یک کارشناس مسائل خاورمیانه:

احتمال دروغ عربستان در زدن تاسیسات نفتی آرامکو توسط یمن وجود دارد/ آمریکایی‌ و عربستان درباره این حمله در حال بزرگنمایی هستند

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۵:۲۵:۰۵
کد خبر: ۸۹۸۶۶۳
احتمال دروغ عربستان در زدن تاسیسات نفتی آرامکو توسط یمن وجود دارد/ آمریکایی‌ و عربستان درباره این حمله در حال بزرگنمایی هستند
یک کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: آمریکایی ها و عربستان درباره این حمله در حال بزرگنمایی هستند و ممکن است پشت این بزرگ نمایی ها، اهداف دیگری برای تصمیمات بزرگتر وجود داشته باشد.

«قاسم محبعلی»، مدیرکل پیشین خاورمیانه وزارت امور خارجه، درباره نادیده گرفته شدن اقدامات جنایتکارانه عربستان در جنگ 5 ساله علیه یمن و واکنش عربستان و آمریکا به حمله پهپادی یمن به تاسیسات نفتی عربستان طی روزهای اخیر، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اگر کار حوثی های یمن باشد که به تاسیسات نفتی آرامکو در عربستان حمله کرده باشند که اعلام هم کرده اند، اقدام بسیار بزرگی بوده و هزینه های بسیاری را به عربستان تحمیل کرده است. از سوی دیگر یمن کشور فقیری است که تاسیسات گران قیمتی ندارد که عربستانی ها بخواهند در قبال این اقدام مقابله به مثل کنند. ممکن است عربستانی ها هم در این قضیه دروغ بگویند مبنی بر اینکه بخواهند با این بهانه بشکه های نفت را از تاسیسات خود خارج نکنند.

وی افزود: به هر حال حادثه بزرگی رخ داده و بر اقتصاد بین الملل و امنیت منطقه و همچنین انرژی منطقه تاثیرات مخربی را بر جای خواهد گذاشت. عملیات عربستان در یمن نه تاثیری در اقتصاد و نه تاثیری در امنیت بین الملل دارد بلکه مردم فقیر و یک جامعه ضعیف را مورد حمله قرار می دهند. بنابراین عملیات حوثی ها امنیت و اقتصاد بین الملل و شرکت های بین المللی نفتی و در نهایت منافع شرکای نفتی عربستان سعودی را تحت تاثیر قرار داده است. عربستان در یمن، وارد یک بازی بی سرانجام و جنگ بدون هدف و پرهزینه ای شده که آثار بد آن به خود عربستان بازگشته است و باید هزینه های آن را بپردازد.

این کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: این اقدامات امنیت منطقه را به خطر انداخته است و در این تحولات، همه کشورهای منطقه به ویژه ایران آسیب می بینند. به نظر می رسد آمریکایی ها و عربستان درباره این حمله در حال بزرگنمایی هستند و ممکن است پشت این بزرگ نمایی ها، اهداف دیگری برای تصمیمات بزرگتر وجود داشته باشد و باید به این اقدامات مشکوک بود زیرا تحولات مشکوکی در منطقه در حال اتفاق است. بنابراین تنها مسئله، زدن چند تاسیسات و پالایشگاه نفت در عربستان نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز