رئیس کل بانک مرکزی:

التهابی در بازار ارز نداریم/ ما به اروپا صادراتی نداریم

۱۳۹۸/۰۴/۰۵ - ۱۵:۱۸:۱۸
کد خبر: ۸۶۳۱۷۷
التهابی در بازار ارز نداریم/ ما به اروپا صادراتی نداریم
رئیس کل بانک مرکزی گفت: امروز التهابی در بازار ارز وجود ندارد؛ مردم آگاهی یافته اند که دشمنان هرکاری که می توانسته اند انجام داده و تحریم ها، بیشتر از این، فایده ای ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «عبدالناصر همتی»، رئیس کل بانک مرکزی، در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران و در حاشیه جلسه هیات دولت اظهار کرد: جمهوری اسلامی قله مقاومت تحریمی را پشت سرگذارده و باوجود ادعای آمریکا ، روند صادرات نفت در حال افزایش است.

وی افزود: نشانه مهم مبنی بر اینکه مردم برای تحریم ها اهمیتی قایل نیستند، وضعیت بازار ارز است. امروز التهابی در بازار ارز وجود ندارد؛ مردم آگاهی یافته اند که دشمنان هرکاری که می توانسته اند انجام داده و تحریم ها، بیشتر از این، فایده ای ندارد.

همتی درباره ادعای اروپایی ها مبنی بر اینکه در آستانه اجرای سازوکار مالی اینستکس هستیم، گفت: مدتی است که این موضوع را از طرف اروپایی می شنویم. جلسات نزدیک تری را با ما برگزار کرده و اسناد لازم برای اجرای اینستکس مبادله شده، اما تاکید می کنیم که باید داخل اینستکس، منابع مالی جابجا شود.

وی افزود: ما به اروپا صادراتی نداریم، پس نمی توانیم وارداتی داشته باشیم، یک راه حل این است که از ما نفت بخرند که گفتند در این موضوع مشکل دارند. راه دوم این است که اروپایی ها خط اعتباری بدهند تا بتوانیم از آنها کالا خریداری کنیم و چنانچه هر کدام از این کارها انجام شود، راه اندازی اینستکس حتی یک هفته نیز طول نمی کشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز