در گفتگو با واشنگتن پست مطرح شد؛

پمپئو با تلویزیون ایران مصاحبه می کند!

۱۳۹۸/۰۴/۲۴ - ۱۳:۰۳:۳۲
کد خبر: ۸۷۱۲۹۱
پمپئو با تلویزیون ایران مصاحبه می کند!
وزیر امور خارجه آمریکا در اظهاراتی عجیب گفته که هرگونه پیشنهاد برای مصاحبه با تلویزیون ایران را می پذیرد.

به گزارش گره خبر خبرگزاری برنا، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در مصاحبه تلفنی با روزنامه واشنگتن پست گفت: من برای مصاحبه با تلویزیون رسمی ایران اعلام آمادگی می کنم.

سخنان عجیب پمپئو درحالی مطرح شده که دولت ترامپ با حمایت وی و برخی دیگر از تندروهای کابینه تا کنون تحریم های ظالمانه و غیرقانونی فراوانی علیه ملت کشورمان اعمال کرده به طوری که این تحریم ها حتی از کشور کره شمالی که از ان پی تی خارج شده و به ساخت سلاح هسته ای هم مبادرت کرده، بسیار بیشتر است و این در حالی است که ایران به رغم خروج واشنگتن از برجام همچنان به این معاهده پایبند است. رویکرد دولت ترامپ علیه ایران آشکارا از دشمنی واشنگتن با ملت کشورمان حکایت دارد.

وزیر خارجه آمریکا با توجه به آنکه محمد جواد ظریف تاکنون با بسیاری از تلویزیون های رسمی آمریکا به مصاحبه پرداخته است، گفت: من نیز با تلویزیون ایران مصاحبه خواهم کرد.

پمپئو در ادامه از هرگونه پاسخ دادن به سوال دیدار احتمالی وی یا هر یک از مقامات دولت آمریکا با وزیر خارجه ایران در سازمان ملل خودداری کرد.

مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا با بیان اینکه برای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران برای سفر به نیویورک ویزا صادر کرده اند، گفت او برای فعالیت های خود به سازمان ملل خواهد آمد اما رفت و آمدها به شدت کاهش خواهد یافت.

به گفته پمپئو ظریف تنها می تواند بین مقر سازمان ملل متحد و شش چهارراه نزدیک محل اقامت سفیر ایران تردد داشته باشد.

وزیر خارجه آمریکا دلیل این اقدام را اینگونه برشمرده است که دیپلمات های آمریکایی در تهران تردد ندارند از این رو ما دلیلی نمی بینیم که دیپلمات های ایرانی در شهر نیویورک آزادانه تردد داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز