عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس:

پیمانکاران عمداً واحدهای مسکن مهر را نمی‌فروشند/ از مخالفت آقای آخوندی با مسکن مهر سوء استفاده شد/ حدود ۱۲ هزار واحد مسکن‌ مهر در کشور تعطیل شده است

۱۳۹۸/۰۴/۰۴ - ۰۵:۰۴:۳۳
کد خبر: ۸۶۱۶۱۷
پیمانکاران عمداً واحدهای مسکن مهر را نمی‌فروشند/ از مخالفت آقای آخوندی با مسکن مهر سوء استفاده شد/ حدود ۱۲ هزار واحد مسکن‌ مهر در کشور تعطیل شده است
عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس گفت: پیمانکاران واحدها را خوابانده اند زیرا می دانند اگر وضعیت این واحدها را به بالای 90 درصد برسانند باید پیش فروش کنند، البته حتی واحدهای بالای 90 درصد را پیش فروش نمی کنند و می گویند، سقف وام کم است؛ خوب خود آنها این شرایط را پذیرفته اند.

«غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی»، عضو کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس، در گفت و گو با خبرنگار برنا با اشاره به "توقف در خرید و فروش مسکن مهر" گفت: اخیرا به این نتیجه رسیدم در مسکن مهر، پیمانکاران عمدا واحدها را نمی‌فروشند، آنها به‌رغم اینکه از تسهیلات دولت استفاده کردند اما واحدها را پیش فروش نمی‌کنند.

او ادامه داد: همه مسکن‌های مهر در کشور خالی است، از مخالفت آقای آخوندی با مسکن مهر سوء استفاده کردند و واحدها را خواباندند. دلیل آنها هم این است که می‌خواهند واحدها را گران بفروشند.

ایمن آبادی بیان کرد: در حال حاضر در شهرک هشتگرد واحدها با نرخ گران‌تری به فروش می‌رسد. پیمانکاران که قیمت واحدها را گران کرده‌اند، نمی‌گویند زمین را از دولت گرفته‌اند و به مردم زور می‌گویند و واحدها را پیش فروش نمی‌کنند. 

او گفت: از آقای مهندس اسلامی خواهش می‌کنم به این موضوع ورود کند اگر نیاز به حکم قانونی باشد ما در مجلس حاضریم به ایشان قانون بدهیم؛ یعنی چه که پیمانکاران واحدها را پیش فروش نمی‌کنند و به مردم نمی‌دهند؟ اگر همین الان برای خرید مسکن‌ مهر مراجعه کنید، می‌گویند، منتظریم تا قیمت‌ها گران شود در صورتی که اگر می‌دانستند قیمت مسکن‌ ثابت است بلافاصله واحدها را پیش فروش می‌کردند. واحدها را خوابانده‌اند زیرا می‌دانند اگر وضعیت این واحدها را به بالای 90 درصد برسانند باید پیش فروش کنند، البته حتی واحدهای بالای 90 درصد را پیش فروش نمی‌کنند و می‌گویند، سقف وام کم است؛ خوب خود آنها این شرایط را پذیرفته‌اند. پیمانکاران اگر حتی 100 سرمایه از خود بگذارند با قیمت روز جواب می‌دهد.

او بیان کرد: حدود ۱۲ هزار واحد مسکن‌ مهر در کشور تعطیل شده است. مهندس اسلامی پیمانکاران را خلعیت کند و از قوه قضاییه کمک گیرد. زمین مال دولت است و خسارت آنها را برآورده کرده و باید با این وضعیت برخورد شود.

نظر شما
پرونده ویژه