نایب رئیس جمنا:

منظور آقای ترقی کدام انتخابات و کدام انقلابی است؟!/ شورای وحدت داریم اما شاجا نداریم/ حزب موتلفه در زمان انتخابات مسیر خود را از اصولگرایان جدا کرد

۱۳۹۸/۰۵/۰۸ - ۰۵:۲۰:۱۶
کد خبر: ۸۷۷۹۹۴
منظور آقای ترقی کدام انتخابات و کدام انقلابی است؟!/ شورای وحدت داریم اما شاجا نداریم/ حزب موتلفه در زمان انتخابات مسیر خود را از اصولگرایان جدا کرد
نایب رئیس جمنا درباره اظهارات حمید ترقی، عضو حزب موتلفه، مبنی بر اینکه علت شکست اصولگرایان در انتحابات شورا و مجلس، اشتباهات جمنا بود، گفت: منظور آقای ترقی، کدام انتخابات است.

«مهدی چمران»، نایب رئیس جمنا و فعال سیاسی اصولگرا، درباره اظهارات حمید ترقی، عضو حزب موتلفه، مبنی بر اینکه علت شکست اصولگرایان در انتحابات شورا و مجلس، اشتباهات جمنا از جمله برنامه‌ریزی و سیاست‌گذاری آن در استان‌ها بود به خبرنگار سیاسی برنا گفت: منظور آقای ترقی، کدام انتخابات است؟ یک انتخابات ریاست جمهوری داشتیم که جمنا هم برنامه‌ریزی کرد و نماینده‌ای که در نهایت رای کافی را نیاورده است 16 میلیون نفر رای به دست آورد که به نوبه خود بزرگترین موفقیت و پیروزی بوده است. دولت و رئیس جمهوری که مستقر بوده قاعدتا دور دوم را پیروز می‌شود بنابراین در چنین شرایطی کاندیدای معرفی شده جمنا یعنی آقای ابراهیم رئیسی، 16 میلیون رای به دست آورده است. همه احزاب اصولگرا متحد شدند و براساس یک‌سری کارها و مبانی علمی، تصمیم‌گیری کرده و تصمیم‌گیری نیز با مشورت‌های فراوانی که صورت گرفته بود، اعلام شد.

چمران افزود: در فرایند تصمیم‌گیری، حزب موتلفه خود با سایر احزاب اصولگرا متحد نشد و آقای میرسلیم را به‌صورت مستقل، نماینده موتلفه معرفی کردند. به هر حال جمنا برنامه‌های خود را پیگیری می‌کند و همان روش‌هایی را که برنامه‌ریزی کرده را پیاده می‌کند تا در زمان مناسب بتوانیم تصمیم خوبی اتخاذ کنیم و هر تصمیمی که گرفته شود، براساس یک‌سری برنامه‌ریزی‌های علمی صورت می‌گیرد.

وی درباره اینکه گفته شده جمنا به تحزب اعتقادی ندارد و به اشخاص انقلابی توجه شده بدون اینکه به شاخص‌های انقلابی بودن توجه شود، نیز بیان کرد: یعنی آقای ابراهیم رئیسی انقلابی نبوده است؟! یعنی بدون معیار انقلابی، آقای رئیسی را انتخاب کردیم؟ جمنا فقط یک نفر را انتخاب کرده و فرد دیگری را انتخاب نکرده است. آن یک نفر هم آقای رئیسی بوده و در حال حاضر نیز آقای رئیسی شناخته شده است. آقای قالیباف و آقای رئیسی دارای شاخص‌های انقلابی بودند. برای انتخابات اخیر ریاست جمهوری فقط این موضوع اتفاق افتاده و در دوره‌های قبلی روش‌های دیگری دنبال می شده است.

وی در مورد برنامه‌های جمنا نیز بیان کرد: جمنا برنامه‌های خود را دنبال می‌کند و در شهرها و برخی استان‌ها برنامه‌ریزی می‌کند و به شناسایی و زمینه‌سازی می‌پردازد. البته در همه استان‌ها، جمنا فعالیت ندارد اما در اکثر استان‌ها فعالیت می‌کند. جمنا در حال حاضر منسجم‌ترین برنامه‌ها را دنبال می‌کند.

نایب رئیس جمنا در مورد شاجا (شورای ائتلاف جریان ارزشی) نیز تصریح کرد: بنده شاجا را نمی‌شناسم و اطلاع ندارم کجاست و چه کسی برای آن این نام را انتخاب کرده و از کجا آمده است. شورای وحدت داریم اما شاجا نداریم. شورای راهبردی نیروهای انقلاب بوده اینکه چگونه تبدیل به شاجا شده است، اطلاعی ندارم. هیچ‌کدام از افرادی که در جلسات شرکت کردند نام شاجا را بر زبان نیاورده‌اند.

وی در مورد اینکه آقای مصباحی مقدم نام شاجا را مطرح کرده است نیز گفت: ایشان که در شورا نیستند و اگر هم شاجا مطرح شده از بیرون بوده و فرد دیگری قبلا مطرح کرده بود.

چمران در پاسخ به این سوال که چه کسی قبلا شاجا را مطرح کرده است؟ بیان کرد: به یاد ندارم. اما فرد دیگری این اسم را مطرح کرده است.

وی در مورد بحث جوانگرایی و نواصولگرایی نیز اظهار کرد: در برنامه‌ریزی‌های جمنا، هم بخش جوانان و هم بخش بانوان را با تاکید خاصی بر نواصولگرایی تاکید آن هم نه صرفا به عنوان عضو بلکه به عنوان عضو فعال دنبال می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز