه طیار نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی در خبرگزاری خانه ملت با عنوان بسیاری از مردم سیل زده هنوز در چادر زندگی می کنند معاونت عمران، توسعه امور شهری و روستایی اعلام کرد:

حسب مصوبه هیات محترم وزیران در تاریخ ۲۳-۲-۱۳۹۸ مبنی بر تامین اعتبارات و تسهیلات مورد نیاز آسیب‌دیدگان سیل اخیر در استان گلستان، برای احداث ۱۰۲۵ واحد شهری کمک بلاعوض به مبلغ ۱۲۳۰۰۰ میلیون ریال و برای ۱۱۳۴ مورد اسکان موقت، کمک هزینه‌ای معادل ۱۳۶۰۸۰ میلیون ریال پیش‌بینی و تامین اعتبار شده است. 

برای احداث ۵۴۸۲ واحد روستایی اعتباری معادل ۵۴۸۲۰۰ میلیون ریال به عنوان کمک بلاعوض و مبلغ ۳۷۰۲۲۰ میلیون ریال برای کمک هزینه اسکان موقت، پیش‌بینی و تامین اعتبار شده است. 

برای تعمیر ۷۷۵۲ واحد شهری و روستایی آسیب دیده مبلغی معادل ۲۸۷۶۰۰ میلیون ریال پیش‌بینی و تامین اعتبار شده است. 

برای امور معیشتی و لوازم خانگی ۶۴۱۶ خانوار شهری و روستایی آسیب‌دیده استان گلستان مبلغ ۳۳۰۸۰۰ ملیون ریال پیش‌بینی و تامین اعتبار شده است. 

از همان روزهای آغازین وقوع حادثه، بسیج منابع و امکانات کشور بویژه از طریق استان معین (خراسان‌رضوی) تا عادی شدن شرایط منطقه به شکل جدی از سوی وزارت کشور مورد پیگیری قرار گرفته‌است.

برنامه‌ریزی لازم برای ساخت واحدهای مسکونی احداثی و تعمیر واحدهای آسیب‌دیده از طریق قرارگاه بازسازی و نوسازی مناطق سیل زده صورت گرفت و با تعیین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به عنوان مجری، عملیات احداث و تعمیر واحدهای آسیب دیده با سرعت در دستور کار قرار گرفت.

بررسی‌های میدان جمعیت هلال احمر حاکی از آن است که در حال حاضر صرفاً در شهرستان گنبد ۱۱۵ چادر شهری و ۱۶۶ چادر روستائی دایر می باشد. این در حالی است که واحدهای آسیب دیده این شهرستان اعم احداثی و تعمیری ۵۵۰۰ واحد شهری و روستائی از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارش شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز