سخنگوی وزارت خارجه افغانستان اعلام کرد؛

انتقاد کابل نسبت به پذیرایی رسمی از نمایندگان طالبان در ازبکستان

۱۳۹۸/۰۵/۱۹ - ۱۲:۰۵:۵۳
کد خبر: ۸۸۳۰۳۳
انتقاد کابل نسبت به پذیرایی رسمی از نمایندگان طالبان در ازبکستان
سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: شیوه‌ پذیرایی رسمی از نمایندگان گروه طالبان و چگونگی گفت‌وگوها، نشان دهنده‌ زمینه سازی گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان از سوی جمهوری ازبکستان نیست

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت خارجه افغانستان روز شنبه با انتقاد از شکل پذیرایی نمایندگان طالبان در ازبکستان تاکید کرد که کشوهای همسایه به رهبری و مالکیت مردم و دولت افغانستان بر روند صلح، احترام بگذارند.

«صبغت احمدی»، سخنگوی وزارت خارجه افغانستان گفت: جمهوری ازبکستان به عنوان کشور برادر و همسایه آمادگی خود را در روند صلح افغانستان اعلام کرده بود، اما، شیوه‌ پذیرایی رسمی از نمایندگان گروه طالبان و چگونگی گفت‌وگوها، نشان دهنده‌ زمینه سازی گفت‌وگوهای صلح میان دولت افغانستان و نمایندگان طالبان از سوی جمهوری ازبکستان نیست.

وی افزود: ما از همه کشورها به ویژه کشورهای همسایه می خواهیم، به رهبری و مالکیت مردم، و دولت جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان نماینده مشروع این مردم بر روند صلح، احترام بگذارند.

هیات سیاسی طالبان به سرپرستی «ملا عبدالغنی برادر» شامگاه چهارشنبه از طریق قطر وارد ازبکستان شد.

منابع نزدیک به طالبان گفتند که این سفر در راستای تماس های سیاسی این گروه با کشورهای جهان و همچنین گفت وگو با مقامات ازبکستان پیرامون صلح افغانستان، صورت گرفته است.

هیأت سیاسی طالبان پیش از این به اندونزی، چین و روسیه سفر کرده بود.

با پایان هشتمین دور مذاکرات صلح میان نمایندگان آمریکا و هیأت سیاسی طالبان، خلیلزاد به دهلی نو رفت و ملا برادر عازم ازبکستان شد.

طرفین حاضر در میز مذاکرات برای صلح افغانستان تاکید کردند؛ به حصول نتیجه نزدیک شده اند.

پیش از این ازبکستان آمادگی خود را برای برگزاری نشست «میان افغانان» اعلام کرده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز