وزیر امور خارجه:

برجام برای آمریکا گران تمام شد

۱۳۹۸/۰۴/۱۰ - ۱۰:۰۷:۴۳
کد خبر: ۸۶۴۵۲۴
برجام برای آمریکا گران تمام شد
وزیر امور خارجه گفت: ایران با برجام از زنجیرهای امریکا رها شد و توانست نقش مهمی در منطقه و دنیا ایفا کند و این برای امریکا گران تمام شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه، در مراسم گرامیداشت روز ملی صنعت و معدن گفت: در شرایط کنونی کشور، صنعت و تولید نقش مهمی می تواند ایفا کند.

وی در ادامه تاکید کرد: فشارهای آمریکا به خاطر شکست های مستمر ایالات متحده در حوزه منطقه ای و بین المللی در مقابل جمهوری اسلامی ایران است. ایران با برجام از زنجیرهای امریکا رها شد و توانست نقش مهمی در منطقه و دنیا ایفا کند و این برای امریکا گران تمام شد.

ظریف بیان کرد: آمریکایی ها در مناطق اطراف کشورمان به اهداف خود نرسیدند و شکست خوردند و در حوزه اقتصادی از فرصت میان مدت دلار استفاده کردند که به ایران فشار وارد کنند و در دراز مدت نیز شکست خواهند خورد. همچنین برخی کشورها تصمیم گرفتند در معاملاتشان از دلار استفاده نکنند، این بمعنای کاهش نقش دلار در معادلات بین المللی است. نزدیکترین‌ متحدان آمریکا دارند از این کشور در معادلات اقتصادی فاصله می گیرند.

وزیر امور خارجه اظهار کرد: در حوزه اقتصادی به همت تلاش صنعتگران و تولیدکنندگان کشورمان، آمریکا نیز شکست خواهد خورد، اهمیت این حوزه باید مدنظر واقع شود. مردم‌ ما مقاوم هستند، رکن اصلی اقتدارمان مردم است اما دولت و بخش خصوصی نیز در مقابل این مردم فداکار که ولی نعمتان ما هستند، مسئول هستند. عمده پایه مقاومت که مردم هستند باید معیشتشان تامین شود.

ظریف بیان کرد: کارآفرینان دانش بنیان و جوانان صنعتگر و کارآفرین، پیشتاز توسعه و مقاومت اقتصادی هستند. فقط با نشان دادن اقتدارمان میتوانیم دشمن را سر جای خود بنشانیم، هیچ گاه در برابر فشار کوتاه نمی آییم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: دشمن باید یاد بگیرد که هیچ وقت یک ایرانی را نباید تهدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز