تعدادی از نمایندگان در گفتگو با برنا مطرح کردند؛

اتهام بزرگ رانت خواری به نمایندگان مجلس؛ ابوترابی: اسامی نزد سعیدی، نماینده تبریز است/سعیدی: این موضوع را تکذیب می‌کنم/وکیلی: هیات رییسه این موضوع را به هیات نظارت ارجاع خواهد داد

۱۳۹۸/۰۴/۱۹ - ۰۵:۰۲:۲۵
کد خبر: ۸۶۸۶۷۰
اتهام بزرگ رانت خواری به نمایندگان مجلس؛ ابوترابی: اسامی نزد سعیدی، نماینده تبریز است/سعیدی: این موضوع را تکذیب می‌کنم/وکیلی: هیات رییسه این موضوع را به هیات نظارت ارجاع خواهد داد
ادعای نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی، اتهام کوچکی نبود، او گفته بود که نمایندگان در قبال دریافت آپارتمان امضای خود را در استیضاح وزرا پس می گیرند، حالا او در پاسخ به سوال خبرنگار برنا که پرسید: " اسامی این نمایندگان کجاست؟" می گوید: "نزد سعیدی، نماینده مردم تبریز است" ادعایی که البته تکذیب می شود.

«ابوالفضل ابوترابی»، عضو کمیسیون شوراها و نماینده مردم نجف آباد در مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در توضیح ادعای اخیر خود مبنی بر دریافت آپارتمان توسط تعدادی از نمایندگان در ازای لغو استیضاح گفت: اسم وزیر و نمایندگان را نمی‌آورم ولی واقعیت این است که خلاء قانونی در این زمینه داریم. این خلا قانونی وجود دارد، نماینده می‌گوید طبق قانون پول‌هایی را برای دریافت خانه، باید به سیستم دولتی پرداخت می‌کردم را پرداخت کرده و حرفشان هم درست است اما اینجا یک خلا قانونی داریم.

نماینده نجف‌آباد گفت: درطرح اعاده اموال نامشروع در ماده دو و سوم آن موضوع رانت را تعریف کرده‌ایم. این امر نمایندگان شاید در ظاهر قانونی باشد اما از رانت استفاده شده و این موضوع قابل پیگیری است.

او بیان کرد: این نماینده‌ها در ازای کار خود ادعا کرده اند که آپارتمان را برای ارباب رجوع دریافت کرده اند و یا برای افرادی گرفته اند که بیمار و بی خانمان هستند. برخی نیز می گویند، چون در شهرستان زندگی می کنند و در تهران جا و مکان ندارند مجبورند که در تهران ساکن شوند.

ابوترابی بیان کرد: این اقدام نمایندگان رانت است چون همه مردم نمی‌توانند از این قابلیت استفاده کنند. اینکه چرا آپارتمان دریافت کرده اند، بر می‌گردد به این موضوع که نمایندگان درخواست می‌کنند.

او گفت: تعداد این افراد خیلی کم بود و اسامی نزد آقای سعیدی، نماینده مردم تبریز، محفوظ است و به مراجع مربوطه ارجاع شده است و در صورت صلاحدید منتشر می شود. من با منتشر کردن این اسامی مشکلی ندارم.

نماینده نجف آباد بیان کرد: ما در برخورد با این افراد خلاء قانونی داریم. این موضوع مانند حقوق‌های نجومی است و از لحاظ قانونی نمی‌شود با این افراد برخورد کرد، چون ظاهرِ کار قانونی بوده اما یک رانت محسوب می شود.

ابوترابی گفت: در اعاده اموال که تا ماده 9پیش رفته، الحمدلله رانت برای اولین بار قانون گذاری می شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار برنا این ادعای ابوترابی را که گفته بود لیست دست نماینده تبریز است را تکذیب کرد و گفت: لیست نمایندگان در دست من نیست.

«محمدعلی وکیلی»، عضو هیات رییسه مجلس، نیز در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا در این باره گفت: این حرف آقای ابوترابی یک توهین به کلیت مجلس است. اگر نماینده ای چنین اقدامی کرده اسمش را بیان کنند اینکه به صورت مبهم بیان شده، شامل همه نمایندگان می شود.

او در ادامه گفت: نمایندگان بسیار ناراحت و خواهان برخورد هیات رییسه هستند. طبیعی است که هیات رییسه حتما این موضوع را به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان ارجاع خواهد داد.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که باتوجه به انبوه این چنین موضوعاتی در هیات نظارت و آیا این موضوع هم به دیگر موضوعات اضافه خواهد شد، گفت: به هر حال هیات نظارت ابزار مجلس است. ابزار مجلس برای برخورد با چنین مواردی، هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز