بعد از ظهر امروز صورت گرفت؛

برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی پرونده پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی

۱۳۹۸/۰۶/۰۲ - ۱۴:۰۹:۰۶
کد خبر: ۸۸۸۶۶۰
برگزاری چهارمین جلسه رسیدگی پرونده پتروشیمی به ریاست قاضی مسعودی
چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده پتروشیمی، امروز شنبه در شعبه سوم دادگاه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در جلسه پیش متن کیفرخواست حامد مقدم متهم ردیف اول این پرونده توسط نماینده دادستان قرائت شد و مقدم و وکیل مدافع او دفاعیات خود را مطرح نمودند.

در ابتدای جلسه حسینی نماینده دادستان، ادله جرم متهم مجید ابرازه را قرائت کرد و گفت: ادله اختصاصی متهم ردیف هفدهم به نام مجید ابرازه قرائت می‌شود. متهم به دستور حامد مقدم مواد ۴ شرکت را در بازار آزاد می‌فروخته است. مقدار این مواد بر اساس اقرار متهم حدود ۲هزار تن بوده است.
نماینده دادستان افزود: نام ابرازه در ۱۰۶ بارنامه مربوط به شرکت ثبت شده است. و اینها ادله مجرم بودن آقای ابرازه است.

در ادامه قاضی مسعودی‌مقام اتهامات مجید ابرازه را قرائت کرد و گفت: متهم هستید به معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق خرید و فروش غیرقانونی مواد پتروشیمی. اتهامات خود را قبول دارید؟

ابرازه ضمن رد اتهاماتش اظهار داشت: از تاریخ ۸۷/۱۰/۱ از طریق مرکز کاریابی در گروه صنعتی گلریز مشغول به کار شدم و لیست بیمه من این امر را ثابت می‌کند.

وی با بیان عدم اطلاع تخلفاتی که وظیفه آن به وی واگذار شده بود، اظهار کرد: هیچ جوی در شرکت نبود که من نسبت به تخلف بودن اقدامات آگاهی داشته باشم.

متهم گفت: نه خودرو، نه سکه و نه پول‌های کلان به من پیشنهاد نشد. هیچکس به من نگفت اگر این کارها را بکنی به تو پاداش یا خانه‌ای می‌دهیم.

ابرازه ادامه داد: از لحاظ سلسله مراتب شغلی نیز به من پیشنهاد مشکوکی نشد. هدف من از کار کردن صرفا تامین معیشت بوده است.

وی با بیان اینکه اختیاری برای تصمیم‌گیری در خصوص خرید و فروش مواد پتروشیمی را نداشته است، گفت: من فقط یک کارمند حقوق‌بگیر بودم و کارهای اداری انجام می‌دادم. هیچ هدف واحدی بین من و متهم مقدم وجود نداشت. نه کارخانه دارم و نه کارمند که مانند آقای مقدم بخواهم حقوق آنها را بپردازم.

وی افزود: انگیزه‌ای برای تخلف نداشته‌ام. همه حساب‌های من مشخص است. ریالی منفعت مالی به غیر از حقوقم نداشته‌ام. ابزاری در اختیار متخلفین قرار ندادم مثلا دفتر یا کارخانه. عامل تحریک، انگیزش و تهدید هم نبوده‌ام.

قاضی مسعودی مقام گفت: شما تسهیل وقوع جرم کرده‌اید. چرا اسم شما در بارنامه‌ها وجود دارد؟

ابرازه گفت: من پرینت بارنامه‌ها را گرفته‌ام به غیر از یک سی دی که گفتند خراب است. در هیچ بارنامه‌ای اسم من نیست. من نه عضو هیات مدیره بوده‌ام و نه نماینده تام‌الاختیار جابجایی‌ها. بارنامه‌ها به اسم من صادر نشده است. پرینت‌ها نشان می‌دهد که بارنامه‌ها به اسم شرکت بوده و هیچ اسمی از من در آنها نیست.

متهم ابرازه در ادامه گردش نهایی ضابط را در کیفرخواست قرائت کرد که در آن تصریح شده بود که وی به صورت مستقیم دخالتی در فروش نداشته و این مطالب توسط حامد مقدم نیز تایید شده بود.

ابرازه با تاکید بر اینکه اقرار وی در مورد ۲ تا ۲ و نیم میلیارد درباره سود نبوده است، گفت: من تنها حدس زدم که با توجه به عدد ۲هزار تن، رقم ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

وی در پایان دفاعیاتش از قاضی خواست که با توجه به شرایط زندگی او و متولد شدن فرزندان دوقلویش حکم به برائت وی صادر کند.

حسینی نماینده دادستان در جایگاه حاضر شد و گفت: تنها کارمندی که تحت تعقیب قرار گرفته است شما هستید. عدم کسب منفعت دلیل بر بی‌گناهی و عدم وقوع جرم نیست.

وی در رد ادعای متهم مبنی بر اینکه نام او در بارنامه‌ها نبوده است، اظهار کرد: اگر در سامانه راهداری کشور شماره بارنامه را بدهید، اسم شما موجود است.

نماینده دادستان از ابرازه پرسید: اطلاع داشتید که به این شرکت‌ها بورس کالا سهمیه می‌داده است؟

ابرازه گفت: می‌دانستم از بورس کالا مجوز خرید دارند.

حسینی پرسید: تفاوت قیمت‌ها را می‌دانستید؟

ابرازه گفت: در ماه‌های اول خیر ولی بعدا بله.

حسینی پرسید: می‌دانستید اختلاف قیمت در بازار آزاد وجود داشته است؟

متهم گفت: خیر نمی‌دانستم.

وکیل مدافع متهم مجید ابرازه گفت: دفاعیات را در یک لایحه تقدیم دادگاه خواهم کرد. وظایف موکل من از ابتدا تا امروز همان وظایف اداری بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز