معاون پارلمانی رئیس جمهور:

دولت تمام و کمال قوانین مصوب مجلس را اجرا می‌کند

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۵:۳۶:۴۸
کد خبر: ۸۹۱۴۵۸
دولت تمام و کمال قوانین مصوب مجلس را اجرا می‌کند
معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: گاهی برخی از مصوبات که از جهت فنی اشکالاتی بر آن وارد بوده را هم رئیس جمهور به محض اینکه قانون شده و ارسال شده، دستور به اجرا داده است.

«حسینعلی امیری»، معاون پارلمانی رئیس جمهور، در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در پاسخ به این سوال که نمایندگان مجلس به دنبال شکایت از دولت به دیوان محاسبات هستند به این دلیل که دولت قوانینی که مصوب پارلمان است را اجرا نمی‌کند، گفت: دولت خود را موظف به اجرای قانون می‌بیند. حتی گاهی برخی از مصوبات که از جهت فنی اشکالاتی بر آن وارد بوده را رئیس جمهور به محض اینکه قانون شده و برای او ارسال شده، دستور به اجرا داده است.  

او در ادامه بیان کرد: دولت قانون‌مند و قانون‌مدار است. رئیس‌جمهور یک حقوقدان برجسته است و به هیچ عنوان دولت چنین نگاهی ندارد که بخواهد قوانین را اجرا نکند. شیوه‌های نظارت بر اجرای قوانین کاملا در قانون اساسی مشخص است. معاونت پارلمانی دولت ارتباط تنگاتنگی با معاونت نظارت مجلس برای اجرای قوانین، تنظیم آئین‌نامه‌ها و مقررات دولت دارد و هر کجا، احیاناٌ موردی بوده که آئین‌نامه‌ای نوشته نشده یا تصویب نشده به محض اینکه معاون نظارت مجلس به ما اعلام کرده به دستگاه‌های ذیربط ابلاغ کردیم و انجام گرفته است. 

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: دولت کاملا در  اجرای مصوبات مجلس جدی است و تمام و کمال قوانین را اجرا می کند اما احیانا جایی هم هست که قانونی قابلیت اجرا ندارد به هر دلیل که این موارد بسیار نادر است. دولت از مسیر قانونی کار را پیگیری می کند نه اینکه بخواهد قوانین را اجرا نکند. دولت تمام و کمال قوانین مصوب مجلس را اجرا می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز