یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

شرایط کشور برای مدیران پرمخاطره است/ گاهی یک مدیر احساس می‌کند کاش مسئولیتی نمی‌پذیرفت تا متهم نشود

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۱:۲۵:۵۸
کد خبر: ۸۸۹۲۷۳
شرایط کشور برای مدیران پرمخاطره است/ گاهی یک مدیر احساس می‌کند کاش مسئولیتی نمی‌پذیرفت تا متهم نشود
اشرف بروجردی گفت: من فکر می‌کنم شرایطی که در جامعه داریم برای مدیران بسیار پرمخاطره است؛ یعنی یک مدیر احساس می‌کند کاش مسئولیتی نمی‌پذیرفت و کار آزاد خودش را انجام می‌داد تا متهم نشود. در این صورت مملکت به دست سفله‌ها می‌افتد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ این روزها به‌نظر می‌رسد بحث مدیریت کشور با مخاطراتی همراه و سبب شده برخی مدیران کاربلد خانه‌نشینی را به حضور در میدان عمل ترجیح دهند.

در این خصوص گفت‌وگویی با اشرف بروجردی، رئیس کتابخانه ملی و فعال سیاسی اصلاح‌طلب، انجام دادیم که در زیر می‌خوانید؛
 

کسی برای قبول مسئولیت وارد میدان نمی‌شود چون احساس می‌کند که متهم خواهد شد

«اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در گفتگو با خبرنگار سیاسی برنا در خصوص شرایط کشور که از مدیران جرات تصمیم‌گیری را می‌گیرد، گفت: قدرت تصمیم‌گیری پذیرش مسئولیت است، یعنی کسی برای اینکه مسئولیت بپذیرد دیگر وارد میدان نمی‌شود چون احساس می‌کند نهایتا متهم می‌شود، این فرد یا باید رویه کارش را تغییر بدهد و یا در جهت خواست طرف مقابل اقدام کند.

وی افزود: در عرصه  اجرا اگر فردی مسئولیتی را پذیرفته و وارد میدان کار شده، احساس کند روزی به ازای پذیرش آن مسئولیت متهم خواهد شد، وارد میدان نمی‌شود. در این صورت همواره میدان از افرادی که می‌‌خواهند کار درست انجام دهند و تصمیم مناسب بگیرند، خالی می‌شود. این  یک اصل کلی است که فکر می‌‌کنم همه جا می‌تواند جاری باشد.

یکی از دلایلی که دولت مرتبا متهم می‌شود عملکرد شفاف است

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در خصوص میزان شفافیت عملکرد دولت روحانی اظهار داشت: من فکر می‌کنم در این دولت شفاف‌سازی روند کار خیلی جدی بوده و یکی از دلایل اینکه مرتبا متهم می‌شود همین است که دارد شفاف عمل می‌کند.

رئیس کتابخانه ملی افزود: این می‌تواند یک نقطه قوت برای کل نظام باشد و ممکن است برای  اشخاص مخاطراتی را فراهم کند؛ به‌شرط اینکه به دنبال عملکرد شفاف اتهامی برای فرد مطرح نشود، یعنی فرد متهم  نشود که خلاف عرف عمل کرده است. اگر همه چیز شفاف شود فکر می‌کنم خیلی از تخلفات کاهش پیدا می‌کند.

لزومی ندارد رئیس قوه قضائیه به موضوعات سیاسی ورود کند

اشرف بروجردی اهمیت استقلال قوه قضائیه را تشریح کرد و گفت: یکی از مسائلی مهم در هر کشوری، استقلال واقعی قوه قضائیه است. اگر قوه قضائیه تحت تأثیر جو، شرایط، افراد و اشخاص نباشد و بتواند بر اساس واقعیت‌ها تصمیم‌گیری کند، هر کسی تخلف نمی‌‌کند، میزان تخلفات کاهش پیدا می‌کند و هم افراد در پذیرش مسئولیت با طیب خاطر وارد میدان می‌شوند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یکی از مشکلات قوه قضائیه را دخالت در امور سیاسی دانست و بیان داشت: مشکلی که امروز در جامعه‌مان دچار آن هستیم، این است که قوه قضائیه حوزه عملش را غیر از قضا به حوزه‌‌های دیگر تسری داده است، مثلا همیشه در مورد مسائل سیاسی کشور اظهار نظر می‌کند در حالیکه قوه قضائیه باید استقلال عمل و بی‌طرف بودنش را حفظ کند. سیاست را باید بگذاریم برای اهل سیاست و لزومی ندارد رئیس قوه یا هرکس دیگری بخواهد وارد این عرصه شود و این می‌تواند برای نظام مخاطره جدی ایجاد کند.

شرایط جامعه برای مدیران بسیار پرمخاطره است

اشرف بروجردی با بیان اینکه من فکر می‌کنم شرایطی که در جامعه داریم برای مدیران بسیار پرمخاطره است، گفت: یعنی یک مدیر احساس می‌کند ای کاش مسئولیتی نمی‌پذیرفت و کار آزاد خودش را انجام می‌داد تا متهم نباشد. در این صورت مملکت به دست سفله‌ها می‌افتد و دیگر یک آدم توانا و پایبند به قوانین و اصول، وارد میدان نمی‌شود؛ این یک خطر جدی برای نظام است و باید جلوی آن گرفته شود.

وی با تاکید بر اینکه باید افرادی که انتخاب می‌کنیم افراد پاک دستی باشند، اظهار داشت: نظارت‌ها باید هم در انتها و در حین عمل صورت بگیرد و اینطور نباشد که بعد از اینکه طرف تخطی کرد، او را به صلابه بکشیم. اگر در حین عمل نظارت باشد و همانجا بازخواست‌ها صورت بگیرد، جلوی بسیاری از این تخلفات گرفته می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز