رییس دادگاه انقلاب:

برخی معاندین در پرونده‌های دادگاه انقلاب حساسیت بی‌مورد نشان می‌دهند/ اگر مسئولی چشمش را به روی فساد ببندد از مفسد بدتر است

۱۳۹۸/۰۴/۰۲ - ۰۹:۴۵:۵۲
کد خبر: ۸۶۱۳۴۲
برخی معاندین در پرونده‌های دادگاه انقلاب حساسیت بی‌مورد نشان می‌دهند/  اگر مسئولی چشمش را به روی فساد ببندد از مفسد بدتر است
رییس دادگاه انقلاب گفت: برخی معاندین در برخی از پرونده ها حساسیت به خرج می دهند که حساسیت بی موردی است‌.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «موسی غضنفر آبادی»، رییس دادگاه انقلاب، در جمع خبرنگاران گفت: خدمت حضار و مدعوین خیر مقدم دارم. هفته قوه قضاییه را خدمت قضات شجاع و پاک دامن و همه ملت بزرگ‌، شریف و عدالت خواه ایران تبریک می‌گویم. هفته قوه قضاییه ما را بر آن داشت که در خدمت شما و مردم باشیم و خدمات دستگاه قضا را بیان کنیم.

رییس دادگاه انقلاب ادامه داد: یاد و خاطره شهدای ۷تیرماه را که توسط گروه تروریستی منافقین به شهادت رسیدند را گرامی می داریم.

او گفت: هفته قوه قضاییه را در حالی آغاز می کنیم که ریاست آن را فردی از درون دستگاه قضا که پست های بالا و پایین را تجربه کردند، برعهده دارند و این مایه خرسندی و امیدواری همگان است. با شناختی که ایشان از دستگاه قضا دارند برمشکلات فائق می آییم و می توانیم قدرتمندتر از گذشته در خدمت مردم باشیم. دادگاه انقلاب اسلامی برخلاف تصور برخی که دادگاه انقلاب را همان دادگاه اوایل پیروزی می دانند در کنار سایر دادگاه ها است. انقلاب ما برای تثبیت خود دادگاه انقلاب اسلامی را ایجاد کرد که ان زمان کار عمده اش مبارزه با ضد انقلابی ها بود اما امروز یک دادگاه تخصصی در کنار سایر دادگاه ها فعالیت می کند. اینگه چرا نام دادگاه هنوز باقی‌ مانده به این دلیل است که اسم متبرک‌ انقلاب بر آن نهاده شده است. برخی معاندین در برخی از پرونده ها حساسیت به خرج می دهند که حساسیت بی موردی است‌.

غضنفر آبادی اضافه کرد: براساس قانون دادگاه انقلاب به جرایم امنیتی، مواد مخدر، قاچاق کالا، ارز و اخلال در نطام‌ اقتصادی رسیدگی می کند. قوه قضاییه و دادگاه انقلاب اسلامی سرلوحه کار خود را برگرفته از دستورات رهبری در برخورد با فساد و مفسدین قرار داده اند.

وی افزود: معتقدیم اگر مسئولی چشمش را به روی فساد ببندد از مفسد بدتر است و هیچ جایگاهی نزد ما نخواهد داشت. با قاطعیت، باجدیت و بادقت و استوارتر از کوه کار خود را در مبارزه با فساد ادامه می‌دهیم و اکنون مبارزه با فساد را یک کار جهادی و دشوار می‌دانیم. کسی که وسوسه شده و وارد میدان فساد مالی می‌شود، باید بداند این کار دردسرهای زیادی دارد، همچنین هزینه‌های زیادی را باید پرداخت کند. مبارزه با فساد نباید سیاسی شود و برداشت سیاسی از آن نشود. هیچ تبعیضی قائل نخواهیم شد و همه مسئولین این را باور دارند که برخورد با مفاسد اقتصادی برای نظام، دارای اهمیت زیادی است. بنابر فرموده رهبری مفاسد اقتصادی جریان آلوده‌ای است که اگر جلوی آن گرفته نشود، کل فضا را آلوده می‌کند. مبارزه با فساد در درجه اول کار دولت است و باید در دولت جدی گرفته شود. در درجه اول برای جلوگیری از فساد در دولت خود مسئولان دولتی، مسئول هستند.

غضنفرآبادی با بیان اینکه نکات دقیقی را در خصوص فرمایشات رهبری مطرح می‌کنم، گفت: زیان بزرگ فساد اقتصادی در دستگاه دولتی این است که از قدرت و مسئولیت، برای جمع‌آوری ثروت و پول سوء استفاده شده و آن  پول در خدمت خرید آرا رأی دهندگان قرار می‌‌گیرد. زمانی که با تبلیغات پرخرج آرا مردم جلب شود این مردم سالاری نیست و رأی  مردم بازیچه قرار می گیرد. در  نظام اسلامی که حکومت بقیه الله مظهر آن است، فریب و حیله گری برای جلب  آرا مردم جرم است. استفاده از قدرت برای بدست آوردن پول بزرگ ترین جرم است.

رییس دادگاه انقلاب تاکید کرد: در هیچ یک از ارکان نظام نباید فساد تحمل شود و باید بدانیم فساد ابزار دشمن در نظام ما است. معتقدیم که باید با فساد مبارزه کنیم.

او اظهار کرد: بزرگ ترین مبارزه با آمریکا نوعی خدمت به مردم است. هر که می‌خواهد با دشمنان این ملت مبارزه کند باید با فساد مبارزه کند. ابزار دشمن درون کشور و نظام، فساد، تبعیض و فاصله طبقاتی است که باید با اینها مبارزه شود. همان طور که رهبری فرمودند، با دستمال  کثیف نمی‌شود شیشه را پاک کرد. معتقدیم نیروهای پاکدامن و متدین می توانند با هر نوع فشاری مبارزه کنند طبق  فرموده رهبری فساد مالی مثل ایدز و سرطان است و باور داریم که اگر درمان نشود، کشنده، ویران گر و بنیان افکن خواهد بود. رهبری فرمودند دست پاک، دامن پاک، چشم و زبان پاک خواهد توانست همه چیز را پاک کند. مبارزه با فساد کار دستگاه حکومتی است مردم هم نقش دارند اما نقش اساسی بر عهده، دستگاه حکومتی است. باید توجه کرد هر جا فساد به وجود بیاید مثل زخم واگیردار است. مادامی که با فساد مبارزه نشود کارها هدر خواهد رفت و تلاش و خدمات در دستگاه‌ها، خصوصا دستگاه قضا دیده نخواهد شد. در دستگاه قضا یک خال سیاه هم زیاد است و در نظام ایران، فساد یک دانه‌اش هم زیاد است.

رئیس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران همچنین بر این نکته تاکید کرد که فساد سیستمی در هیچکدام از ارکان و نهادهای نظام وجود ندارد و تنها در مواردی افرادی دچار وسوسه می‌شوند و باعث شکل گیری فساد در گوشه و کنار می‌شوند.

او با بیان اینکه تاکنون تعدادی از دانه درشت‌هایی را که در مفاسد اقتصادی دخیل بودند، دستگاه قضائی به پای میز محاکمه کشانده است، افزود: همین امر نشان می‌دهد که بخش اعظمی از دستگاه‌های اجرایی کشور سالم و به دور از فساد مالی هستند.

غضنفرآبادی تاکید کرد: اگر در گذشته برخی از مسئولان توجه و اهتمام جدی تر درباره فساد مالی به ویژه مسئله مهم پیشگیری داشتند، امروز فساد و مفسده‌های مالی به طور کلی ریشه کن شده بود.

او تاکید کرد که نباید در هیچکدام از ارکان نظام فساد تحمل شود، زیرا فساد ابزار دشمن برای ضربه به نظام است و بر اساس تاکید و توصیه مهم رهبر معظم انقلاب اگر کسی می‌خواهد با آمریکا مبارزه کند، باید با جدیت با فساد مبارزه کند.

غضنفرآبادی با توجه به پروپاگاندای رسانه‌های معاند در بحث مفاسد مالی در کشور گفت: دشمنان نظام بر این مسئله متمرکز شده‌اند که جامعه گرفتار فساد مالی شده است در حالی که چنین نیست و می‌تواند با یک اهتمام ویژه این معضل را ریشه کن کرد.

او با بیان اینکه چهار دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی با استجازه رهبری تشکیل شده‌اند، اظهار امیدواری کرد که ظرف مدت ۲ سال موضوع مفاسد اقتصادی ریشه کن و این دادگاه‌ها تعطیل شوند.

خبرنگاری درباره علت بازگشت مجدد پرونده عراقچی به دادسرا سوال کرد که رئیس دادگاه‌های انقلاب تهران گفت: اگر در پرونده‌ای نقض تحقیقات دیده شود، پرونده مجدداً به دادسرا عودت داده می‌شود و با تکمیل تحقیقات توسط دادسرا مجدداً به شعبه مذکور بازگردانده خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز