برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضائیه امسال با رویکرد متفاوت

۱۳۹۸/۰۳/۳۰ - ۱۳:۳۹:۳۳
کد خبر: ۸۶۰۳۹۸
برگزاری برنامه‌های هفته قوه قضائیه امسال با رویکرد متفاوت
رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به برنامه گرامیداشت هفته قوه قضائیه گفت: بنای ریاست قوه بر این است که امسال، این برنامه‌ها با رویکردی متفاوت به مرحله اجرا درآید که در نتیجه آن شاهد ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به دستگاه قضا اعم از درون و بیرون باشیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دومین جلسه همزمان شورای قضایی و شورای اطلاع‌رسانی و متعاقب آن نشست استانی و اقتصاد مقاومتی در سال جاری با حضور اعضا و به ریاست غلامحسین اسماعیلی در محل سالن کنفرانس مرکز آموزش و پژوهش اداره کل زندان‌های استان تهران برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، محبی مدیر کل زندان‌های استان مطابق با دستور کار تنظیمی و به عنوان میزبان گزارش مبسوطی در خصوص آمار عملکرد و مشکلات مربوط به حوزه مسئولیت محوله به جمع حاضر ارائه نمود و سپس اسماعیلی رئیس شورای قضایی استان تهران طی سخنانی اظهار داشت: برخی از مشکلات مطروحه در زندان‌های استان بوسیله خودما قابل حل است که از آن جمله می‌توان به کاهش جمعیت کیفری با استفاده از نوآوری‌های موجود در قانون اشاره نمود مانند تعیین تکلیف زندانیان مربوط به مهریه، سایر محکومین مالی و متهمان تحت قرار و لازم است در این راستا قضات نیز توجیه شوند. البته برگزاری منظم جلسات اجرائی شدن دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری می تواند در این خصوص نقش بسزایی ایفا نماید.

اسماعیلی در ادامه افزود: مراقبت‌ها بایستی در ابعاد مختلف در زندان ارتقاء یابد و امید است با اتخاذ تدابیر امنیتی لازم و آموزش پرسنل و نظارت مستمر بر عملکرد آنان، در آینده شاهد کاهش آسیب‌های موجود باشیم، ناگفته نماند علیرغم محدودیت در اعتبارات مالی و جذب نیرو، در حد مقدورات نسبت به رفع نسبی مشکلات مطروحه در گزارش ارائه شده از ناحیه مدیر کل محترم زندان‌های استان تهران اقدام خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه گرامیداشت هفته قوه قضائیه تاکید کرد: بنای ریاست معزز قوه بر این است که امسال، این برنامه‌ها با رویکردی متفاوت به مرحله اجرا درآید که در نتیجه آن شاهد ارتقاء اعتماد عمومی نسبت به دستگا ه قضا اعم از درون و بیرون باشیم.

قابل ذکراست که در این نشست، برخی از اعضاء شورا به بیان اخبار مهم حوزه مسئولیت خود پرداختند که پس از انجام مباحث کارشناسی لازم حسب مورد تصمیماتی اتخاذ گردید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز