سخنگوی دولت:

شایعه واردات گندم را تکذیب می‌کنم/ پمپئو با مرضیه هاشمی مصاحبه کند/ اگر کسی حتی یک دلار را وارد نکرد مانند قاچاقچی با او برخورد شود/ سرباز اجرای تحریم‌های دیگران نیستیم/ درباره آقای نمکی نباید سیاسی‌کاری کنیم

۱۳۹۸/۰۵/۰۶ - ۱۰:۲۴:۵۴
کد خبر: ۸۷۷۱۳۹
شایعه واردات گندم را تکذیب می‌کنم/ پمپئو با مرضیه هاشمی مصاحبه کند/ اگر کسی حتی یک دلار را وارد نکرد مانند قاچاقچی با او برخورد شود/ سرباز اجرای تحریم‌های دیگران نیستیم/ درباره آقای نمکی نباید سیاسی‌کاری کنیم
سخنگوی دولت در نشست خبری خود در خصوص اینکه خبرهای نگران‌کننده از کاهش خرید گندم، از سوی دولت به گوش می‌رسد، گفت: شایعه وارد کردن گندم را تکدیب می‌کنم. مراقبت های لازم برای جلوگیری از قاچاق گندم را انجام می دهیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی ربیعی»، سخنگوی دولت، در نشست خبری خود با یادی از شهدای مرصاد و با بیان این جمله که دوران امروز با دوران مرصاد شباهت دارد گفت: درنشست مجاهدین خلق شعار از مهران تا تهران را مطرح شد، آنها باور داشتند ‌جامعه ایران نهاد مدنی قوی ندارد و رژیم تنها است و مردم به آنها خواهند پیوست. شبیه این تحلیل را هم اکنون در فتنه‌انگیزان مشاهده می‌کنیم. آمریکا گمان‌ می‌کند با فشار تحریم‌ها مردم علیه حاکمیت خود خواهند شورید. متاسفانه هر دو تحلیل غلط بود.

او ادامه داد: مردم سالاری حاکمیت در آن روز و در امروز نقشه های آنها را برهم زد. یاد و خاطره های همه‌ی شهدای جنگ‌مرصاد و جنگ‌تحمیلی را گرامی میداریم.

* پمپئو با مرضیه هاشمی به عنون خبرنگار ما مصاحبه کند

ربیعی در خصوص درخواست پمپئو برای گفتگو با رسانه‌های ایرانی گفت: به در خواست پمپئو برای مصاحبه با رسانه های ایران می گوییم خبرنگار ما خانم مرضیه هاشمی می تواند با ایشان‌گفت و گو کند.

وی درباره ادعای پمپئو که می‌خواهد واقعیت را به ایران بگوید، اظهار داشت: ما از شنیدن حرف‌ها گریزان نیستیم  کاری که آنها با خبرنگاران ما انجام دادند و رفتارشان بی احترامی به فضای رسانه بود.

* جلسات مهم در خصوص قاچاق کالا و ارز

سخنگوی دولت درباره جلسات با محوریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: در هفته‌ی گذشته چند جلسه مهم داشتیم مانند جلسه ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بیشترین قاچاق سوخت مربوط گازوییل و بنزین است. بیشترین قاچاق‌های وارد به ایران خوراکی و پوشاک است. لیستی از کالاهای واردی برای تولید بهتر در داخل  تهیه شده تا برنامه‌ریزی‌های صورت بگیرد خصوصا در حوزه دام که مهمترین بحث در جلسه این بود. آقای همتی مکلف به تشکیل کمیته‌ای شد  تا گزارش دهد و اگر کسی حتی یک دلار وارد نکرده مانند قاچاقچی با او برخورد شود.

ربیعی در ادامه گفت: برخی تعاونی‌های مسکن استانداران موظف به بررسی شدند که ۴ جلسه در زمینه مسکن برگزار خواهد شد.

* تبریک قهرمانی جهانی والیبال جوانان

سخنگوی دولت با تبریک پیروزی والیبال جوانان، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل کارشکنی کشور میزبان نتوانستیم این پیروزی شیرین را ببیینم. دولت این را تبریک می گوید. مردم به طعم‌شیرین نیاز دارند.

* تولیدات داخل برای گندم کفایت می‌کند

وی در پاسخ به خبرنگار برنا در خصوص اینکه خبرهای نگران‌کننده از کاهش خرید گندم، از سوی دولت به گوش می‌رسد، گفت: شایعه وارد کردن گندم را تکدیب می‌کنم. مراقبت های لازم برای جلوگیری از قاچاق گندم را انجام می دهیم. تا کنون شش میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریده‌ایم. دولت تا کنون بیش از هشت هزار میلیارد تومان بابت خرید گندم از کشاورزان پرداخت کرده است. خرید گندم ادامه خواهد داشت. تولیدات داخل برای گندم کفایت می‌کند.

* معماری میان افکار عمومی ایران و جهان توسط دیپلمات‌های ایرانی

سخنگوی دولت با اشاره به سفرهای هفته گذشته وزیر خارجه کشورمان به نیویورک و کشورهای آمریکای لاتین بیان کرد: هرجا که آمریکا بخواهد دیوار بکشد و مرزی بسازد و در صدد حذف ایرانن باشد دیپلماسی فعال ما در مقابل آنها پلهایی را به پا می‌کنند. دیپلمات‌های ما ارتباط میان افکار عمومی ملت ایران و افکار عمومی جهان را معماری کردند. سفر ظریف به 6 کشور و مذاکرات سنگین او طی دو هفته و حرکت رسانه‌ای مهم او در نیویورک جز نکات مهم و حائز اهمیت هفته‌ای که  گذشت بود. سخن‌هایی که رئیس جمهور بیان کردند که ملت ایران دیروز در مقطع دفاع مقدس قدرت نظامی خود را به اثبات رساند و امروز این قدرت دیپلماسی ماست که حرف اول را می‌زند. با سفرهایی که محمد جواد ظریف داشت مصداق پیدا کرد. هرجا که آمریکایی‌ها خواستند مرزی را ببندند، مقامات وزارت خارجه ما ، به خصوص دکتر ظریف جلوی آنها ایستاد و خط‌شکنی کرد.

* عنوان اقدام مجلس در خصوص دوتابعیتی‌ها را هیاهو برای هیچ گذاشتم

او در خصوص دوتابعیتی‌ها گفت: شان مجلس و کمیته تحقیق پیروی از شایعات نیست. این لیست دیدگاه هیات رییسه هم‌نبوده است.‌گزارش کمیته تحقیق و تفحص شرایط و نحوه ی خاص آن اجرا نشد. عنوان این اقدام را هیاهو برای هیچ گذاشتم. منطقی نیست در شرایط فعلی جامعه را دچار تنش کنیم.

*  سربازان اجرای تحریم‌های دیگران نیستیم

سخنگوی دولت درباره سفر مقامات برخی کشورها برای میانجیگری میان ایران و‌ انگلیس گفت: پیشنهادهایی مطرح می‌کنند اما به معنای قبول میانجیگری نیست. درباره کشتی ایرانی سرقت رفته از سوی انگلیس مواضع مشخصی داریم و آنها باید از سرقت دست بردارند. بر اساس حسن نیت تصمیم خواهیم گرفت. آنها گفتند تضمین بدهیم که این کشتی به سوریه نفت نخواهد برد این حق را قائل نیستیم که یک کشور تحریم بگذارد و‌ بقیه کشورها از آن تبعیت کنند، دلیلی به تضمین نیست. قائل نیستیم که سربازان اجرای تحریم‌های دیگران باشیم. قبلا اعلام شده مقصد این کشتی سوریه نبوده است.

* نمکی شاعر اهل بیت است

ربیعی در خصوص حاشیه ها برای وزیر بهداشت گفت: نمکی محب اهل بیت است و افتخار این دولت این است که نوکری اهل بیت و  خصوصا امام حسین را دارد. فکر می‌کنم از بحث آقای نمکی سوء برداشت شده نباید سیاسی کاری کنیم.  منظور آقای نمکی این بوده که راهی برای افزایش شادی نداریم. ایشان‌ نگفته‌اند که چرا عزاداری می‌کنیم، بحث ایشان این بود رسانه ها و آموزش و پرورش باید شاد زیستن را باید بیاموزانند. سوءبرداشت ممنوع. نمکی شاعر اهل بیت است.

* امیدواریم رفتارهای بوریس جانسون به تبعیت از آمریکا خصمانه نباشد

سخنگوی دولت در خصوص انتخاب بوریس جانسون به نخست‌وزیری بریتانیا اظهار داشت: رییس جمهور به بوریس جانسون تبریک گفته است و منتظریم رفتارهای ایشان را ببینیم. امیدواریم با توجه به اینکه آقای جانسون به ایران سفر کرده اند مسیر قبلی ها را طی نکنند و رفتارها، رفتارهای خصمانه به تبعیت از آمریکا نباشد.

* گزارش عملکرد سالانه دولت به مجلس را مفید نمی‌دانیم

او در خصوص درخواست مجلس  برای گزارش عملکرد سالانه دولت به مجلس بیان کرد: ما در دولت با  تمام توان به قوانین احترام می‌گذاریم و آنها را عمل می‌کنیم چون می‌دانیم در غیر این صورت متضرر خواهیم شد. فرصت سوال، استیضاح، تشکر برای نمایندگان مجلس به دولت در قانون پیشبینی شده است. اینکه سالانه گزارش عملکرد بدهیم و یک سری رفتارهای دیگر ساماندهی شود را مفید نمی‌دانیم زیرا شفافیت از بین خواهد رفت.

ربیعی افزود: معاون پارلمانی دولت این موضوع را در دولت مطرح کردند و نامه‌ای خدمت رهبری ارسال شد و رهبری هم آن را به حکمیت حل اختلاف قوا ارجاع دادند. هرآنچه که حاصل ارجاع رهبری شود را می‌پذیریم و به آن عمل خواهیم کرد. بخش اعظمی از وقت وزرای دولت صرف پاسخگویی  می‌‌شود.

* ایران بزرگ‌ترین تأمین‌کننده امنیت کشتیرانی در خلیج فارس

سخنگوی دولت گفت: اینکه شنیده‌ایم قصد اعزام ناوگان اروپایی به خلیج فارس را دارد باید بگوییم تبعا این اقدام پیام خصمانه‌ای دارد و موجب افزایش تنش‌ها خواهد شد. ایران معتقد است تأمین امنیت منطقه باید  توسط کشورهای منطقه صورت بگیرد. ایران بزرگ ترین تأمین کننده امنیت کشتیرانی در خلیج فارس است. 

* تشکیل وزارت بازرگانی درخواست دولت است

ربیعی در خصوص تشکیل وزارت بازرگانی گفت: ما از تشکیل این وزارت خانه استقبال می‌کنیم این درخواست دولت است و امیدواریم مجلس شرایط را درک کند. می‌خواهیم بازار واردات و صادرات سر و سامان بگیرد که فشاری بر کشاورزان نباشد. 

* گزارش مدیران دوتابعیتی دروغ است

او در خصوص گزارش مدیران دو تابعیتی گفت: معتقدیم این گزارش صد در صد دروغ است. از قوه قضاییه می‌خواهیم گزارش مربوط به مدیران دوتابعیتی را بررسی کند. 

وی ادامه داد: آن عکس سازمان منافقین را که دیدید که آنها دور یک میز نشسته بودند و آن را محدودیت وزیر امور خارجه کشورمان مقایسه کردند، حتی یک رسانه داخلی هم آن عکس را منتشر نکرد، می‌خواهند اینگونه القا کنند که مدیران ما یا ناتوانند یا وابسته به خارج هستند. نیاز به آرامش روانی در جامعه داریم. 

* طرح مسکن برای  کارمندان در  حال بررسی است

ربیعی در خصوص برنامه دولت در  حوزه مسکن اشاره کرد  ساخت 400 هزار واحد مسکونی تا سال 1400 برای اقشار متوسط رو  به پایین از برنامه های دولت است. طرح مسکن برای  کارمندان در  حال بررسی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز