روسیه:

از نتیجه‌گیری شتاب‌زده در خصوص مسئول حملات به آرامکو خودداری شود

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۸:۵۷:۱۶
کد خبر: ۸۹۸۸۲۶
از نتیجه‌گیری شتاب‌زده در خصوص مسئول حملات به آرامکو خودداری شود
وزارت امور خارجه روسیه در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله به تاسیسات عربستان گفت: به تمامی طرف ها توصیه می شود که از نتیجه‌گیری شتاب‌زده در رابطه با اینکه چه کسانی مسئول این حملات بودند، خودداری کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: روسیه قطعا چنین حملاتی را محکوم می کند اما به تمامی طرف ها توصیه می شود که از نتیجه‌گیری شتاب‌زده در رابطه با اینکه چه کسانی مسئول این حملات بودند، خودداری کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: ادامه چنین اقداماتی منجر به افزایش نگرانی روسیه خواهد شد بنابراین روسیه قاطعانه حمله به اهداف غیرنظامی و ضربه زدن به زیرساخت های اجتماعی و اقتصادی را محکوم می کند و اعلام می دارد که هر گونه عملیاتی که باعث برهم خوردن عرضه و تقاضای انرژی (نفت) و باعث بی ثباتی بازار جهانی نفت شود قطعا محکوم است چرا که به اقتصاد جهانی ضربه می زند.

در ادامه بیانیه آمده است: ما اقدامات آمریکا برای افزایش تنش با ایران در پی این رویداد را غیرسازنده دانسته و بررسی گزینه های متقابل در پی نتیجه گیری های شتاب زده مقامات واشنگتن را که گویا در مورد آن اکنون گفت وگو می کنند را اقدامی نادرست می دانیم.

دمیتری پسکوف سخنگوی رئیس جمهوری روسیه نیز ساعاتی پیش به خبرنگاران گفت: کشورهای منطقه و بازیگران خارجی باید از نتیجه گیری عجولانه در حادثه حمله به مرکز نفتی در عربستان خودداری کنند.

وی افزود: حمله پهپادها به مرکز نفتی دولتی در عربستان سعودی یک حادثه بسیار ناگوار است که بر بازار جهانی انرژی تاثیر منفی می‌گذارد.
پسکوف ادامه داد: روسیه به تشدید تنش‌ها در منطقه پس از حادثه حمله به مرکز نفتی در عربستان برخورد منفی دارد و از همه بازیگران خارجی و کشورهای منطقه می خواهد نتیجه گیری عجولانه نکنند که فقط ممکن است وضعیت را بی‌ثبات تر کند.

وی افزود: ما امیدواریم که طرف عربستانی در آینده نزدیک از عهده آسیب های بر اثر حمله پهپادها وارد آمده برآید.
پسکوف گفت: عربستان سعودی پس از این حمله هیچ گونه درخواست کمکی از روسیه نکرده است.
منابع خبری عربستان صبح روز شنبه از وقوع آتش سوزی در دو پالایشگاه شرکت نفت آرامکو در شهرهای "بقیق" و "هجره حُریص" در شرق این کشور خبر دادند. میدان نفتی بقیق در شرق عربستان سعودی واقع شده که توان تولید روزانه هفت میلیون بشکه نفت را دارد و متعلق به شرکت نفتی آرامکو عربستان است. ۷۰ درصد تولیدات این شرکت نفتی در پالایشگاه‌های بقیق تولید می شود.
"یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت این حملات در بیانیه‌ای هشدار داد: در صورتی که عربستان به تجاوز و محاصره خاک این کشور ادامه دهد، اهداف و رشته عملیات‌ بعدی یمنی‌ها روز به روز گسترده‌تر و دردناک تر خواهد بود؛ تا جایی که ریاض چاره ای جز توقف تجاوزهای خود نداشته باشد.
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا پس از این حملات با نادیده گرفتن چهارسال بمباران مردم بی‌گناه یمن که با سلاح‌های ساخت آمریکا و با فرمانبری سعودی‌ها انجام شد، ایران را به حملات پالایشگاه‌های نفتی آرامکو متهم کرد.​

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز