ظریف:

بزرگترین قدرت جهان نتوانست یک بیانیه یک خطی از شورای حکام بگیرد/ آمریکا از اشغالگران صهیونیست، قاتل‌ها و تروریست ها حمایت می‌کند

۱۳۹۸/۰۴/۲۰ - ۰۹:۲۷:۳۴
کد خبر: ۸۶۹۳۶۸
بزرگترین قدرت جهان نتوانست یک بیانیه یک خطی از شورای حکام بگیرد/ آمریکا از اشغالگران صهیونیست، قاتل‌ها و تروریست ها حمایت می‌کند
محمد جواد ظریف گفت: آمریکا دیشب در جلسه حکام شورای امنیت منزوی شده است. بزرگترین قدرت جهان نتوانست یک بیانیه یک خطی از شورای حکام بگیرد. قبلا هم نتوانسته بودند یک قطعنامه از شورای امنیت بگیرند. آمریکا در صحنه سیاسی دنیا منزوی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی برنا، «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه در همایش فرماندارن سراسر کشور که در محل وزارت کشور برگزار شد، گفت: سال گذشته که خدمت استانداران رسیدم عرض کردم که علت خروج آمریکا از برجام یک محاسبه بود. و گفتم که باید بطلان محاسبه را آمریکا ثابت کنیم.

بولتون در جلسه‌ای به منافقین گفته بود: سال آینده این جشن را در ایران برگزار می‌ کنیم. او آرزوهایش را مطرح کرده بود.

وی افزود: آمریکا یک طرفه از برجام خارج شد. بدون هیچ بهانه‌ای سندی را امضای درشت کردند  و آقای ترامپ آن را در اتاقش گذاشت چرا  که آن را سند پایان جمهوری اسلامی  می‌‌دانست.

ظریف با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت: وقتی صدام به ایران حمله کرد پیشبینی آقایان این بود که ما تا یک هفته سقوط می‌کنیم به همین دلیل در هفته اول شورای امنیت هیچ قطعنامه‌ای را صادر نکرد. اولین قطعنامه یک هفته بعد از آغاز جنگ بود.

ظریف: بارها پیشبینی کرده‌اند که با فشارها می‌توانند ما را به زانو در بیاورند و مردم خلاف آن را ثابت کرده‌اند. امسال هم مردم با حضورشان در انتخابات ثابت خواهند کرد که این سیاست شکست خورده است.

وی در ادامه با بیان اینکه مهم نیست چه کسی در این انتخابات پیروز می‌شود، اظهار داشت: مهم است که ایران پیروز شود. مهم است که آمریکا شکست بخورد.

ظریف: با تمام صداقت می‌گویم، آنچه باعث شد توانستیم در مقابل ۶ کشور قدرتمند دنیا بایستیم، ذکاوت ما نبود؛ بلکه همراهی و حضور مردم بود.

وزیر امور  خارجه با اشاره به اینکه تحریم به عنوان جنایت علیه بشریت به مردم فشار می‌آورد گفت: اما تحریم نمی‌تواند مردم را از حاکمیت جدا کند. امروز سیاست فشار حداکثری برای جدا کردن مردم از حاکمیت است. آمریکا احساس می‌کند از نظر سیاسی و میدانی شکست خورده است.

ظریف: امریکا در منطقه منزوی شده‌است و دلیل آن تصمیمات سیاسی اشتباه در منطقه بوده است؛ ما نبودیم که از طالبان و داعش حمایت کردیم. آنها از اشغالگران صهیونیست، قاتل‌ها و تروریست ها حمایت کرده‌اند.

ظریف در همایش فرماندارن: برخی می‌گویند برجام محکم نبوده‌است. ما می‌گوییم محکم بوده است و در آینده هم خواهند گفت. البته منافع ملی اجازه نمی‌دهد که ما فیلم بسازیم و البته پول هم نداریم که چنین کاری کنیم.

وی افزود: می‌گویند برجام محکم نبود و آمریکا توانست از آن خارج شود. آیا توافق موشکی آمریکا با روسیه هم محکم نبود؟ اساسنامه سازمان ملل هم محکم نبود؟ کنوانسیون محیط زیست هم محکم نبود؟ سیاست‌های آمریکایی‌ها یکجانبه‌گرایانه است.

وی با بیان اینکه مردم ما سربلند هستند آنها را سرافکنده نشان ندهیم اظهار داشت: اگر آمریکایی‌ها از نظر سیاسی منزوی شده‌اند قسمتی از  آن به خاطر خودشان است. اشتباهات سیاسی انجام می‌دهند. آمریکا با قدری عقل و رها کردن خود از گروه ب و رژیم صهیونیستی می‌تواند عاقلانه زندگی و رفتار کند.

وی با تأکید بر اینکه ایران زمانی که تصمیم گرفت بر اساس برجام برخی اقدامات را متوقف کند در  موضع ضعف نبود گفت: در شرایط قدرت این کار را انجام دادیم. ایران ملتی یکپارچه است و این ملت یکپارچگی را در پای صندوق رأی نشان خواهند داد.

وزیر امور خارجه با اشاره به تروریسم اقتصادی گفت: آمریکا از تنها اهرم باقی مانده‌اش که اقتصادی است نهایت استفاده را می‌کند و مردم عادی را نشان قرار داده.

وی افزود: معنی تروریسم این است که از ابزارها  زورمندانه علیه مردم عادی با اهداف سیاسی استفاده کنیم. آمریکا همیشه می‌گوید با تروریسم‌ها مذاکره نمی‌کنیم. می‌گویند تروریسم اقدام ترسوهاست. آمریکا توسط اقدام به تروریسیم اقتصادی به بازی ترسوها روی آورده است.

ظریف با تأکید بر اینکه آمریکا از دلار نهایت استفاده را کرده گفت: اینستکس اگر هیچ سودی برای ما نداشته باشد یک ارزش استراتژیک برای ما دارد و آن این است که با نزدیک‌‌ترین متحدین آمریکا ساز و کاری ایجاد کنیم که از دلار استفاده نکنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز