سفیر ایران در هند:

ایران و هند به زودی قراردادی تجاری امضا خواهند کرد

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۲:۱۶:۱۳
کد خبر: ۸۹۱۳۰۸
ایران و هند به زودی قراردادی تجاری امضا خواهند کرد
علی چگنی سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند اعلام کرد : دو کشور ایران و هند بزودی یک قرارداد تجارت ترجیحی را امضا خواهند کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نشریه "مینت" روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: سفیر ایران در دهلی نو گفت که  این توافقنامه تجاری به هند و ایران کمک خواهد کرد تا تعرفه های گمرکی برای کالاهای خود را لغو کرده و با توجه به تحریم های آمریکا از شیوه مبادله کالا به کالا برای حفظ تجارت استفاده کنند.

اصغر امیدی مسوول اقتصادی سفارت جمهوری اسلامی ایران در یک اجلاس اقتصادی تاجران هندی گفت: هند و ایران در ارتباط با توافقنامه تجارت ترجیحی تاکنون ۴ دوره مذاکره برگزار کرده اند.

چهارمین دوره مذاکره در ماه مارس ( فروردین) در تهران برگزار شد و انتظار می رود دوره بعدی مذاکرات ماه آیند برگزار شود. ما امیدواریم تا پایان سال ۲۰۱۹ این توافقنامه نهایی شود.

تحریم های آمریکا علیه ایران و فشار واشنگتن بر سایر کشورها برای خودداری از تجارت با ایران، بر اقتصاد هند تاثیر منفی  گذاشته است.

هند در حالی که از ایران نفت وارد می کند از مزیت پرداخت بخشی از بهای این واردات با استفاده از " روپیه " و همچنین استفاده از پول ملی خود در افزایش صادرات محصولات کشاورزی و دارویی به ایران برخوردار است.

محدود کردن واردات نفت از ایران می تواند به صادرات محصولات کشاورزی هند صدمه بزند.

امضای یک قرارداد تجارت ترجیحی با ایران برای هند سودمند خواهد بود زیرا در این قرارداد تعرفه های گمرکی بین ۲۵ تا ۴۵ درصد کاهش خواهد یافت. از آنجایی که ایران عضو سازمان تجارت جهانی نیست، این کشور هیچ تعهدی برای  وضع تعرفه های محدود و مشخص ندارد و قرارداد تجارت ترجیحی می تواند به هر دو کشور کمک کند.

ارزش کل تجارت دوجانبه میان هند و ایران در سال ۲۰۱۸ حدود ۱۸ میلیارد دلار بوده است. صادرات هند به ایران شامل برنج، چای، روغن و کنجاله سویا، الکترودهای کربنی برای دستگاه های برقی، عصاره روغن، کاغذ و دارو می شود. در مقابل واردات این کشور از ایران شامل محصولاتی چون نفت، مواد شیمایی طبیعی و غیر طبیعی و کودهای شیمیایی می شود.

شاخص حجم تجارت هند با ایران در سه سال گذشته از ۳.۴ به ۴.۱۳ افزایش یافته است که این نشان دهنده اهمیت تجاری ایران برای هند است. هند می تواند با استفاده از ابزار دیپلماتیک ، آمریکا را به عنوان یک مانع بر سر راه تجارت با ایران را دور بزند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز